Junior Investment Back Officer

This job is no longer active!

View all jobs NN România active


View all jobs Junior Investment Back Officer active on Hipo.ro

View all jobs Insurances - Financial Intermediaries active on Hipo.ro

View all jobs Banks - Financial Institutions active on Hipo.ro


Employer: NN România
Domain:
  • Insurances - Financial Intermediaries
  • Banks - Financial Institutions
  • Job type: full-time
    Job level: 0 - 1 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 31.03.2019
    Remote work: On-site
    Short company description

    NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața locală, în 1997, iar de 14 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are aproximativ 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

    NN România în cifre:
    25 de ani de prezență pe piața locală
    500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări
    2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii private

    Cote de piață
    34,95% în segmentul asigurărilor de viață
    11,1% în segmentul asigurărilor de sănătate
    55,29% în segmentul pensiilor private facultative (Pilonul III) la nivel de active
    34,31% în segmentul pensiilor private obligatorii (Pilonul II) la nivel de active

    Conform rapoartelor Autorității de Supraveghere Financiară la 30.09.2022.

    Requirements

    Knowledge & skills
    • University degree, preferably finance/ accounting;
    • Thorough theoretical and practical knowledge of financial instruments and investment funds' working principles;
    • Very good working level of English;
    • PC skills – experienced working level of Excel.

    Experience:
    • Financial background with emphasis on financial instruments.

    Competencies
    • Strong attention to detail and high degree of accuracy, analytical, planning, organizing and time management skills, problem solving attitude, ability to meet tight deadlines, comfortable in a fast – paced and demanding environment;
    • Very good team player, interested in self – development, self-motivated, good interpersonal skills.

    Responsibilities

    • Daily valuation of voluntary and mandatory pension funds;
    • Reporting on investments – FSA and internal requirements;
    • Maintenance of investment static data in the dedicated investment software;
    • Record, reconcile and approve trades and transactions in the dedicated investment software;
    • Process payment orders / money transfers in and outside Romania;
    • Instruct deposits with banks, settlement instructions, follow-up by phone/ e-mail on account balances, money transfers and deal settlements;
    • Accounts opening and administration;
    • Reconcile statements of securities holdings;
    • Archive documents;
    • Periodical reconciliations with financial accounting department;
    • Provide administrative support related to investment transactions (obtain signatures for trades, follow up and maintain approved signatures lists with counterparties);
    • Other accountabilities and specific tasks assigned by the manager as justified by business needs.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Hybrid

    Aplica fara CV
    Hybrid

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (62)