Topul celor mai doriti angajatori in 2017

 


In perioada martie – mai 2017, 11.036 de profesionisti si studenti au participat la studiul “Cei mai doriţi angajatori” organizat de Catalyst Solutions. Intrebati care sunt top 3 companii pentru care isi doresc sa lucreze, respondentii au stabilit topul celor mai doriti angajatori ai anului.

Top 50 “Cei mai doriti angajatori in 2017” 
 
No. Angajator
1. 
Vezi toate job-urile »
2.


Vezi toate job-urile »
3.


Vezi toate job-urile »
4.


Vezi toate job-urile »
5.

Vezi profil companie »
6.
Vezi toate job-urile »
7.
Vezi toate job-urile »
8.
Vezi profil companie »
9.


Vezi toate job-urile »
10.


Vezi toate job-urile »
11.

Vezi toate job-urile »
12.
Vezi profil companie »
13.
Vezi toate job-urile »
14.
Vezi toate job-urile »
15.
Vezi profil companie »
16.
Vezi toate job-urile »
17.


Vezi toate job-urile »
18.
Vezi toate job-urile »
19.

Vezi toate job-urile »
20.
Vezi toate job-urile »
21.
Vezi profil companie »
22.


Vezi toate job-urile »
23.

Vezi toate job-urile »
24.


Vezi toate job-urile »
25.

Vezi toate job-urile »
26.

Vezi toate job-urile »
27. 


Vezi profil companie »
No. Angajator
28.

Vezi toate job-urile »
29.


Vezi toate job-urile »
30.
Vezi toate job-urile »
31.
Vezi toate job-urile »
32.


Vezi profil companie »
33.
Vezi profil companie »
34.


Vezi toate job-urile »
35.
Vezi toate job-urile »
36.


Vezi toate job-urile »
37.

Vezi toate job-urile »
38.
Vezi profil companie »
39.
Vezi profil companie »
40.


Vezi toate job-urile »
41.
Vezi toate job-urile »
42.
Vezi profil companie »
43.
Vezi profil companie »
43.


Vezi toate job-urile »
44.


Vezi toate job-urile »
45.


Vezi toate job-urile »
46.
Vezi profil companie »
46.


Vezi toate job-urile »
47.


Vezi toate job-urile »
48.

Vezi toate job-urile »
49.

Vezi toate job-urile »
50.
Vezi profil companie »
                 
   
 
 
Avand la baza rezultatele reiesite in urma raspunsurilor celor 11.036 de persoane participante la studiu, am selectat doua dintre cele mai importante criterii care stau la baza deciziei in functie de care acestea isi aleg compania preferata si am intrebat o parte dintre companiile din top, care sunt strategiile Employer Branding pe care le adopta in aceasta directie. Te invitam sa parcurgi raspunsurile de mai jos pentru a afla care sunt demersurile lor in acest sens.

 
1. Care este modul in care Oracle sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?
 
"In afara de programele de training tehnice si de soft skills pe care le organizam in mod constant, angajatii Oracle au acces la un portofoliu extrem de complex de cursuri de formare, bazat pe insusi portofoliul nostru de produse. La nivel de management si leadership, Oracle a initiat acum patru ani un program unic pe piata de business din Romania: cross-mentoring alaturi de cei mai importanti jucatori din celelalte industrii. Si intern ne preocupam sa dezvoltam angajatii in pozitii de management prin sesiuni frecvente de workshop-uri unde acestia fac schimburi informale de experienta si isi actualizeaza cunostintele despre procesele interne.

Poate cel mai sustinut si pasionat demers de dezvoltare personala pentru angajati il are organizatia Oracle Women Leadership (OWL). Inspirandu-se din dorintele comunitatii noastre interne, echipa OWL organizeaza lunar o serie workshop-uri disponibile gratuit tuturor angajatilor. Temele sunt extrem de variate: de la time management la personal branding, improvizatie, storytelling sau stil personal."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Oracle din acest punct de vedere?

"Nu este politica Oracle sa comunice astfel de aspecte, insa credem ca pachetele noastre salariale si de beneficii se pozitioneaza competitiv pe piata din Romania."
 



1. Care este modul in care Microsoft sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?
 
"Programele de crestere si dezvoltare profesionala sunt o prioritate pentru Microsoft. Asa cum precizam in raspunsul anterior, zona de employee engagement si employee experience sunt arii de dezvoltare in care Microsoft investeste in mod constant. Piata fortei de munca din Romania se afla intr-un proces de crestere constanta, ceea ce dicteaza in mod explicit strategiile de recrutare si dezvoltare de programe organizationale. Microsoft ofera angajatilor acces permanent la training-uri tehnice si non-tehnice, in functie de nevoile de business existente si evident de perfectionare a acestora."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Microsoft din acest punct de vedere?
 
"Politica de compensatii si beneficii Microsoft este adaptata nevoilor pietei din Romania. Mai larg, strategia noastra este de a ne pozitiona in continuare ca un angajator atractiv, care raspunde asteptarilor angajatilor nostri pornind de la dotarile din spatiu de lucru, pana la timpul petrecut in afara biroului."



1. Care este modul in care IBM sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"IBM sprijina profesionistii din domeniul IT, dar si tinerii absolventi sa isi dezvolte capabilitatile tehnologice si sa isi construiasca o cariera solida in diferite zone de competenta, prin intermediul a numeroase traininguri si programe de studiu. Aceste programe sunt sustinute in parteneriat cu universitatile locale, dar si prin intermediul initiativelor interne, puse la dispozitia angajatilor. IBM colaboreaza cu cele mai importante universitati din Romania, precum Universitatea Politehnica si Academia de Studii Economice din Bucuresti, Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea Transilvania din Brasov si multe altele, avand ca scop pregatirea studentilor in tehnologiile viitorului. In plus, programele IBM de internship sunt organizate anual pentru a incuraja absolventii sa isi dezvolte o cariera in domeniul IT si pentru a-i pregati sa raspunda cerintelor si competitivitatii pietei."



1. Care este modul in care Continental sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?
 
"Un pilon este constituit de valorile noastre: incredere, solidaritate, pasiunea de a invinge si libertatea de a actiona. Impreuna cu viziunea si misiunea companiei, valorile stau la baza actiunilor noastre si definesc felul in care colaboram, atat intern, cat si cu partenerii nostri. Sustenabilitatea este un alt pilon important si se traduce in aspecte precum drepturile omului, oportunitati egale pentru diverse categorii de gen, protectia mediului, responsabilitate sociala, protectia muncii sau sanatatea si siguranta angajatilor."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Continental din acest punct de vedere?
 
"Continental ofera un pachet salarial atractiv si, in plus, alte beneficii precum asigurare de sanatate, acces la activitati sportive s.a. Mai mult decat atat, prin programul de lucru flexibil, angajatii companiei pot lucra de acasa. Continental ofera aceasta posibilitate, iar multi dintre angajatii isi iau zile de lucru de acasa. Este un avantaj considerabil si pentru companie si pentru angajat."



1. Care este modul in care Vodafone sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"Oferim o varietate mare de resurse de dezvoltare si incurajam invatarea autonoma: fiecare dintre noi este responsabil de dezvoltarea propriei cariere si primeste tot suportul necesar pentru a ajunge acolo unde isi doreste. Aceste lucruri pot veni sub forma unei platforme generoase de e-learning, a unor interventii in coaching sau mentoring potrivite nevoilor de crestere ale oamenilor, a feedback-ului constant si a proiectelor inovatoare, care ne ofera un grad mare de expunere in business. De asemenea, punem accent pe promovarile interne si sustinem mutarile laterale de pe un rol pe altul in schema organizatiei, oricand sunt posibile."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Vodafone din acest punct de vedere?

"Pachetul de compensatii si beneficii este creat in acord cu principiile culturii noastre organizationale, o cultura bazata pe performanta si meritocratie. Colegii nostri sunt intotdeauna in centrul strategiei si al politicilor de resurse umane. Ei sunt cei care fac din Vodafone Romania o organizatie puternica, lucrand impreuna pentru indeplinirea obiectivelor ambitioase pe care ni le stabilim. Politica de compensatii si beneficii a Vodafone Romania a fost creata pentru a le oferi oamenilor o recompensa motivanta si atractiva adaptata in permanenta contextului si strategiei de business, promovand echitatea interna si valorile organizatiei."



1. Care este modul in care Coca - Cola HBC Romania sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"Incurajarea asumarii de responsabilitati inca din primele luni la job. Coaching, mentoring, participarea in proiecte complexe cross-functionale care duc la dezvoltare profesionala si personala, centre de dezvoltare, job swap (posibilitatea de a incerca un alt job din companie care te atrage), programe de dezvoltare profesionala accelerateTraining-uri interne si training-uri specifice pentru activitatea de sales."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Coca - Cola HBC Romania din acest punct de vedere?

"Avem contracte foarte solide pentru abonamente medicale si asigurare de viata, spre exemplu. Programul de lucru este flexibil, adica angajatii nostri isi pot alege ora de sosire si oferim angajatilor posibilitatea ca o zi din saptamana sa lucreze de acasa sau orice alt loc, in afara de birou. Avem diversi parteneri pentru servicii de turism, sport, sistem bancar si carti, la care colegii nostri au preturi preferentiale. Colegii nostri din vanzari au, de asemenea, masina de serviciu si tableta pentru munca de teren si beneficiaza de traininguri sau conferinte specializate. Desigur, continuam sa cautam metode de a imbunatati acest pachet de beneficii astfel incat sa corespunda cat mai bine nevoilor angajatilor nostri."



1. Care este modul in care ING Romania sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"Intelegem ca fiecare angajat are propriile nevoi, ca este intr-un anumit moment al dezvoltarii sale personale si profesionale si de aceea punem foarte mult accent pe solutii de dezvoltare personalizate pentru fiecare persoana in parte pe cele doua categorii, la fel de importante. In ceea ce priveste dezvoltarea profesionala, la inceputul anului, fiecare angajat trece printr-o discutie cu managerul pentru a cartografia traseul sau profesional, care este rolul lui in organizatie si cum contribuie la indeplinirea strategiei de business si cum poate avansa. In consecinta, ING pune la dispozitia tuturor angajatilor un catalog care ii ajuta pe oameni sa se orienteze in oferta de cursuri pe care ING le-a selectat atent din oferta de pe piata. Am cautat cursuri si parteneri ce se potrivesc cu valorile ING sau care ofera optiuni variate de dezoltare a competentelor in functie de rol. Firesc, nu putem include toate ofertele de pe piata, de aceea suntem flexibili si putem discuta cu angajatii oferte care se potrivesc cel mai bine cu nevoia lor de dezvoltare.

In plus, faptul ca suntem o companie multinationala prezenta in 40 de tari ofera sansa angajatilor sa lucreze in oricare dintre aceste tari in proiecte de scurta sau lunga durata sau chiar intr-un schimb de experiente de cateva zile.
Atentia la dezvoltarea personala reiese si din faptul ca mai bine de jumatate dintre oamenii din ING imprumuta de la Bookster carti pentru dezvoltarea personala.

Insa nu totul este despre fisa postului si obiective, uneori este despre parenting, despre public speaking sau storytelling, despre time management si cum sa pastrezi un echilibru intre viata profesionala si cea personala, si atunci apelam la specialisti care sa tina workshopuri tematice pe subiecte de interes pentru colegi. Iar daca vorbim despre cresterea si dezvoltarea angajatilor, nu putem sa nu vorbim si despre tinerele talentele pe care le identificam, carora le putem oferi un program de mentorat cu top managementul bancii."


2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge ING Romania din acest punct de vedere?

"Beneficiile pentru angajatii ING pornesc de la cele standard pentru angajatii unei banci, precum conditiile preferentiale pentru anumite produse ale bancii (doua exemple sunt reprezentate de curs de schimb valutar preferential si conditii preferentiale pentru creditele de nevoi personale). Dar avem si beneficii flexibile ce pot fi mixate, precum servicii de sport, abonamente la clinici medicale, tichete de masa, decont pentru transport, indemnizatii lunare pentru copii si contributie la pensia privata – pilonul III.

Un alt beneficiu este reprezentat de discount-urile speciale in ING Bazar, altele decat cele standard pentru clienti. Cele pentru ING sunt negociate pe baza unei analize cu privire la comerciantii preferati ai angajatilor ING si in functie de proximitatea in care se afla fata de sediile cu multi oameni (de ex. angajatii pot beneficia de reduceri la cafenelele din apropiere, dar si de cele din librarii online).

De asemenea, completam structura de beneficii flexibile cu o serie de discount-uri speciale, din cele mai variate domenii de activitate, precum: discount-uri la cursuri teoretice si practice la scoala de soferi, preturi reduse la anumite servicii in saloane de infrumusetare, pachete de calatorii cu preturi speciale si multe altele.

Alte beneficii distinctive pentru ING sunt reprezentate de zilele de concediu si de indemnizatiile speciale. In plus, in functie de vechimea totala in munca a fiecarui angajat, acesta poate primi un numar suplimentar de zile de concediu fata de cele 20 de zile prevazute anual. Iar indemnizatiile pentru situatii speciale se acorda pentru diverse evenimente din viata angajatilor (nastere, probleme medicale etc).



1. Care este modul in care BOSCH sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"Valorile, posibilitatea de a promova in cadrul companiei, multitudinea de posibilitati pe care le au in tara si in cadrul grupului Bosch, programele de training si dezvolatre profesionala, investitiile in invatamantul dual, modul de lucru transparent si deschis, tipul de leadership sunt elemente care contribuie la cresterea angajatilor Bosch. O combinatie echilibrata intre acumulare de informatie din knowhow extern prin expunere la programe de dezvoltare sau traininguri si implicarea directa in proiecte de substanta, este de asemenea, o modalitate sustenabila de dezvoltare, si in Bosch este abordata constant."

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge BOSCH din acest punct de vedere?

Am abordat mai sus ideea de beneficii practicata in Bosch si as sumariza in flexibilitate si centrare pe nevoie. Totodata beneficiile sunt in general din toate sferele de interes astfel incat sa ai si varietate de alegere. In privinta salariilor, politica salariala Bosch este dictata de raspunsul venit din piata prin studii salariale raspuns mapat pe modelul de lucru al grupului Bosch. Ne pozitionam peste media pietei si dorim sa avem o abordare consecventa, cumpatata, nedictata in totalitate de dinamica pietei salariale care uneori nu lasa impresia existentei unor principii sau abordari sustenabile sau de perspectiva.

1. Care este modul in care Deloitte sustine cresterea si dezvoltarea angajatilor sai in Romania?

"Toti angajatii companiei beneficiaza de un program de traning, atat pe partea tehnica, cat si pe partea de soft skills. Certificarile internationale si nationale precum ACCA, CECCAR, ADIT, CAFR, CFA si oricare altele de interes din domeniu economic, sunt un alt aspect important pe care il incurajam si il sustinem financiar.

Avem totodata implementat un proces de counseling prin care ne asiguram ca fiecare angajat are in cadrul companiei un om-resursa care il poate ajuta in procesul de invatare. Pe masura ce cresti in cadrul companiei, programul de dezvoltare devine din ce in ce mai specializat, expunerea este mult mai mare alaturi de colegi de pe pozitii similare din alte tari. Procesul de dezvoltare se bucura asadar de o atentie deosebita si se afla pe lista de prioritati a echipei de HR.

2. Pachetul salarial si de beneficii ocupa in continuare un loc important. Cum se distinge Deloitte din acest punct de vedere?

Analizam anual acest aspect prin studii de piata specializate. De asemenea, feedback-ul candidatilor este o alta sursa buna de informatii pentru noi, scopul fiind ca ceea ce oferim din punct de vedere compensatie si beneficii sa fie competitiv si aliniat pietei. In mod cert, pachetul salarial este important, insa la fel de importanta este si zona de ‘wellbeing”: modul in care oamenii isi petrec acele ore la birou, mediul de lucru si nivelul de interactiune care trebuie sa fie placute si interactive.


Daca va ganditi spre care dintre cele doua criterii inclina balanta in momentul in care candidatii trebuie sa ia o decizie cu privire la alegerea angajatorului, rezultatele studiului 
Cei mai doriti angajatori din acest an arata ca 58.06% dintre respodenti prefera un job care ii va ajuta sa isi dezvolte in mod accelerat multiple competente profesionale prin programele de dezvoltare pe care le pot accesa sau prin proiectele/activitatile in care sunt implicati decat unul cu un pachet salarial atractiv.
 

Dupa cum se poate observa, investitiile companiilor in strategii de Employer Branding pentru a se mentine in topul atractivitatii pentru candidati sunt mari, insa si gradul de satisfactie este ridicat cand in urma rezultatelor provenite din utilizarea celui mai cuprinzator instrument de pe piata reiese ca se regasesc pe shortlist-ul preferintelor acestora. 


 

Va recomandam si:

Model CV 2024

ULTIMELE JOBURI

Probleme tehnice?
Raporteaza eroarea la
suport