IT Service Desk Technician with German and English

Angajator: Akkodis Romania
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • IT Software
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 28.04.2024
    Remote work: Remote
       

    Puteti aplica la acest anunt doar prin crearea unui cont pe hipo.ro, fara sa va creati si un CV.

    Completarea formularului de cont nou pe hipo.ro dureaza doar 2 minute sau puteti importa datele din Linkedin sau Facebook pentru a rezolva si mai rapid.
    Scurta descriere a companiei

    Akkodis este un jucător global în inginerie și IT și un lider în industria smart. Ne sprijinim clienții în proiectele lor de transformare digitală prin 4 linii de servicii: Consultanță, Soluții, Talent și Academie. Akkodis este un partener tehnologic de încredere pentru clienții săi din întreaga lume. Creăm și imaginăm soluții de ultimă oră pentru a răspunde provocărilor majore ale societății noastre, fie că implică accelerarea tranziției energetice și dezvoltarea mobilității ecologice, fie construirea de abordări centrate pe utilizator.
    Cu o cultură puternică a incluziunii și diversității, cei 50.000 de experți în inginerie și IT, prezenți în 30 de țări, combină cele mai bune abilități tehnologice cu cunoștințe interfuncționale din toate industriile pentru a modela un viitor mai durabil. Suntem pasionați să inventăm împreună un viitor mai bun.
    Akkodis România numără peste 800 de experți în inginerie și IT în birourile din București, Pitești, Iași, Timișoara și Cluj, angajați care împărtășesc valori puternice precum onestitate, respect, corectitudine și incluziune. Angajamentul nostru: să le dăm posibilitatea să fie ei înșiși la locul de muncă în fiecare zi și actori în viața și dezvoltarea lor în cadrul Akkodis.
    .........................

    Akkodis, is a global player in engineering and IT and a leader in the smart industry. We support our clients in their digital transformation projects through 4 service lines: Consulting, Solutions, Talent, and Academy. Akkodis is a trusted technology partner for its customers worldwide. We co-create and imagine cutting-edge solutions to meet the major challenges of our society, whether it involves accelerating the energy transition and developing green mobility or building user-centric approaches.
    With a strong culture of inclusion and diversity, our 50,000 IT and engineering experts, present in 30 countries, combine the best technological skills with cross-functional knowledge of all industries to shape a more sustainable future. We are passionate about inventing a better future together.
    Akkodis Romania counts over 800 engineering and IT experts in its offices in Bucharest, Pitesti, Iași, Timișoara and Cluj, employees who share strong values such as honesty, respect, fairness, and inclusion. The commitment: to give them our opportunity to be themselves in the everyday place and actors in their life and development within Akkodis.

    Cerinte

    Customer-service oriented with a problem-solving attitude

    Advanced troubleshooting and multi-tasking skills

    Technical knowledge of Windows OS Knowledge of ITIL practices appreciated

    Basic technical knowledge of Microsoft environment (Active Directory, VPN, Skype, users/groups/OU management …)

    Excellent written and verbal communication skills in German and English.

    Responsabilitati

    Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone, email, or other communication channels Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
    Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
    Walk the customer through the problem-solving process
    Direct unresolved issues to the next level of support personnel
    Provide accurate information on IT products or services
    Record events, requirements, and problems and their resolution in logs
    Follow-up and update customer status and information
    Pass on any feedback or suggestions by customers to the appropriate internal team Identify and suggest possible improvements in procedures
    Co-operate with other members of the IT department.

    Alte informatii

    Bonus anual
    Prime ocazii speciale (ex: Paste, Craciun, 8 mar etc)
    Abonament medical
    Tichete de masa

    Beneficii

    • Abonament medical
    • Tichete de masa

       

    Puteti aplica la acest anunt doar prin crearea unui cont pe hipo.ro, fara sa va creati si un CV.

    Completarea formularului de cont nou pe hipo.ro dureaza doar 2 minute sau puteti importa datele din Linkedin sau Facebook pentru a rezolva si mai rapid.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    3000 - 4200 RON NET / luna
    BUCURESTI,

    Hybrid

    Aplica fara CV
    Hybrid

    Vezi job-uri similare (840)