Cum iti completezi un profil de LinkedIn de 10?



De mult trecute sunt vremurile cand singurul mod prin care iti puteai gasi un job era la sectiunea “Anunturi” din ziare. Acum, pe langa site-urile de job-uri, recruiterii au inceput din ce in ce mai mult sa caute candidatul potrivit pe LinkedIn.

Profilul tau de LinkedIn este un element important pentru succesul carierei tale si reprezinta, de cele mai multe ori, prima impresia pe care recruiterul, un client sau potential angajatori si-o formeaza despre tine. Un profil care este incomplet, care a fost completat in graba sau care pur si simplu nu se distinge cu nimic fata de altele cateva zeci de mii de pe platforma pot “lucra” in defavoarea ta.

Cateva lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand iti completezi profilul de LinkedIn:
 

1. Poza de profil

LinkedIn nu este Facebook, ci un cadru profesional, asa ca vei avea nevoie de o poza profi. Pozele cu tine de la nunta unui prieten sau selfie-ul acela facut in multimea de la Electric Castle sigur vor primi multe like-uri pe Instagram sau pe Facebook, dar pe LinkedIn nu.

Publica o poza in care arati professional, dar in care zambesti.
 

2. Eye catching headline

Din setarile default, “titlul” de pe pagina ta de LinkedIn este completat cu numele job-ului si compania la care lucrezi in prezent. Dar aceasta scurta sectiune de pe profilul tau poate fi o scurta introducere pentru oricine iti va vizualiza pagina. Spune-le tuturor cine esti, cu ce te ocupi si de ce merita sa se conecteze cu tine sau sa te cheme la un interviu.

Exemplu
  • Copywriter care poate crea continut web cu potential de a deveni viral.
  • Project Manager certificat cunoscut pentru succesul pe care l-a avut conducand proiecte in tari in dezvoltare.
     

3. Rezumatul carierei

La aceasta sectiune te poti “promova” cel mai bine. Rezumatul de pe profilul tau ar trebui sa descrie mai in detaliu ceea ce ai scris la headline, sa scoti in evidenta experienta profesionala si realizarile.

Bernard Marr, autor international best-seller recomanda sa folosesti bullet points si sa mentionezi 5-6 dintre cele mai impresionante realizari.

The Muse recomanda sa nu scrii mai mult de 3-5 paragrafe scurte care sa faca o trecere printre abilitatile tale, calificari si o scurta lista cu industriile in care ai lucrat.
 

4. Personalizeaza URL-ul profilului tau

De ce este important? Pentru ca acesta te poate ajuta la construierea brand-ului personal. Atunci cand vei vrea sa iti promovezi profilul, decat sa postezi acel URL cu o insiruire de litere, cifre si alte caractere care ar arata inestetic, mai bine pui link-ul personalizat.

De unde poti modifica URL-ul? Il poti modifica intrand pe profilul tau si facand click pe Modificati profilul public si URL-ul din zona din dreapta sus a paginii.
 

5. Experienta profesionala

La sectiunea experienta profesionala nu este necesar sa listezi toate joburile pe care le-ai avut. Include-le doar pe acelea care sunt relevante pentru planurile tale profesionale din viitorul apropiat.

Adauga site-urile companiilor pentru care ai lucrat, proiectele, articolele pe care le-ai scris sau orice altceva care poate dovedi contributia ta in cadrul companiei.
 

6. Recomandarile sunt “the cherry on top”

Recomandarile din partea fostilor colegi sau manageri iti pot aduce un plus de credibilitate in fata recruiterului, asa ca nu ezita sa le ceri.

Atunci cand cineva te felicita pentru un proiect reusit, nu ezita sa ceri sa iti scrie o recomandare. The Muse sfatuieste sa nu iti fie teama sa indici si in ce directie ti-ai dori sa se indrepte recomandarea. O recomandarea generica precum “A fost o placere sa lucrez cu X” nu aduc foarte multa plus valoare, dar o formulare de genul “ Contributiile lui X au condus proiectul spre o crestere cu 5% fata de cat planuisem initial.”
 

7. Considera profilul de LinkedIn CV-ul tau virtual

Asa cum CV-ul tau nu reprezinta doar o lista cu diferite roluri pe care le-ai ocupat in companie, nici profilul tau de LinkedIn nu ar trebui sa includa doar aceste informatii. Asigura-te ca sectiunea poate fi usor de parcurs si ca raspunde la intrebarile “Cu ce te-ai ocupat?”, “Cat de bine ti-ai facut treaba?” si “Ce impact ai avut in companie?”.

Desi in CV-ul tau nu ar trebui sa vorbesti la persoana I, pe profilul de LinkedIn acest lucru este posibil.
 

8. Asigura-te ca poti fi contactat

Nu uita sa adaugi adresa de e-mail, site-ul personal sau oricare alt mod prin care poti fi contactat.
 

9. Adauga continut media

Fie ca aici te gandesti la imagini, video, prezentari sau documente toate acestea pot ajuta la crearea unui profil mai atragator. Continutul vizual creste in importanta, spunea Larry Kim – Founder @ Wordstream si scriitor pentru INC.

Acum ca ai aflat care sunt cele mai importante elemente pe care ar trebui sa le concentrezi, da un refresh profilului tau de LinkedIn si pregateste-te pentru super conectiuni.
 

Citeste si:


 

Va recomandam si:

Model scrisoare de intentie. Descarca 30 de modele pregatite de specialisti din care merita sa te inspiri