De vorba cu Cei Mai Doriti Angajatori din Romania in 2018


Rezultatele studiului Cei Mai Doriti Angajatori din acest an se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenti cu studii superioare din toata tara.

Daca te intrebi care sunt eforturile pe care le fac angajatorii din Romania pentru a se afla printre optiunile candidatilor, am obtinut cateva raspunsuri din partea reprezentantilor
Oracle, Continental, Groupe Renault Romania, Vodafone Romania, Bosch Romania, BCR, Coca-Cola HBC Romania care se regasec in Top 100 Cei Mai Doriti Angajatori

Iti dorim mult spor si speram ca informatiile de mai jos sa iti fie utile in deciziile profesionale sau in momentul in care doresti sa adaptezi sau sa schimbi strategia de employer branding a companiei!



1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Oracle si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Oracle este recunoscut pe piata din Romania pentru cultura sa organizationala, pentru oportunitatile de dezvoltare si pentru mediul de lucru prietenos si inspirational. Angajatii nostri formeaza o comunitate bazata pe colaborare, pe pasiuni si interese comune si pe cultivarea hobby-urilor din afara sferei profesionale.” Cristina Stoica, HR Director Romania in cadrul Oracle

2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine Oracle componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„Angajatii nostri au acces la o varietate mare de resurse de training si dezvoltare, inclusiv la experienta si certificari internationale. In afara de programele de training tehnice si de soft skills pe care le organizam in mod constant, angajatii Oracle pot alege dintr-un portofoliu extrem de complex de cursuri de formare, bazat pe insusi portofoliul nostru de produse.

In plus, avem o preocupare constanta pentru mediul academic: atat prin Oracle Academy, organizatia care faciliteaza accesul elevilor si studentilor la tehnologiile Oracle, pentru a le oferi cunostinte care le vor fi utile in viitoarea activitate profesionala, cat si prin cel mai complex program destinat studentilor si tinerilor absolventi – Oracle Summer School, un proiect care deschide larg usile companiei, timp de o luna in fiecare vara, pentru studenti talentati care sunt interesati sa isi inceapa cariera in mediul corporate.

Prin toate tipurile de activitati de dezvoltare pe care le organizam - atat cele pentru angajati, cat si cele destinate formarii studentilor si tinerilor profesionisti – ne luam angajamentul unui transfer de know-how catre piata muncii din Romania. Ne dorim sa contribuim la crearea unui mediu sustenabil de dezvoltare in economia locala, atat la nivel de tehnologie, cat si de business.”
Cristina Stoica, HR Director Romania in cadrul Oracle



1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Continental in Romania si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Brandul nostru de angajator este definit la nivel global si adaptat si implementat la nivel local, ceea ce ne permite sa fim autentici si sa castigam increderea potentialilor nostri candidati. Ne dorim sa fim abordabili, usor de inteles, dar in acelasi timp dinamici si sa inspiram incredere.

Pentru a ne asigura ca suntem astfel perceputi suntem in permanent contact cu potentialii nostri candidati, fie ca vorbim despre incepatori – prin intermediul gamei largi de colaborari universitare pe care le derulam, fie ca vorbim despre persoane cu experienta – prin participarea la conferinte profesionale, hackathoane si alte evenimente de profil.

Bineinteles, activitatea online a crescut foarte mult in ultimii ani si ne asiguram ca suntem vizibili si pe aceste canale, prin site internet modern, pagini de social media si bannere pe cele mai importante site-uri.” 
Maria Marcovici, Continental Romania, Coordonator National Employer Branding Continental

2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine Continental componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„Continental este lider tehnologic in domeniul automotive, iar una dintre directiile in care compania desfasoara o activitate intensa vizeaza dezvoltarea de solutii inovatoare software, hardware si design mecanic pentru aplicatii in interiorul masinii, pentru siguranta, motor si transmisie, cat si sisteme de navigatie si instrumente de bord pentru viitoarele masini și camioane.

Trendurile industriei automotive - masina autonoma, sistemele de interactiune HMI, senzorii inteligenti, sistemele de comunicare intre masini si cu infrastructura sunt doar cateva dintre proiectele la care se lucreaza in Romania si care atrag profesionistii pasionati de tehnologie.

Punctul forte al companiei sunt angajatii si Continental ia acest lucru foarte in serios, oferind oportunitati de dezvoltare personalizate fiecarui angajat in parte. In cadrul unei discutii anuale dintre angajat si seful sau direct, acesta isi defineste propriile asteptari in ceea ce priveste dezvoltarea carierei, functie de care se stabilesc masuri de formare, care pot fi traininguri tehnice sau de soft skills, implicarea in proiecte mai complexe, delegatie pe o anumita perioada in locatii Continental din Europa, Asia sau America, coaching etc.

Evolutia nu trebuie sa fie neaparat spre pozitii manageriale, noi oferim oportunitati si in directia de project management si expert tehnic: in acest moment avem peste 100 de experți tehnici recunoscuti mondial in corporatie.” 
Maria Marcovici, Continental Romania, Coordonator National Employer Branding Continental



1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Groupe Renault Romania si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Cea mai importanta resursa in Groupe Renault Romania o reprezinta oamenii. Ne asteptam ca toti colegii care fac sau vor face parte din compania viitorului, Groupe Renault Romania, sa fie mobili, conectati si autonomi. Aici au posibilitatea de a reinventa mobilitatea, au oportunitatea de a contribui cu ideile lor, dar și șansa de a crește personal si profesional.

Am dezvoltat in Romania toate activitatile specifice constructiei automobilului: studii client, design, inginerie, testare, fabricatie, logistica, servicii de business, comercializare, post-vanzare, finantare, ceea ce a condus la o performanta economica sustinuta si la o varietate de oferte de recrutare pentru specializari diferite.

Pentru fiecare dintre aceste activitati, compania noastra este interesata sa atraga candidati pregatiti sa transforme lumea in terenul lor de joaca si sa o faca sa avanseze.

Pentru a ne mentine atractivitatea, am inclus actiuni specifice prin care sunt incurajate:

• Dezvoltarea continua de competente;
• Expunerea la mediul si proiectele internationale;
• Dezvoltarea personala, cultivarea pasiunilor, conectarea angajatilor si crearea de comunitati;
• Comportamentul proactiv si inovatia.

In plus, ne preocupa identificarea și atragerea de tinere talente si susținerea sistemului educational prin contributia la dezvoltarea profesionala a studentilor.

Stagiile din cadrul programului Drive Your Future sunt o infuzie de energie, entuziasm si idei noi din partea studentilor care participa la programele noastre de internship. Acestia au posibilitatea sa se familiarizeze cu domeniul auto, sa descopere activitatile Groupe Renault Romania, iar la sfarsit, sa li se ofere sansa de a fi angajati. Din 2002 de cand am lansat acest program, peste 2000 de studenti au facut stagii practice in cadrul departamentelor noastre, iar 30% dintre acestia ne-au devenit colegi.” 
Roxana Furduescu, Testing/Validation Team Leader & Ambasador de imagine Groupe Renault Romania 

2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine Groupe Renault Romania componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„De patru ani sunt in echipa Groupe Renault Romania, la Centrul Tehnic Titu (din cadrul Renault Technologie Roumanie). Timpul petrecut aici a insemnat o evolutie in cariera mea si o schimbare de mentalitate. Nu exagerez cand spun acest lucru si o sa intelegeti de ce: sistemul Groupe Renault este multicultural (lucrez cu colegi din Franta, Japonia, Maroc, Spania etc.), te motiveaza sa te implici, sa ai initiative.

Formarile tehnice si de dezvoltare personala oferite de catre Grup ma ajuta ca profesionist si la nivel personal, deoarece informatiile oferite pot fi aplicate si in viata proprie. Corectitudinea, care reprezinta un factor motivational pentru mine, se afla la baza managementului companiei, iar performanta este rasplatita fara nicio discriminare. Intotdeauna recomand angajarea in cadrul companiei pentru stabilitatea pe care o ofera, pachetul salarial atractiv, diversitate (generatii diferite lucreaza in aceeasi echipa), conditiile de munca existente, suportul oferit in crearea unei cariere, pentru corectitudine.” 
Roxana Furduescu, Testing/Validation Team Leader & Ambasador de imagine Groupe Renault Romania 




1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Vodafone in Romania si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Dezvoltarea carierei si investitia in dezvoltarea personala si profesionala sunt elemente esentiale ale brandului nostru de angajator. In cadrul Vodafone, nu oferim un simplu job, ci o cariera. Calitatile profesionale, competentele si abilitatile fiecaruia, dar si ambitia, aspiratia unei cariere de succes determina traiectoria ascendenta in organizatie a fiecarui coleg al nostru. Vodafone are o cultura transparenta si meritocratica, in care toate oportunitatile de cariera disponibile in organizatie sunt publicate, iar cei mai buni candidati interni sunt promovati in aceste roluri.

Urmarim si imbunatatim constant procesele noastre de masurare a performantei si de dezvoltare profesionala orientate catre viitor, pentru a asigura colegilor nostri cel mai bun cadru de invatare si de experimentare. Investim in dezvoltarea abilitatilor de leadership, astfel incat coordonatorii de echipe sa isi sprijine in mod autentic oamenii sa creasca. Inovam constant si oferim consumatorilor tehnologie de ultima ora, care schimba in mai bine vietile romanilor si care aduce in companie proiecte interesante si, nu de putine ori, unice prin noutatea si complexitatea lor.” Florin Petrescu, Director Human Resources Vodafone

2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine Vodafone componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„In Vodafone, oferim colegilor nostri posibilitatea de a-si contura cariera in functie de dorintele si aptitudinile lor, nu exista „retete” predefinite. Pentru a putea face asta, le punem la dispozitie o multitudine de instrumente, de la training „in class”, pana la propria noastra platforma de e-learning, Vodafone University, care contine sute de cursuri cu tematica foarte variata. Mai mult, angajatii companiei au parte si de training-uri on the job care faciliteaza interactiunea directa cu profesioniști experimentati din companie și schimbul de experienta.” Florin Petrescu, Director Human Resources Vodafone



1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Bosch Romania si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Bosch in Romania este o companie care ofera libertate de miscare si incurajeaza dezvoltarea angajatilor prin intermediul varietatii de sarcini pe care acestia le au de indeplinit. Simti in fiecare zi ca lucrurile se misca si se schimba. In fiecare zi auzi si vezi ceva nou, ceea ce este interesant si incitant din perspectiva mea ca angajat. Simt ca fac parte dintr-un organism viu.

De asemenea, Bosch Romania nu este izolat de Bosch la nivel global si acest lucru cred ca ma motiveaza si ma determina sa imi setez asteptari atat din partea mea, cat si a colectivului din care fac parte.

Este important pentru mine sa stiu ritmul in care compania se dezvolta global si sa cunosc proiectele care sunt in miscare nu doar in locatia Bosch din care fac parte. Un alt lucru pe care l-am observat este ca angajatii sunt incurajati sa iasa din perimetrul lor si sa contribuie la imbunatatirea activitatii generale a companiei. Acest lucru este confirmat de comunicarea libera intre angajati indiferent de departament sau nivel ierarhic.

Bosch Romania isi dezvolta in fiecare zi vocea locala si ca angajat simt ca pot contribui la definirea ei.” 
Emilia-Stefania Ilincai, JMP in Fabrica Bosch Cluj

2. In ce masura flexibilitatea la locul de munca a influentat productivitatea si cresterea gradului de satisfactie? 

"Cred ca flexibilitatea incurajeaza creativitatea si in acelasi timp il tine pe angajat motivat si fidel unei companii.
Pe de-o parte faptul ca angajatul nu este mereu sub presiune, nu e constant covarsit de un volum enorm de munca si se bucura de incredere din partea managerului sau, cresc sansele ca acesta sa contribuie cu idei noi de solutionare pentru sarcini si probleme. Acest rezultat poate duce atat la cresterea productivitatii, cat si al nivelului de satisfactie al angajatului.

Pe de alta parte, motivatia angajatului creste in momentul in care acesta se simte liber sa performeze. Un exemplu minor ar fi posibilitatea ca angajatul sa isi aleaga ora la care isi incepe programul de lucru sau felul in care ii sunt contorizate orele de lucru.

Consider ca, in mod egal, este important ca angajatul sa cunoasca ce obiective are de indeplinit si ce reguli de conduita are de urmat pentru a fi cu adevarat productiv atat individual, cat si la nivel de echipa.
Flexibilitatea aduce beneficii atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Acest aspect este important mai ales in contextul actual in care oamenii valorosi sunt liberi sa exploreze piata si sa aleaga conditiile de angajare cele mai potrivite pentru ca ei sa fie productivi si satisfacuti profesional." 
Emilia-Stefania Ilincai, JMP in Fabrica Bosch Cluj


1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator BCR in Romania si ce strategii folositi  pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?


„BCR este o banca reprezentativa pentru Romania si pentru industria bancara in general.

Unul dintre avantajele BCR este varietatea de oportunitati oferita de dimensiunea companiei. Prin programele cu care venim catre tineri (Internship – Learn@BCR, SummerJob), oferim o sansa de intrare intr-un domeniu extrem de complex.

Este deja bine cunoscut faptul ca experienta capatata in BCR constituie premisa unui traseu de cariera ascendent. BCR este nu doar un mediu de lucru competitiv si colaborativ, ci si o scoala de profesionisti recunoscuti.

Intrucat ne orientam in atragerea in egala masura a generatiei Millenials, dar si a Generatiei X, BCR este aliniat in piata la ceea ce inseamna mediu si conditii de lucru, pachet de beneficii, precum si programe de dezvoltare profesionala (prin traning-uri, formari continue, workshop-uri si programe de coaching si mentoring).” Simona Ciora, Head of Recruitment BCR

2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine BCR componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„Avand in vedere complexitatea domeniului bancar, precum si dimensiunea Bancii si a Grupului de apartenenta, avem parte de unele dintre cele mai ample si complexe proiecte (ca bugete gestionate, impact asupra organizatiei si a rezultatelor obtinute, durata de derulare si numar complex de persoane implicate, solutii implementate).

Ca parte din oricare proiect derulat in BCR, experienta acumulata poate reprezenta un punct de referinta in parcursul profesional ulterior.

Proiectele au intotdeauna atat componenta de business, cat si impact in zona tehnica, astfel incat orice tanar implicat ca resursa in proiectele BCR are multe de invatat.“ Simona Ciora, Head of Recruitment BCR



1. Care sunt caracteristicile brandului de angajator Coca-Cola HBC in Romania si ce strategii folositi pentru a va mentine in topul atractivitatii pentru candidati?

„Brandul de angajator Coca-Cola HBC in Romania se bazeaza pe excelenta, dezvoltare accelerata, ideea de apartenenta la o echipa castigatoare si impactul pozitiv in comunitate. Ne prezentam asa cum suntem: curiosi, ambitiosi, dornici sa crestem impreuna si sa ne sprijinim reciproc pentru a atinge noi performante. Strategia noastra este simpla: sa fim autentici.

Suntem autentici in toate interactiunile noastre cu angajatii nostri, care sunt primii ambasadori ai CCHBC, suntem autentici cu candidatii nostri, prin toate mesajele si canalele prin intermediul carora care intram in contact cu ei, online sau offline. Ne alegem lideri autentici, care demonstreaza si pot comunica activ valorile noastre, iar acest lucru se vede.” Mihaela Ionita, HR Manager Coca-Cola HBC Romania


2. Printre cele mai importante criterii in alegerea unui angajator, regasim complexitatea proiectelor/activitatilor si dorinta candidatilor de a fi provocati din punct de vedere profesional. Cum sustine Coca-Cola HBC componenta de invatare si dezvoltare si ce tipologie de proiecte genereaza cel mai mult interes din partea viitorilor angajati?

„Ideea de dezvoltare continua sta la baza strategiei noastre, atat din perspectiva business-ului, cat si din perspectiva angajatilor nostri. Suntem un business de amploare, cu echipe numeroase care lucreaza impreuna, in care proiectele majore sunt un lucru obisnuit. Acest lucru implica multa complexitate si chiar dificultate, dar si ocazia de a-ti exersa si dezvolta competentele profesionale, de la cele tehnice la cele de comunicare, project management sau stakeholders management.

As spune ca toate proiectele genereaza interes, dar poate as aminti in mod special proiecte interdepartamentale, care ii scot pe angajati din zona lor de competenta si le dau ocazia de a cunoaste domenii noi de business si de a contribui intr-un mod diferit, ca Innovation for Growth, in care orice angajat se poate implica pentru a aduce idei inovative pentru orice zona a business-ului pe care apoi sa aiba ocazia sa le implementeze in cadrul companiei.” Mihaela Ionita, HR Manager Coca-Cola HBC Romania

Din ce in ce mai multe companii au inceput sa elaboreze strategii pentru a se mentine in topul celor mai atractive companii din perspectiva candidatilor, iar  studiul Cei mai doriti angajatori arata faptul ca angajatorii ar trebui sa acorde o atentie mai speciala paginilor de cariera proprii. 72% dintre respondenti au mentionat ca aceasta este principala lor sursa de informare atunci cand doresc sa-si gaseasca un job.

De asemenea, rezultatele studiului indica faptul ca mediul online este vital pentru a informa si atrage candidati, insa interactiunea directa stabilita prin participarea la diverse evenimente de cariera, conferinte, workshop-uri, targuri de joburi, open days, cofee talks, le ofera cea mai mare incredere.

In strategia de recrutare si de employer branding, online-ul si offline-ul trebuie sa se sustina reciproc, acestea formand un mix de comunicare reusit pentru publicul tinta. 

Iti doresti sa ai acces la insight-uri cu privire la piata fortei de munca din Romania, sa afli care sunt Cei mai Doriti Angajatori din domeniul in care activezi si sa vezi cum au evoluat lucrurile la nivel de industrie din 2016 pana in prezent? Te invitam sa descarci gratuit ebook-ul pe care ti l-am pregatit! 
 

Va recomandam si:

BEST EMPLOYER FEST - ediția a IV-a. Festival de bune practici “employee experience”

ULTIMELE JOBURI