IT Support

Employer: ZF Tech Center Timisoara
Domain:
  • IT Software
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Arad
  • Sibiu
  • Timisoara
  • Updated at: 03.12.2021
    Short company description

    ZF Tech Center Timișoara cu o infrastructură ultra modernă și un sistem de conectare cu servere de mare viteză, va asigura suport proiectelor ce vor modela viitoarea generație de mobilitate la nivel mondial pentru sectoarele: Mecatronică, Hardware și Software. Membrii echipelor ZF România beneficiază de oportunități excelente de carieră, acces la laboratoare de ultimă generație și mediu de lucru multicultural, fiind colaboratori în proiecte internaționale.

    Vrei să faci parte din echipa noastră și să asigurăm împreună următoarea generație de mobilitate? Află care sunt pozițiile deschise in ZF Tech Center Timisoara in domeniile Dezvoltare, Validare Software și Hardware si vino alaturi de noi!

    Stiați că …? În România, ZF dispune de peste 5 000 de persoane în cinci locații (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita) și furnizează servicii către industria automotive din toată lumea: servicii de cercetare și dezvoltare în industria automotive, precum si productia de volane si airbag-uri.

    Requirements

    - Bachelor’s degree in information technology, Computer Science or a related discipline
    - Relevant work experience in IT, preferably in both technical and customer support roles
    - Experience as a System Administrator, Network Administrator or similar role
    - Excellent problem-solving and multitasking skills
    - Ability to work independently, self-discipline, reliability, consistency
    - Strong interpersonal, planning and organizational skills
    - Familiarity with various operating systems and platforms
    - Good communications skills in English (German is a plus)

    Responsibilities

    - Installing, maintaining and troubleshooting workstations, servers, OSs, software applications and other computing systems
    - Creating user accounts and assigning user permissions
    - Setting up system-wide software
    - Creating backup and retrieval policies and assigning bulk storage
    - Creating file systems
    - Monitoring network communication
    - Updating systems upon release of new OSs or software
    - Implementing computer, network and security policies for system and network users
    - Strategic planning for service and system outages
    - System-related project management
    - User training and management
    - High-level technical knowledge and technical support experience