Global HR Systems Specialist

Employer: Vitesco Technologies
Domain:
  • Human Resources - Psychology
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Timisoara
  • Updated at: 02.10.2022
    Short company description

    Vitesco Technologies dezvoltă tehnologii inovatoare, eficiente, pentru toate tipurile de vehicule, cu focus pe cele hibride și electrice. Portofoliul nostru include soluții de electrificare de 48 de volți, acționări electrice și echipamente electronice pentru vehicule hibride și electrice. De asemenea, gama de produse conține unități electronice de control, senzori și actuatori, precum și soluții pentru post-tratament de evacuare.

    Soluțiile noastre mențin fluxul durabil și eficient de resurse umane, bunuri și servicii. Ne desfășurăm activitatea având la bază un angajament clar: reducerea emisiilor de CO2. Prin soluțiile noastre modelăm viitorul mobilității curate și totodată ne îndeplinim responsabilitatea socială față de societate, demonstrăm că suntem un partener de încredere pentru clienți și o alegere înțeleaptă pentru investitori.

    Produsele și serviciile se schimbă și noi modele de afaceri apar la fiecare 24 de ore, peste tot în lume. Noi suntem atenți la aceste evoluții pentru a determina și conduce simultan schimbarea și a inova ziua de mâine. Împărtășim pasiunea noastră pentru tehnologie și mobilitate cu colegii noștri din întreaga lume. Ne încurajăm angajații să își creeze noi perspective, să cunoască alte domenii funcționale și alte culturi. Vitesco Technologies îi susține pe parcursul călătoriei cu programe de dezvoltare. Așa profităm de oportunitățile care ne apar în cale – folosindu-ne de cunoștințele noastre pentru a dezvolta mobilitatea durabilă a viitorului.

    Requirements

    Qualifications

    Academic degree in business administration, business informatics or any related field;
    Systems affinity, dexterity and attention to details;
    Several years of experience in IT Support Functions, HR or Employee Health & Safety;
    Knowledge of Interflex 6040 or Quentic App would be an advantage;
    Knowledge of Time Management systems (SAP, EC Time, etc) would be an advantage;
    Basic understanding of computing and software as a service;
    Very good communication skills, high commitment to work and teamwork ability;
    Structured, analytic, strategic and self-dependent way of working;
    Fluent English language skills written and spoken.

    Responsibilities

    Your core responsibilities will be:

    Close cooperation with the project managers/ System business owner in every phase (e.g. Project Management & Continuous Improvement);
    Handle advanced incidents and change requests and provides feedback;
    Community management with various stakeholders;
    Develop, maintain and continuously improve processes (e.g via knowledge management & training concept) across digital solutions;
    Continuous Improvement system related activities (e.g. Release Management, Demand Management);
    Transfer defined concepts and standards into standard processes;
    Install an accepted method of quality assurance related to the global process (e.g. KPI);
    Manage tasks & processes within a complex organization and ability to handle various stakeholders;
    Support to Improve processes (e.g. via knowledge management & community management.
    Assure quality of the data in the systems, cross modules checks and identify and correct the irregularities;
    Define and assign roles in the assigned modules.