Internal Controller and Risk Officer

Angajator: KRUK Romania
Domeniu:
  • Contabilitate Finante
  • Controlul calitatii
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 22.09.2017
    Scurta descriere a companiei

    KRUK Romania este companie membră a Grupului KRUK, liderul pieței de management al creanțelor din zona Europei Centrale.  KRUK România a luat fiinţă la începutul anului 2007. Cele două linii principale de business sunt recuperarea creanțelor cesionate și colectarea creanțelor externalizate de partenerii de afaceri. Compania  este specializată în gestionarea completă a creanţelor și oferă servicii de recupere atât a creanţelor instituţiilor financiare, cât şi ale marilor clienţi corporativi. KRUK România gestionează portofolii de creanţe provenind de la bănci, companii de leasing, operatori de telefonie fixă şi mobilă, operatori de televiziune prin cablu, furnizori de platforme digitale, furnizori de utilităţi, precum şi de la companii producătoare de bunuri de larg consum.

    Cerinte

    •University degree in Finance;

    •1-2 years experience in Risk Management, Compliance, Internal Control, Internal Audit;

    •Knowledge of risk control principles, practices and procedures (knowledge of Internal Control COSO Standard is considered a plus);

    •Knowledge of English language (advanced level, both writing and speaking);

    •Good knowledge of Microsoft Office (Excel);

    •Economic background;

    •Strong interpersonal, communication, analytic and presentation skills.

    Responsabilitati

    •Assists with the implementation and monitoring of a risk based management system (identification, assessment and monitoring of possible risks);

    •Cooperating with the International Team to ensure the implementation of the risk management and Internal Control System;

    •Elaborates control plan based on the risk assessment with the scope of mitigating and keeping risks under control;

    •Conducts controls according to the approved control plan;

    •Prepares detailed, concise and accurate control reports;

    •Develop and handle fraud detection and control tools and framework.