Fara scurtaturi, dar cu beneficii si grija pentru angajati: Kaufland Romania ne arata ca se poate



Nu e o noutate ca povestile care conteaza incep din lucrurile simple: e valabil si individual, si pentru companii. Insa in povestile de succes, e usor sa treci cu vederea micile provocari zilnice. Si mai riscant e sa omiti ca, aproape fara exceptie, victoriile sunt munca de echipa. Nu e si cazul Kaufland. Noua campanie de employer branding a Kaufland Romania „Fara joburi mici. Doar roluri esentiale” le bifeaza pe ambele.

Avand-o pe Cristina Neagu ca ambasador, campania integrata vizeaza o suita de canale traditionale si digitale prin care compania le transmite angajatilor sai actuali si potentiali un mesaj pe cat de concis, pe atat de puternic: la Kaufland, fiecare om si fiecare job este esential. Face parte din misiunea companiei sa isi trateze angajatii ca pe niste parteneri egali: respectul si corectitudinea sunt prezente fara exceptie in relatiile din interiorul echipei, indiferent de nivelul ierarhic. De la rolurile de coordonare si pana la cele de executie, toate sunt necesare in evolutia companiei, iar campania „Fara joburi mici. Doar roluri esentiale” foloseste vocea Cristinei Neagu pentru a spune aceasta poveste.

Implicarea handbalistei de performanta in acest demers de employer branding nu este una intamplatoare. Pe langa valorile comune dupa care se ghideaza atat Cristina in drumul ei catre succes, cat si echipa Kaufland, una dintre directiile pe care compania si le-a asumat la nivel de business este incurajarea diversitatii si a egalitatii dintre angajati. In Romania, spre exemplu, la inceputul lunii ianuarie 2019, aprox. 70% dintre angajatii Kaufland erau femei, iar sustinerea in mod real a egalitatii de gen este un punct important pe agenda Kaufland. Dincolo de procentul impresionant de femei din echipa Kaufland, dovada ca diversitatea si egalitatea sunt in mod real sprijinite in companie este ca multe dintre acestea ajung sa ocupe posturi de conducere.

Mai mult decat atat, colaborarea cu sportiva de renume mondial reconfirma angajamentul Kaufland fata de valorile sale: performanta, dinamismul si corectitudinea sunt punctele de referinta dupa care si Cristina Neagu s-a ghidat in parcursul profesional. Cariera Cristinei s-a dezvoltat treptat: avea 12 ani cand a intrat prima data intr-o sala de handbal si a descoperit sportul care a facut-o sa spuna ca acesta este drumul ei. Si-a propus atunci sa ajunga in top, sa fie cea mai buna handbalista din lume. Au urmat ani in care s-a antrenat intens, iar pasiunea, dedicarea si munca sustinuta a celebrei handbaliste nu au ramas fara rezultat: Cristina Neagu a ajuns, pentru prima oara, numarul 1 in lume in 2010. De atunci a setat noi recorduri in handbal. Visul suprem ramane insa castigarea unei medalii de aur, pe care Cristina isi doreste sa o obtina cu echipa nationala a Romaniei.

Ambele exemple ne demonstreaza ca se poate, dar si ca drumul catre succes este, de cele mai multe ori, plin de provocari. Aceleasi principii se aplică atat in evolutia generala a companiei, cat si a angajatilor din echipa Kaufland, precum subliniaza si Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director: „Kaufland este de 14 ani in Romania, iar eu am intrat in companie chiar cu un an inainte sa se deschida primul magazin de la noi din tara. Pot spune ca am crescut odata cu brandul. Am inceput cu un rol de asistent si am parcurs integral drumul pana unde sunt astazi: am incasat fiecare lectie, fara scurtaturi. Cand ma gandesc la cat de greu e sa ajungi in varf, rememorez toti cei 15 ani de munca, alaturi de echipa. Cu atat mai extraordinara este povestea Cristinei, accidentarile grave pe care le-a suferit ar fi descurajat pe oricine, dar ea le-a depasit si a recucerit varful. De patru ori bravo, Cristina!”

Componenta principala a campaniei, cea de employer branding, urmareste cateva obiective specifice zonei de resurse umane:
  • consolidarea vizibilitatii companiei in randul potentialilor angajati;
  • stimularea in continuare a cresterii numarului de aplicatii pentru pozitiile oferite de Kaufland la nivel national;
  • cresterea vizibilitatii asupra valorilor si a principiilor pe care Kaufland si le-a asumat la nivel de companie, valori care se regasesc in fiecare aspect al activitatii sale - performanta, dinamismul si corectitudinea;
  • sublinierea importantei pe care compania o acorda fiecarui membru al familiei Kaufland, indiferent de pozitie sau vechime si a faptului ca orice rol sau sarcina (simpla sau complexa) este la fel de importanta si poate avea un impact semnificativ in activitatea de zi cu zi.

Fara doar si poate, dincolo de aceste obiective, campania transmite o emotie deosebita, iar prin tonul foarte uman reuseste sa se adreseze tuturor categoriilor de public.

“Obisnuim sa ne uitam la modelele de succes ca la niste super eroi, situati undeva departe de realitatea cotidiana a “oamenilor de rand”. Insa performanta nu este un atu sau un atribut care se mosteneste, ci este un cumul de rezultate de succes obtinute prin efort si determinare, iar acest lucru este valabil pentru orice domeniu. Acesta este mesajul pe care, alaturi de Cristina, ne dorim sa il transmitem prin campania “Fara joburi mici. Doar roluri esentiale”. Cristina si-a luat rolul in serios inca de la inceput. Si-a setat obiective indraznete, pe care, de-a lungul anilor, prin munca si perseverenta, a reusit sa le atinga. Curajul si povestea ei de succes ar trebui sa ne inspire in drumul catre propriile victorii zilnice.” explica Adina Teleuca, Employer Branding Coordinator.

Credibilitatea campaniei Kaufland vine din angajamentul real al companiei de a asigura toate conditiile pentru bunastarea si dezvoltarea angajatilor sai. Mesajul campaniei, ca fiecare om conteaza, este dublat de politicile de resurse umane practicate in organizatie, precum si de beneficiile garantate de Kaufland pentru echipa. Acestea includ de la programe dezvoltate pentru a sustine cresterea profesionala (traininguri online sau la locul de munca) sau personala ori de „wellness”, menite sa ii sustina in mentinerea unei stari bune de sanatate fizica si emotionala (precum asigurarea voluntara de sanatate, cursuri de meditatie si yoga, concediul sabatic, sesiuni de terapie antifumat sau cursuri de nutritie).
 

Va recomandam si:

Bosch dezvoltă programe educaționale dedicate studenților și elevilor pasionați de tehnologie

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI