Topul Celor mai doriti angajatori in 2019

Catalyst Solutions anunta rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori, derulat in perioada martie-mai a acestui an pe un esantion de 18.247 de respodenti cu profil business, engineering si farma. Scopul studiului este sa dezvaluie perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii din Romania. Acesta este cel mai complex instrument din piata care masoara nivelul de atractivitate al angajatorilor de pe piata locala si ofera o intelegere a comportamentului candidatilor si asteptarile acestora in raport cu angajatorii locali.

Editia cu numarul 14 a studiului Cei mai doriti angajatori a fost realizata la nivel national, pe baza a 18.247 de raspunsuri libere, neasistate ale respondentilor. Numarul foarte mare de optiuni de cariera existente in piata a dus la extinderea listei de posibili angajatori pentru un potential candidat. Acest lucru a determinat si o modificare a metodologiei studiului Cei mai doriti angajatori, la aceasta editie evaluand top 5 companii pentru care respodentii si-ar dori sa lucreze. Pe baza raspunsurilor liber exprimate la aceasta intrebare a fost alcatuit Top 30 Cei mai doriti angajatori de catre candidatii din Romania.



“Anul acesta, Continental ocupa primul loc in topul preferintelor respodentilor. Dimensiunea organizatiei, alaturi de distributia geografica si diversitatea de roluri pe care un potential candidat o poate gasi intr-o astfel de organizatie sunt cateva din lucrurile care au contribuit la numarul mare de nominalizari ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C ramane cel mai bine reprezentat in top 10, 70% dintre companiile aflate in primele 10 locuri activand in acest sector. Companiile din domeniul bancar au inregistrat o crestere semnificativa in numarul de mentiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de catre acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plati contactless, utilizarea de roboti pentru interactiunea cu clientii sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienti. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute ca fiind destul de traditionala” – Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions.
 

Top 5 factori asociati cu Cei mai doriti angajatori?

In cadrul studiului din acest an au fost evaluati factorii asociati cu fiecare dintre angajatorii nominalizati. In total, au fost analizati 22 de factori grupati in 4 mari categorii: reputatia; mediul de lucru; pachetul salarial si oportunitatile de avansare; oportunitatile de dezvoltare profesionala si caracteristicile jobului unui angajator.



Atractivitatea pachetului salarial ramane factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii in topul Celor mai doriti angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu notiunea de „companie care ofera pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cat de atractiv este un angajator pe piata de fortei de munca.

A fi jucator de top in domeniul in care compania opereaza este al doilea factor ca frecventa in asociere cu Cei mai doriti angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizatiei si succesul pe piata, cifra de afaceri generata sau produsele si serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care detin sistem interne prin care se asigura ca le ofera candidatilor mediul in care sa creasca in permanenta pentru ca, de cele mai multe ori, o provocare ne scoate din monotonie si ne ofera ocazia sa punem o „caramida la constructia” expertizei noastre.

Brandul de angajator este foarte important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanti pentru pozitionarea companiei in piata si deschiderea candidatilor catre noi oportunitati profesionale venite din partea reprezentatilor companiei. In timp ce, criteriile care influenteaza alegerea unui angajator vor face diferenta in decizia de angajare.
 

Care sunt cei mai importanti factori care influenteaza alegerea unui angajator?

Studiul Cei mai doriti angajatori ofera informatii cu privire la factorii care stau la baza deciziei in functie de care candidatii isi aleg angajatorul. In procesul decizional au fost mentionate mai multe criterii, unele cu o importanta mai mare, altele cu o importanta mai mica. Recunoasterea performantelor, alaturi de atmosfera de lucru placuta si existenta unor manageri care sa sustina angajatii in procesul de dezvoltare apar in topul factorilor care contribuie la decizia candidatilor. Pachetul salarial atractiv, cu toate ca este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriti din piata, ocupa locul 5 in termen de importanta. Ceea ce inseamna ca este un aspect important, dar nu neaparat decisiv, mai ales pentru candidatii cu experinta.

 

Care sunt cei mai putin importanti factori in alegerea viitorului angajator?

Pe o scala de la 1 la 5, oportunitatile internationale, a fi un jucator de top in domeniul de activitate si faptul ca organizatia dezvolta produse si servicii inovative sunt criteriile cu cel mai scazut nivel al importantei. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa si specificatiile job-ul ajung sa cantareasca mai greu in procesul decizional.

Care sunt canalele utilizate in ultimul an de respondenti atunci cand vor sa se informeze cu privire la joburi si oportunitatile de cariera?



Rezultatele studiului subliniaza faptul ca site-urile de joburi (59%) reprezinta sursa numarul 1 de informare utilizata de catre candidati in ultimul an pentru a se informa cu privire la angajatori si joburile din piata. Din acest motiv, prezenta angajatorilor cu informatii detaliate cu privire la organizatie si oportunitatile pe care le ofera candidatilor este esentiala in construirea brandului de angajator.

Alaturi de site-urile de joburi, reteaua de cunostinte, fie ca vorbim de colegi sau prieteni sau persoane care lucreaza in organizatiile care sunt de interes pentru un anumit candidat, reprezinta sursa numarul 2 de informare. Din acest motiv, experienta pe care companiile o ofera angajatilor este definitorie pentru imaginea pe care acestia o propaga in piata. Avand in vedere faptul ca aceste discutii sunt si cea mai de incredere sursa de informare, evaluarea si imbunatatirea constanta a „ecosistemului” in cadrul caruia angajatii isi desfasoara activitatea este o componenta cheie a strategiei de Employer Branding.

Rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori 2019 se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai. La studiu au participat 18.247de respondenti cu studii superioare, atat juniori, cat si candidati cu experienta din toata tara, cu profil business, engineering si farma.

In urma colectarii datelor, informatiile prelucrate sunt centralizate sub forma de rapoarte diferentiate in functie de interesul candidatilor pentru anumite industrii, de background-ul academic si nivel de experienta. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, FMCG, Farma, Outsourcing & SSC, Retail.

Pentru mai multe informatii cu privire la structura rapoartelor, va rugam sa ne scrieti la adresa angajatori@catalyst.ro

 

Va recomandam si:

Model scrisoare de intentie. Descarca 30 de modele pregatite de specialisti din care merita sa te inspiri