Research Analyst with English

Angajator: Renault Group Romania
Domeniu:
  • Inginerie
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 05.10.2022
    Scurta descriere a companiei

    Spiritul nostru de inovare duce mobilitatea și mai departe, pentru a aduce oamenii mai aproape unii de ceilalți.

    Constructor de automobile din 1898, Renault Group este prezent în peste 130 de ţări. Face parte din Alianța cu Nissan si Mitsubishi Motors și are o experiență puternică în electrificare. Mizează pe complementaritea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Lada, Alpine și Mobilize) și propune soluții de mobilitate durabile, inovatoare pentru clienții săi. Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Acesta se concentrează pe dezvoltarea de noi tehnologii și servicii, o nouă gamă de vehicule care sunt și mai competitive, echilibrate și electrificate. În linie cu provocările de mediu, Grupul Renault își propune să obțină neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Europa până în 2050.

    În România, Renault Group integrează toate activitățile specifice construcției automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite: studii client, design, inginerie, testare, fabricație, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanțare. Grupul e lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault. Cei peste 17 000 de angajați inovează în ceea ce privește produsele și bunele practici.

    Cerinte

    We are looking for dynamic and quick-learning individuals with a curious mindset to join the Renault Group Market Intelligence team in Bucharest.
    The objective of the team is to provide the company the ability of understanding the competitiveness of the Renault Group products and services using a combination of analytical expertise and business understanding.

    Desirable skills and experience:

    - University degree, preferred in Economics, Statistics
    - At least 3 years experience in Marketing / Market Research
    - Good experience in working with the Office package, especially with Excel and PPT, and SPSS
    - Talent for visualizing data and presenting it in a compelling way
    - Good written and verbal communication skills in English (French is a plus)

    The successful candidate has also:

    - Curiosity to find insights in data
    - Ability of analysis and synthesis, attention to details, organized
    - Customer oriented attitude, reactivity and accuracy
    - Good communication skills, able to build professional relationships with clients from different countries, management and team members
    - Proactivity, patience, good behavior with internal customers, team working ability, rigorous, methodic, perfectionist, fast working

    Responsabilitati

    Responsibilities:

    - Analyze statistical data, results of quantitative and qualitative surveys, create synthesis about countries or transversal topics
    - Make the analysis, report and presentation corresponding to customer needs
    Provide to international and/or regional HQ or countries answers to their requests on market trends and customer behavior
    - Close cooperation with analyses beneficiaries in order to obtain the most relevant results

    By joining our team, you will have access to:

    - Work in a pleasant and friendly team, and also a highly professional environment where you will have the chance to learn on a daily basis, and develop your career
    Health coverage
    - Opportunity to work for a multinational company with global teams and clients
    - Mentoring program that will help you develop as a professional
    - Continuous training
    - Fun working environment