Risk modelling & methodology officer

Angajator: Credit Agricole
Domeniu:
  • Banci
  • Tip job: full-time
    Nivel job: > 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 20.11.2018
    Scurta descriere a companiei

    Subsidiară a Crédit Agricole Group, lider în economia franceză și unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume, Crédit Agricole Bank România este o bancă de retail, oferind servicii persoanelor fizice, companiiilor mari și întreprinderilor mici și mijlocii, care creează și promovează cele mai înalte standarde de calitate. Expansiunea Crédit Agricole Group se bazează pe o creștere echilibrată care servește economiei reale și respectarea intereselor a 52 milioane de clienți, 1,1 milioane acționari, 8,2 milioane acționari cooperatiști și 140.000 de angajați.

    Cerinte

    - Excelente cunoştinţe economice si tehnice si experienţa corespunzătoare in aria de responsabilitate.
    - Foarte bună cunoaştere si experienţa in privinţa operaţiunilor bancare, regulamentelor şi normelor bancare, precum si a cadrului legal în vigoare
    - Cunoaşterea limbii engleze (nivel avansat)
    - Experienţa relevanta într-o poziţie similara de min 3 ani
    - Utilizarea programelor de editare text (de ex. Microsoft Word), de gestiune a bazelor de date (de ex. Microsoft Excel sau Access), de realizare a prezentărilor (de ex. Power Point)
    - Studii superioare absolvite in domeniul economic
    - Reprezintă un avantaj cursurile de specializare: managementul riscurilor bancare, legislaţie bancară, limbi străine etc.

    Responsabilitati

    - Implementeaza si mentine un cadru adecvat in ceea ce priveste reglementarile, standardele si metodologile de risc, pentru a facilita identificarea, evaluarea, monitorizarea, raportarea si controlul riscurilor;
    - Propune si asigura elaborarea strategiei de risc, in conformitate cu liniile directoare transmise;
    - Emite opinii de risc cu privire la reglementările interne care sunt supuse avizării;
    Furnizeaza opinie de risc asupra noilor produse;
    - Verifica si valideaza implementarea noilor procese in manualele si procedurile specifice;
    - Emite opinii de risc privind activitatile propuse a fi externalizate, incluzand activitatile/serviciile externalizate ce sunt considerate semnificative sau nesemificative;
    - Verifica si validează ca produsele/activităţile descrise in norme si proceduri sa fie in conformitate cu strategia de risc si profilul de risc aprobate;
    - Recomanda limitele de creditare pentru sectoare economice, arii georgrafice si diverse produse specifice;
    - Pregăteşte documentaţia pentru întâlnirile diverselor comitete in care Seful de Departament / Directorul de Divizie participa si elaborează minutele comitetelor de risc;
    - Efectueaza simulari de criza privind riscurile semnificative;
    - Verifica si valideaza (daca e necesar) modelele de evaluare a riscului (scoring), instrumentele de executie ajustate in functie de risc etc.;
    - Evalueaza eficienta modelelor de clasificare a clientilor pe categorii de nerambursare (modele de scoring) si cel putin anual asista procesul de recalibrare a acestora;
    - Participa la realizarea recalibrarii parametrilor utilizati in cadrul procesului de revizuire individuala si colectiva in vederea determinarii ajustarilor pentru depreciere (PD, LGD etc.).