Cresti mai repede daca stii cine esti – cum poti avea un “model de afacere” personal de succes?

Ideea despre “cum ar fi sa te gandesti la tine insuti ca la o afacere?” mi-a rasarit prim oara in cale la inceputul anilor 2000 cand Tom Peters a lansat cartea “The Brand You50” si a inceput sa vorbeasca foarte mult despre You Inc. ca si mod in care fiecare dintre noi trebuie sa ne privim – mai degraba decat ca o rotita in mecanism, ca un mecanism de sine statator care aduce valoare in angrenajele din care face parte.

Pentru ca eu insami eram la inceput de cariera, imi amintesc cat de mult m-a ajutat sa lucrez cu mine, sa imi pun intrebarile potrivite, sa inteleg mai bine ce le pot oferi celorlalti si cu ce pot contribui. Astfel, am simtit ca decizia legata de primul job de dupa studentie a fost mai constienta si mai asumata.

Ani mai tarziu, incepand sa lucrez in zona de antreprenoriat, inclusiv in a sustine oameni care isi doreau sa fie antreprenori sau free-lanceri, am inceput din nou sa ma gandesc la structura si instrumentele cele mai potrivite pentru a ajuta.

Din fericire, chiar la inceputul lui 2010 a ajuns la mine “Business Model Generation”, o carte care revolutiona modul in care ne gandim la ceea ce inseamna a pune pe hartie ce va fi sau ce ar putea deveni o afacere: de la ceva static si ultra-detaliat fara a fi usor inteligibil – obisnuitele planuri de afacere -, aici se opera cu un instrument vizual, ce contine doar detaliile esentiale si care este intuitiv si usor de inteles pentru aproape oricine – modelul de afacere -.
Excelent! Pentru tot ceea ce insemna antreprenori si organizatii, lucrurile deveneau mult mai simple.

Ramanea insa intrebarea legata de ce anume ne ajuta pe fiecare dintre noi ca si profesionisti? Ideile lui Tom Peters erau geniale insa nu avea suficienta structura pentru a ajuta pana la capat – mai degraba prindeai entuziasm, lucrai, insa nu neaparat in mod structurat – iar “Business Model Generation” era simplu si revolutionar ca si structura insa nu surprindea aspectele mai personale – o mecanica excelenta insa cum sa ma definesc pe mine insumi ca si model de afacere?

Raspunsul a venit in 2012 cand autorii “Business Model Generation” au lansat o noua carte. Surpriza! Chiar “Business Model You”. A fost dragoste la prima citire pentru ca reuseste sa imbine ce este mai bun intre modelul de afacere asa cum il gandisera in prima carte si mai multe elemente de proces de definire si dezvoltare personala care ii dau “canvas”-ului profunzimea necesara pentru a face din orice profesionist, propriul lui stapan pe valoarea pe care o promite in piata.

 

Daca deja te tenteaza sa iti pui in ordine gandurile legate de cine esti si cum ai putea creste mai repede prin ceea ce faci, pe 2 decembrie te provocam la primul workshop din Romania cu producatorul cartii, Patrick van der Pijl. 4 ore de “laborator” in care tu, profesionistul, vei deveni “modelul de afacere” TU. Vom cristaliza impreuna raspunsuri individuale  la intrebarile cheie din canvas:  Cum definesti valoarea a ceea ce faci ? Cum ajung oamenii sa te cunoasca ? Cine te ajuta in proces si cu cine interactionezi ? Mai multe idei, mai multa claritate, mai multa structura, mai multe sanse sa tintesti si sa ajungi in contexte de munca relevante pentru cine esti.

Alexandra Pode, Partener CEE, Business Models Inc.


*informatii si inregistrari: http://bucharest.the-hub.net/event/business-model-you-workshop

 

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania

ULTIMELE JOBURI