Business Analyst - Performance Reporting Specialist

This job is no longer active!

View all jobs Vodafone Romania active


View all jobs Business Analyst - Performance Reporting Specialist active on Hipo.ro

View all jobs Telecommunication active on Hipo.ro


Employer: Vodafone Romania
Domain:
  • Telecommunication
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 27.05.2018
    Remote work: On-site
    Short company description

    Vodafone România este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente.

    La Vodafone, credem că oportunitățile și promisiunile unui viitor digital mai bun ar trebui să fie accesibile tuturor și ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria către acel viitor. Prin intermediul tehnologiei noastre, lucram pentru a elimina diferențele existente și pentru a ajuta oamenii să contribuie în mod egal și pe deplin la societate.

    De ce Vodafone?

    • Ne preocupăm să fim o companie dedicată diversității ca motor al schimbării;
    • Ne dorim o lume mai conectată, mai incluzivă și mai durabilă;
    • Folosim tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon;
    • Provocăm și inovăm pentru a conecta oameni, companii și comunități din întreaga lume;
    • Cu noi poți să fii tu însuți, să împărtășești inspirație, să îmbrățișezi noi oportunități, să prosperi și să faci o diferență reală.


    Vodafone se angajează să atragă, să dezvolte și să rețină cei mai buni oameni, oferind un loc de munca motivant și incluziv, în care talentul este cu adevarat recunoscut și recompensat. Ne angajăm să promovăm incluziunea pentru toți cu convingerea că diversitatea joacă un rol important în succesul companiei noastre. Îi incurajăm în mod activ pe toți să ia in considerare posibilitatea de a face parte din călătoria noastră.

    Requirements

    Core competencies, knowledge and experience [max 5]:
    - Outstanding numerical and analytical skills accompanied with ability to translate data into crisp, clear and concise stories up to Executive level both internally and externally (advanced Excel, medium SQL)
    - Strong understanding of KPIs and quality measurements applied to mobile and fixed NW services
    - Ability to build reports/dashboards from raw data, perform underlying numerical analysis both for standard and customer specific requests. Ability to simplify and create transparency
    - Excellent communication and interpersonal skills, confidence and professionalism, positive attitude and clear can-do mentality

    Must have technical / professional qualifications:
    - Deep knowledge and understanding of mobile and fixed technologies and associated partner services
    - Prior Mobile Operator experience at expert level as a minimum, with strong technical and operational skills.
    - Education: Engineering Degree or equivalent, desirable multi-cultural/multinational experience, very good command of English, fluent verbal and written communications, desirable knowledge of ITIL.
    - Excellent English skills written and spoken
    - International working experience

    Responsibilities


    Role purpose:
    Network Operations is being transformed into a single until spanning across entire Europe, with the purpose of monitoring, operating and managing efficiently and effectively our networks, fulfilling the Vodafone strategy and responding to the global technology strategy and local business requirements. This role is essential in enabling the implementation of the new operating model and in operating the NOCs (Network Operation Centres) as a single organization. The purpose of the role is to control, manage and report Network Operations service quality to management and drive continuous improvement actions both in mobile and fix NW domains. It is also essential to drive process and tool harmonisation, automatisation and proactive problem management.

    Key accountabilities and decision ownership:
    - NOC KPI reports. This includes the delivery of a comprehensive service quality reports (daily, weekly, monthly and ad hoc) showing the performance of the NOCs and the related Third Parties involved for all European VF NW Operators.
    - Problem management. Proactively analyse available data bases to find relevant phenomenon’s and patterns in order to prevent potential NW incidents and avoid adverse customer experience and decrease cost.
    - Liaise with partners. Build excellent relations with the main stakeholders of the department — NW Operations functions of the European VF Operators, internal customers like (NOC 1st and 2nd line)
    - Simplification, automatisation. Drive process simplifications, harmonisations and automatisation by cooperating with thestakeholders and enabling relevant tool implementations.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    BUCURESTI, Ilfov, Galati, Job national

    Aplica fara CV
    Hybrid

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (24)