Tot ce trebuie să știi pentru a excela la locul de muncă



ÎÈ›i doreÈ™ti să ai cea mai bună performanță posibilă la locul de muncă, însă nu È™tii care sunt paÈ™ii pentru a ajunge acolo? Îmbunătățirea nivelului de randament, a efortului depus în raport cu responsabilitățile zilnice, dar È™i a abilităților È™i competenÈ›elor personale sunt esenÈ›iale pentru a menÈ›ine o evoluÈ›ie permanentă la locul de muncă È™i pentru a te face remarcat în echipa din care faci parte.

Indiferent de motivele pe care le ai în vedere în ceea ce priveÈ™te îmbunătățirea eficienÈ›ei la locul de muncă, iată care sunt cele mai importante aspecte de luat în considerare atunci când îÈ›i doreÈ™ti să devii un angajat valoros pentru compania ta: 

ÎÈ›i place ceea ce faci? 

Aceasta este prima întrebare pe care ar fi indicat să È›i-o ridici atunci când îÈ›i doreÈ™ti să începi îmbunătățirea performanÈ›ei în carieră. Indiferent de efortul È™i implicarea pe care le vei depune în a obÈ›ine un randament însemnat la serviciu, rezultatele vor fi cu adevărat vizibile doar dacă poziÈ›ia ocupată se află în raport direct cu aptitudinile È™i aspiraÈ›iile tale individuale. De aceea, este important să descoperi mai întâi dacă acela este È™i locul în care îÈ›i doreÈ™ti să evoluezi  cu adevărat de acum înainte.  

Pentru a înÈ›elege mai bine dacă jobul pe care l-ai ales È›i se potriveÈ™te ”mănușă”, există câteva indicii care îÈ›i pot răspunde la această curiozitate: 
  • Efortul depus la locul de muncă îÈ›i aduce satisfacÈ›ie;  
  • ÎnveÈ›i ceva nou È™i util în fiecare zi; 
  • PoÈ›i să fii tu însuÈ›i;  
  • Valorile personale se află în relaÈ›ie directă cu valorile È™i misiunea companiei; 
  • EÈ™ti răsplătit corespunzător; 
  • Activitățile de zi cu zi corespund cu descrierea jobului; 
  • Provocările apărute la locul de muncă te motivează; 
  • ÎÈ›i sunt respectate drepturile;  
  • SimÈ›i că evoluezi; 
  • Nu faci din ziua de vineri un obiectiv principal al săptămânii;  
  • Nu eziÈ›i să spui DA atunci când eÈ™ti întrebat dacă îÈ›i place ceea ce faci! 

Soft skills sau cheia evoluÈ›iei  

Poate că te-ai întrebat până acum ce reprezintă ”soft skills” È™i la ce te ajută acestea în carieră. Soft skills sunt acele abilități care depășesc competenÈ›ele tale de lucru tehnice, abordând mai degrabă latura socială a lucrurilor.

Vezi soft skills căutate de Angajatori aici

Mai exact, ele reprezintă calitățile interpersonale, etica dovedită în munca depusă, capacitățile de rezolvare a diverselor dificultăți, cele de comunicare sau chiar cele de leadership. Îmbunătățirea acestor abilități te va încuraja cu siguranță să îÈ›i dezvolÈ›i nivelul de productivitate È™i performanță. Începe chiar de mâine! 
  • Cere feedback din partea colegilor de muncă È™i fii deschis către critica constructivă; 
  • Comunică des cu cei din jurul tău. ÎmpărtășeÈ™te idei, curiozități È™i variate perspective; 
  • Analizează colegii alături de care lucrezi. Observă care sunt aptitudinile È™i calitățile care îi fac buni în munca prestată È™i încearcă să le urmezi exemplul; 
  • Fii deschis către auto-reflectare. ÎnÈ›elege care sunt acele caracteristici pe care le stăpâneÈ™ti deja È™i care sunt cele care au nevoie de mai multă îmbunătățire;  
  • Nu te raporta subiectiv la conflict. Modul în care gestionezi conflictul la locul de muncă este extrem de important. Încearcă să înÈ›elegi sursa conflictului È™i să o remediezi rapid È™i eficient, fără să alterezi relaÈ›iile cu colegii tăi; 
  • Dezvoltă conexiuni cu cei din jur. CunoaÈ™te-È›i echipa, conducerea, colegii care lucrează în departamentul de resurse umane È™i nu numai. Dezvoltarea reÈ›elei sociale te va ajuta să evoluezi È™i să îÈ›i dezvolÈ›i capacitățile de comunicare, informaÈ›ionale, tehnice È™i interpersonale. 

Managementul timpului este mai important decât crezi 

Modul în care îÈ›i vei gestiona timpul la locul de muncă va face diferenÈ›a dintre rezultatele excelente È™i cele nesatisfăcătoare. Managementul timpului este una dintre acele aptitudini extrem de importante atât pentru angajat, cât È™i pentru angajator, pentru că aceasta îÈ›i va dicta performanÈ›a personală la locul de muncă È™i abilitatea de a rezolva eficient sarcinile zilnice.  

Vezi mai multe sfaturi despre managementului timpului aici

  • FoloseÈ™te o agendă (în format fizic sau digital) È™i construieÈ™te o listă a activităților zilnice pe care urmează să le îndeplineÈ™ti. În funcÈ›ie de cursul evenimentelor, încearcă să respecÈ›i această listă; 
  • Oferă un grad de importanță fiecărui task, un timp estimat pentru îndeplinirea acestora È™i îndeplineÈ™te-le în ordine descrescătoare. Este ideal să finalizezi în prima partea a zilei sarcinile urgente sau cu un nivel de dificultate ridicat È™i să păstrezi sarcinile mai puÈ›in complicate pentru a doua parte a zilei, când nivelul de randament tinde să scadă odată cu apropierea sfârÈ™itului de program; 
  • Pauza este cheia succesului! Oferă-È›i pauze scurte de câteva minute între fiecare task pentru a-È›i elibera mintea È™i spori gradul de concentrare. Astfel de momente mici de detaÈ™are față de sarcini îÈ›i vor permite să îÈ›i resetezi creierul È™i să îÈ›i îmbunătățeÈ™ti randamentul în raport cu fiecare sarcină nouă; 
  • Păstrează o rutină. Încearcă să lucrezi cât mai organizat È™i să îÈ›i respecÈ›i responsabilitățile în timpul pe care îl ai la dispoziÈ›ie; 
  • Nu uita să elimini multitasking-ul pentru a dobândi o concentrare totală față de fiecare responsabilitate în parte. În modul acesta vei reuÈ™i să îÈ›i creÈ™ti rata de randament. 

Aspiră către succes! 

Persoanele care reuÈ™esc cu adevărat să evolueze în carieră sunt de fiecare dată sunt cele care îÈ™i antrenează în mod constant aptitudinile tehnice È™i sociale la locul de muncă prin utilizarea provocărilor personale. De ce să nu te numeri È™i tu printre acestea?  

Fii proactiv! Implică-te cu fiecare oportunitate ivită. Alege să vorbeÈ™ti deschis în È™edinÈ›ele pe care le ai cu echipa, cere în permanență un feedback pentru munca depusă, identifică oportunități, asumă-È›i responsabilitatea, construieÈ™te relaÈ›ii puternice cu colegii de muncă, dezvoltă-È›i abilitățile de a comunica cu personalul de pe fiecare treaptă ierarhică a companiei, permite-È›i să înveÈ›i lucruri noi de la persoanele alături de care lucrezi pentru a îndeplini misiunea companiei pentru că doar aÈ™a vei reuÈ™i să pășeÈ™ti în afara zonei de confort care te împiedică să excelezi.

Fă din locul de muncă o provocare pozitivă față de tine însuÈ›i È™i oferă-È›i încrederea de a beneficia de fiecare moment care te poate ajuta să înveÈ›i cât mai multe lucruri noi È™i care te va menÈ›ine pe o rampă de evoluÈ›ie constantă. Compania va aprecia eforturile tale reale de a te îmbunătăți prin munca prestată È™i nu va încerca să îÈ›i ancoreze dorinÈ›a de dezvoltare. 
 

CiteÈ™te È™i: 
 

     

Va recomandam si:

Model scrisoare de intentie. Descarca 30 de modele pregatite de specialisti din care merita sa te inspiri