3 motive pentru a studia in strainatate

In ultimii ani, atunci cand termina liceul sau inainte de alegerea unui program de master, tinerii ajung sa se intrebe unde e mai bine sa studieze - in tara sau in strainatate. O multitudine de informatii sunt disponibile, insa care sunt motivele pentru care peste 5.000 de romani aleg anual studiul in afara tarii?

Exista state, precum Marea Britanie, in care 6.1% din studentii straini sunt romani. Acestia sunt apreciati pentru ca vorbesc bine limba engleza, sunt foarte motivati sa invete si au, in general, rezultate academice bune. Motivele pentru care ei aleg intre a studia in orasul in care locuiesc, in alt oras din Romania sau in alta tara depind de factori precum costurile de scolarizare, beneficiile obtinute dupa terminarea programului si dezvoltarea lor personala, obtinuta din contactul cu noi culturi si nationalitati.

RIUF, the Romanian International University Fair, vine in sprijinul tinerilor care vor sa inteleaga daca studiul in strainatate este o optiune pentru ei. Targul se desfasoara pe 19-20 octombrie la Sala Palatului din Bucuresti, pe 22 octombrie la Hotel Ibis din Constanta si pe 24 octombrie la Hotel Continental din Timisoara. Vizitatorii vor beneficia de consiliere gratuita in cariera si in realizarea aplicatiilor pentru studiile in strainatate.

Studiile in strainatate – o cale aproape sigura spre angajare

In Statele Unite, 97% dintre cei care au studiat in strainatate reusesc sa isi gaseasca un loc de munca in primele 12 luni de la absolvire, in timp ce doar 49% dintre cei care isi continua studiile in SUA, reusesc sa se angajeze in aceeasi perioada de timp (conform unor statistici realizate de catre University of California). In acelasi timp, dintre cei care studiaza in strainatate, 25% reusesc sa obtina salarii initiale mai mari decat cei ce si-au finalizat studiile in tara. Iar acest lucru se intampla intr-o tara cu un sistem educational in care se afla cele mai multe universtitati din topurile mondiale.

De ce sunt cei cu studii in strainatate aparent mai apreciati de angajatori? Datorita experientei profesionale si de viata pe care acestia o obtin dupa urmarea unui program de studiu in afara tarii. De asemenea, multe companii au sedii in mai multe tari si angajati de mai multe nationalitati, iar studiul in strainatate aduce un contact foarte important cu mai multe culturi. Acest lucru arata o capacitate superioara de adaptare a individului la un mediu complet nou si la situatii noi, un aspect cautat de angajatori.

Acces la invatamant de calitate la costuri accesibile

Cu un accent puternic pe utilitatea practica a informatiilor oferite, universitatile internationale au legaturi puternice atat cu institutiile de cercetare, cat si cu marile companii ale lumii. In acest fel, informatiile prezentate in cadrul cursurilor si seminariilor sunt adaptate la cerintele pietei muncii si ofera studentilor suficiente date care pot fi apoi aplicate cu succes in cariera lor viitoare. Acest lucru a dus ca universitatile din Marea Britanie, SUA, Franta, Elvetia, Australia sau Japonia sa domine topurile mondiale ale universitatilor.

In plus, investitiile facute de guvernele statelor internationale reflecta preocuparea lor continua pentru a face invatamantul accesibil catre o categorie mare de public. De exemplu, desi costurile de scolarizare pot ajunge la 10.000 de euro per student in Franta, statul acopera mare parte din aceste cheltuieli, astfel incat studentii ajung sa plateasca maximum 400 de euro/an pentru programele universitare. Banii investiti de Guvern sunt apoi folositi pentru a dezvolta facilitati si in atragerea unora dintre cei mai buni profesori, care ajuta la conturarea invatamantului de calitate.

Adaptarea la un mediu nou si iesirea din zona de confort

“E timpul sa pleci de acasa” reprezinta indemnul adresat tinerilor de a pasi in afara zonei de confort si de a alege un program de studii potrivit pentru ei, nu ales in functie de unde se duc ceilalti colegi. Studiul in afara tarii te determina sa inveti sa te descurci singur, sa fii nevoit sa te adaptezi la un nou stil de predare, la obiceiuri noi si la o cultura noua.

Cand traiesc in alta tara, tinerii au si oportunitatea de a descoperi orase si locuri noi. Universitatile internationale organizeaza regulat excursii prin care tinerii pot sa viziteze orase si monumente cu o istorie de mii de ani (precum Stonehenge, Oxford sau renumitele castele din Franta sau Germania). Prin aceste excursii si prin contactul cu nationalitati si culturi diferite se pot strange amintiri de povestit celor de acasa si de pastrat o viata intreaga.


RIUF  reprezinta ocazia de a afla mai multe despre ceea ce presupune alegerea programului de studii potrivit pentru propria persoana, in concordanta cu pasiunile si aptitudinile fiecaruia. Universitati din diferite tari ale lumii si din Romania vor dialoga cu tinerii care isi doresc sa afle mai multe detalii despre optiunile pe care le au la dispozitie in privinta programelor de studii, dar si a posibilitatilor de angajare odata cu terminarea acestora. Accesul la eveniment se face pe baza inscrierii pe sitewww.RIUF.ro.


Parteneri educationali: British Council, Campus France Roumanie, Comisa Fulbright Romano-Americana, DAAD.
Eveniment sustinut de TV City.
Companii partenere RIUF: Okian, Humanitas, Pizza 20, Pub 18.
Parteneri institutionali: AES, Consiliul Municipal al Elevilor, Primaria Municipiului Bucuresti.
Organizatii partenere: AEGEE, AIESEC, Akcees, ASER, Asociatia Adamos, Best Brasov, BOS, Club LMT, Ecotur, Eestec, Inspire, ISIC, LSRS, PRIME Brasov, PRIME Romania, Senatul Studentesc ASE, Student Experience, Scoala de Valori, USR, USUP, VIP.
Parteneri media: Adevarul, Academia Catavencu, Agerpres, Best Resource, Bucharest Guide, Calendar Evenimente, Didactic, Edu-News, Ejobs, Goingout, Hipo, IQool, Metropotam, Regielive, RING, Romania Libera, Romania Pozitiva, Studentie.ro, Sapte Seri, Urban.ro, Vinsieu.ro, Ziare.com


Contact:
Raluca Apostol
PR EDUCATIVA
Raluca.apostol@educativa.ro
0755.075.841

riuf_2013_e timpul sa pleci de acasa

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania

ULTIMELE JOBURI