Studiu Accenture Interactive. Fjord Trends 2020: tendinte care vor influenta business-ul in 2020



Organizatiile vor trebui sa sprijine din ce in ce mai mult dorintele tot mai schimbatoare ale consumatorilor si angajatilor, precum si aspiratia lor de a trai o viata mai plina de sens, conform raportului Fjord Trends, lansat de Accenture Interactive. Fjord Trends, ajuns la a 13-a editie, identifica anual sapte tendinte din business, tehnologie si design.

Raportul Fjord Trends 2020 examineaza tendinte foarte importante pentru companii in urmatorul an si ofera sfaturi practice despre modul in care organizatiile se pot pregati pentru noua era. Tendintele identificate pentru 2020 sunt:

Fatete multiple ale dezvoltarii: Succesul organizatiilor nu mai echivaleaza doar cu cresterea, iar acestea trebuie sa inceapa sa reevalueze scopul corporativ si sa recalibreze modul in care isi vad rolul in lumea din jurul lor.
  • Oamenii vor o schimbare in conditiile in care decalajul de bogatie dintre populatia cu cel mai mare venit si restul lumii este cel mai mare la nivel global din anii 1930 pâna in prezent. Cei din top 40% au acum, in medie, de zece ori mai multa bogatie decât restul de 60% - in crestere de sase ori fata de 1980.

Cum ne raportam la bani: Modul in care percepem banii si platim pentru lucruri se schimba rapid. Aceste schimbari creeaza numeroase oportunitati pentru o serie de produse si jucatori noi.
  • Multe tari din Asia renunta la banii cash. In China, platile mobile sunt atât de frecvente incât cash-ul a disparut chiar si in rândul soferilor de taxi sau a artistilor de strada. In Europa, doar 13% dintre suedezi au folosit recent cash, in timp ce in SUA 30% dintre oameni nu mai folosesc numerar saptamânal.

Coduri de bare ambulante: Corpurile noastre fizice devin la fel de usor de urmarit ca eu-rile noastre digitale. In ceea ce priveste tehnologia de recunoastere faciala si corporala, care este compromisul intre confidentialitate si comoditate?
  • India are in plan implementarea unuia dintre cele mai mari sisteme de recunoastere faciala din lume, in timp ce in China, autoritatile construiesc cea mai extinsa baza de date de recunoastere faciala din lume – cu capacitatea de a identifica oricare dintre cei 1,3 miliarde de cetateni ai tarii in câteva secunde. In SUA, Pentagonul a investit in tehnologie care poate identifica oamenii la distanta prin bataile inimii lor, care este la fel de unica precum irisul sau amprenta.

Oameni fluizi: Obiceiurile de consum se schimba pe masura ce oamenii isi percep si isi definesc identitatea in moduri tot mai fluide. O oportunitate considerabila exista in furnizarea de noi experiente de consum.
  • Oamenii au ales intotdeauna sa cheltuiasca mai mult pentru anumite articole, in timp ce cheltuiesc mai putin pentru altele pe care le considera mai putin importante. Diferenta este ca acum, aceste compromisuri devin mai comune si vizibile. De exemplu, multi dintre consumatorii de carne sunt dispusi sa renunte la consumul acesteia seara, in timpul saptamânii, unii cumparatori de moda sustenabila inca calatoresc cu avionul, iar multi lucratori in corporatii la nivel mondial deruleaza proiecte de sustinere a comunitatilor. Cu alte cuvinte, acum cautam un pachet de valori diferite in ceea ce consumam, dincolo de bucuria consumului, statutului sau proprietatii.

Ingineria inteligentei: Experienta umana este din ce in ce mai complexa. Urmatorul pas pentru AI este sa treaca dincolo de automatizare, la proiectarea sistemelor care imbina inteligenta umana si artificiala si sa imbunatateasca interactiunea dintre ele.
  • Rolls-Royce foloseste inteligenta artificiala pentru mentenanta predictiva, analizând datele de la senzorii conectati la internet pentru a observa semnele de uzura ale motoarelor de avion. ASOS estimeaza valoarea generata de clienti pe intreaga perioada a vietii pe baza comportamentului de cumparaturi online, iar 80% din activitatea pietei bursiere din SUA este alimentata de agenti de tranzactionare algoritmici.

Dubluri digitale: Vom asista la crearea unei dubluri digitale care lucreaza pentru tine si stie ce vrei. Gemenii digitali evolueaza dincolo de industrie si in viata noastra de zi cu zi.
  • Start-up-ul SenSat din Marea Britanie foloseste inteligenta artificiala pentru a digitaliza locurile din lumea reala pentru proiecte de infrastructura si a atras recent investitii de milioane de dolari de la conglomeratul chinez Tencent. Gartner a prezis recent ca jumatate din marile companii industriale vor folosi tehnologii pe baza de gemeni digitali pâna in 2021, iar potrivit Juniper Research, veniturile provenite din acestia vor creste de la 9,8 miliarde dolari in acest an la 13 miliarde dolari in 2023. Grand View Research prezice ca piata globala a gemenilor digitali va ajunge la 26,07 miliarde dolari pâna in 2025.

Raportul Fjord Trends 2020 se bazeaza pe gandirea colectiva a celor peste 1.200 de designeri si dezvoltatori ai diviziei Fjord din 33 de studiouri din intreaga lume. Raportul anual se bazeaza pe observatii de prima mana si cercetare bazata pe dovezi. In acest an, contributiile noului studio Fjord din Tokyo si a recentei achizitii, INSITUM, au adaugat inca 250 de puncte de vedere din Japonia si din America Latina, ceea ce face din acesta cel mai divers raport Fjord Trends. Pentru a citi raportul, accesati: Accenture.com/Fjordtrends2020 sau trends.fjordnet.com.

 

Va recomandam si:

Marcela Sumanariu, Bosch Service Solutions Timișoara: proactivitatea ne-a ajutat să ne adaptăm cu agilitate noii realități

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?