Responsabil Clientela Suport - Centrul Regional Corporatii Constanta

Angajator: Raiffeisen Bank
Domeniu:
  • Banci
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • Constanta
  • Actualizat la: 28.11.2022
    Scurta descriere a companiei

    Raiffeisen Bank este o banca universala, oferind o gama completa de produse si servicii de cea mai buna calitate.


    Daca esti la inceput de cariera te invitam sa faci primul pas, cu un stagiu de practica sau un program de internship, sau identifica locul de munca ideal pentru tine si alatura-te echipei Raiffeisen Bank!

    Totodata daca esti un profesionist cu experienta, la Raiffeisen Bank iti oferim permanent oportunitatile pentru a iti dezvolta constant competentele si a atinge urmatorul nivel.

    Cerinte

    Cunostinte si traininguri necesare pentru indeplinirea jobului:
    - Cunostinte PC – mediu (MS Office)
    - Studii superioare
    - Abilitati de lucru in medii digitale
    - Limba engleza – mediu/avansat
    - Cunostinte despre produsele creditare corporatiste, cash management, trezorerie, finantarea proiectelor, finantari structurate, retail, leasing
    - Cunostinte despre procesele de deschidere de conturi, fluxurile zilnice, de aprobare a creditelor, etc
    - Cunostinte juridice despre: acorduri de creditare, acorduri de colateral, evaluare colateral, confidentialitate bancara, etc
    - Cunostinte despre aplicatiile si sistemele bancare

    Experiente anterioare cheie/ critice necesare pentru indeplinirea jobului:

    Minim 2 ani experienta bancara PJ


    Responsabilitati

    Responsabilitati cheie:
    Suport activitate de creditare
    Dupa aprobarea finantarii mentine permanent contactul cu clientul si consultantii acestuia in procesul de utilizare a facilitatii de finantare si monitorizare ulterioara a indeplinirii clauzelor contractuale oferindu-le asistenta (explicatii asupra clauzelor contractuale, clarificari in ceea ce priveste continutul documentelor necesare pentru autorizarea primei trageri si tragerile ulterioare,etc).
    1. Incheierea contractelor
    ● Dupa aprobarea dosarului de credit trimite catre Directia Juridic si Guvernanta Corporativa documentele necesare pentru intocmirea contractelor de credit si garantii.
    ● Solicita clientului toate documentele necesare pentru intocmirea legala si opozabila tertilor a contractelor, precum si a efectuarii tragerii.
    ● Solicita impreuna cu Responsabilul Clientela care a originat tranzactia, amanarea indeplinirii unor conditii precedente tragerii/autorizarii.
    ● Solicita individual amanarea indeplinirii unor conditii precedente autorizarii/ tragerii care nu modifica profilul de risc al tranzactiei si notifica RM –ul
    ● Colaboreaza cu Directia Juridic si Guvernanta Corporativa la intocmirea contractelor de credit si accesorii (garantii).
    ● Redacteaza actele aditionale la facilitatile de credit pentru care exista format standardizat, conform fluxului de creditare.
    ● Se ocupa de semnarea contractelor de credit si accesorii de catre client si de reprezentantii bancii; reprezinta Banca in fata Notarilor Publici, in vederea semnarii contractelor accesorii (ipoteci imobiliare).
    ● Solicita catre Departamentul Control Credite avizarea actelor aditionale intocmite in vederea obtinerii avizului pentru semnarea acestora.
    2. Autorizarea primei trageri
    ● Informeaza clientul asupra pasilor ce trebuie parcusi in procesul de utilizare a facilitatii
    ● Dupa solicitarea documentelor necesare primei trageri verifica conformitatea acestora cu aprobarea, sesizeaza eventualele inadvertente si solicita clientului remedierea acestora sau propune solutii de rezolvare interna
    ● Incarca in BPMS dosarul de credit, contractele semnate si toate documentele necesare in vederea obtinerii autorizarii primei tragerii.
    ● Transmite catre Dept. Control Credite solicitarea de autorizare a primei trageri in conformitate cu procedura de control.
    ● Colaboreaza cu Dept. Control Credite cu scopul autorizarii primei trageri.
    ● Executa zilnic toate atributiile privind tragerile/rambursari din facilitatile de credit, conform prevederilor din procedurile si fluxurile de creditare.
    ● Coordoneaza/urmareste efectuarea platilor operationale efectuate in toate Agentiile Bancii.
    3. Monitorizare facilitati credit/Alte sarcini legate de activitatea de creditare
    ● Monitorizeaza pe baza informarilor periodice transmise de Departamentul Administrare Credite Corporatii indeplinirea clauzelor contractuale pe parcursul derularii facilitatii.
    ● Transmite clientului toate cerintele necesare derularii in bune conditii a contractelor de credit si se asigura de indeplinirea acestora mentinand un contact permanent cu clientul; notifica sistematic a RM –ului.
    ● Introduce si actualizeaza in BPMS toate informatiile referitoare la tranzactiile initiate sau aflate in derulare.
    ● Arhiveaza documentatia contractuala originala.
    ● Intocmeste toate actele/adresele necesare (adrese catre notari, asiguratori,ONCPI, etc) cu privire la contractele de garantie accesorii facilitatilor de credit (radieri ipoteci, acorduri,etc)
    ● Preia sarcinile legate de intocmire CeS, introducere garantii CMS si transmitere spre avizare la Dept. Garantii;
    ● Solicitarea si colectarea documentelor financiare necesare reviziilor de credit;
    ● Intocmirea informarilor, adreselor catre clienti care vizeaza mdificari intervenite in fluxurile operationale sau de creditare si care nu se comunica prin alte canale de informare (online, agentii);
    B. Suport activitate operationala:
    ● Colaboreaza cu RM si cu departamentele interne specifice(Cash Management, Treasury, Finantarea Comertului, alte departamente din aria Retail) in vederea identificarii si solutionarii solicitarilor si sesizarilor receptionate de la clienti privind utilizarea si administrarea produselor low & non-risk (produse de Cash Management, produse de trezorerie, produse de trade finance, produse retail detinute de clientii PF ce fac parte din grupul de companii corporate, POS,-uri, debit / credit cards pentru companii, conturi garantii gestionari);
    ● Colaboreaza cu RM si cu departamentele interne specifice(Corporate Products, Non-retail risk) in vederea identificarii si solutionarii solicitarilor si sesizarilor receptionate de la clienti privind utilizarea si administrarea produselor de credit
    ● Preia sarcinile legate de Raiffeisen Online Plus (ROP) – coordoneaza implementarea sau rezolvarea oricaror probleme legate de ROP;
    ● Interogari CIP, BPI si Recom;
    ● Intocmirea scrisorilor de bonitate;
    ● Intocmirea confirmarilor de audit.
    C. Suport activitati KYC/AML
    ● Primeste de la Departamentul Inrolare si Suport Clienti (KYC COB) documentatia relevanta pentru activitatea de tip KYC (inrolare prospecti sau actualizare date si/sau deschidere cont) si verifica forma finala a acesteia inainte de a o transmite la prospect/client: daca sunt precompletate toate info din surse publice, elimina solicitarile de documente existente deja in banca (prin validare cu KYC COB), asigurandu-se respectarea prevederilor procedurilor Bancii
    ● Impreuna cu RM alege momentul si modul in care se va contacta prospectul/clientul in vederea transmiterii documentatiei.
    ● Transmite documentatia catre prospect/client (prin email sau prin vizita la sediul acestuia) si se asigura ca este inteleasa necesitatea indeplinirii cerintelor KYC: furnizeaza explicatii, argumente si raspunde la orice intrebare primita de la prspect/client pe fiecare document solicitat sau formular de completat, asigura suport in completarea documentatiei
    ● Transmite pachetul de documete finale completate si/sau furnizate de catre prospect/client catre KYC COB si colaboreaza cu acest colectiv pentru rezolvarea tuturor problemelor ulterioare legate de documentatie sau actele oficiale prezentate.
    ● Obtine aprobarile si derogarile necesare precum Memo-uri pentru clienti din categoria risc ridicat si mai ridicat, aprobari de la Director Regional/Director Executiv Corporatii Mari pentru exceptiile prevazute de procedurile interne ale bancii
    D. Suport RM pentru completarea chestionarelor FPT
    ● Colaboreaza cu RM in vederea identificarii tuturor clientilor ce solicita pentru prima oara o facilitate de credit
    ● Completaza in aplicatia Fraud Propensity Tool chestionarul pentru fiecare dintre acesti clienti, in colaborare cu RM
    ● Se asigura ca fiecare activitate este finalizata in termenul fixat
    Responsabilitati generale si continue
    ● Gestioneaza riscul operational, in activitatatile desfasurate
    ● Isi mentine la zi cunostintele profesionale despre procedurile si normele de lucru aferente fisei postului
    ● Propune solutii pentru eficientizarea normelor, instructiunilor, fluxurilor de lucru si a aplicatiilor utilizate, pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor.
    ● Respecta instructiunile de lucru comunicate de catre Director Regional Corporate/Director Senior Corporatii Mari
    ● Semnaleaza catre Director Regional Corporate/Director Senior Corporatii Mari disfunctionalitatile si situatiile atipice aparute la nivelul activitatii
    • Aplica masurile corespunzatoare de cunoastere a clientelei in scopul identificarii clientilor, a verificarii identitatii si actualizarii datelor acestora, asa cum sunt ele prevazute in reglementarile interne in domeniu
    • Acorda o atentie sporita in activitatea sa fata de toate informatiile si documentele primite de la client si care prezinta indicii de suspiciune sau care nu sunt uzuale si raporteaza suspiciunile identificate catre Directorul Regional Corporate sau Responsabil Clientela pentru verificari FLOD.

    Aplicand la acest anunt va exprimati acordul ca datele dvs. sa fie transmise si procesate de catre Raiffeisen Bank. Consultati Politica de procesare a datelor personale a Raiffeisen Bank >>