Liliana Pastragus, Open Mind Group: Piata muncii este si devine din ce in ce mai flexibila aducand cu sine schimbari considerabile

Liliana Pastragus se descrie pe sine ca un om plin de entuziasm, pasiune si curiozitate. In prezent, ocupa functia de Coordonator Compartiment Recrutare in cadrul Open Mind Group si iti spune cum sa fii OM in echipa lor si cum sa te pregatesti pentru procesul de recrutare.


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

In general ntrebari privind experienta de munca si de viata, obiectivele profesionale dar si cele personale, intrebari care incep de obicei cu: ce, cum, cand, unde, de ce; tipologie de intrebari pe care le utilizam pentru a ajuta candidatul sa se relaxeze, sa se deschida intr-o comunicare credibila pentru a ne putea furniza cat mai multe informatii utile dand astfel o valoare imediata si argumentata candidaturii lor. Daca asteptam din partea celui intervievat sa ne ofere pe tava toate aceste informatii, eventual scrise cu liniuta, punct si virgula si de la capat in CV, cu singuranta ne va scapa ceva esential, ceva care, impreuna cu metodele de retentie, poate asigura un procentaj mai scazut al fluctuatiei de personal asigurand evaluarea cat mai obiectiva si personalizata a fiecarui candidat.

Este in interesul ambelor parti sa aducem omul potrivit in locul potrivit pentru a evita pierderea de timp. E o mana de ajutor, daca vreti, intinsa candidatului cu care impartim acelasi obiectiv comun: el doreste sa se prezinte cat mai bine (bine nu inseamna fals, ideal sau ireal...pentru asta avem la indemana site-urile de socializare ;) ) iar noi dorim sa stim ca am ales cel mai potrivit candidat si ca factorii externi si de circumstanta cum ar fi emotiile, neintelegerile in comunicare, prejudecatile, dorinta de a epata, stereotipiile in limbaj etc., vor fi indepartate si astfel vom analiza candidatul cat mai obiectiv cu putinta.
Deci le-as recomanda sa nu le fie frica de intrebari ci sa invete sa raspunda direct, sincer, logic si argumentat, punctand mereu in raspuns pe latura lor pozitiva si participativa. Fiecare intrebare e o minge aruncata la fileu pentru candidat si daca este folosita cu inteligenta si tact de catre acesta, ii poate da posibilitatea sa se promoveze cat mai bine, fara dulcegarii servite intr-un limbaj robotic de tip politic/corporate. Nu trebuie sa vii cu un referat de cinci pagini despre obiectivele tale pentru urmatorii cinci ani, ci trebuie doar sa stii ce vrei si atunci cand intalnesti oportunitatea, sa o recunosti si sa fii deschis chiar daca asta inseamna sa schimbi "scriptul" din mers.

Piata muncii este si devine din ce in ce mai flexibila aducand cu sine schimbari considerabile, experiente noi, posibilitati noi... libertate! Orice candidat trebuie sa aiba o idee despre ce vrea "sa se faca cand va creste mare" dar sa fie in acelasi timp pregatit sa faca si schimbari de pe parcurs care i-ar putea aduce succesul mult visat in cariera.

 

Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Salariul este foarte important pentru toata lumea asta este clar! Nimeni nu vine sa lucreze din pasiune si sa plece acasa la sfarsitul lunii cu o strangere de mana si multe felicitari dar consider ca intervievatii nu ar trebui in nici un caz sa centreze conversatia numai pe acest punct. Salariul vine ca o concluzie in urma interviului in cazul pozitiilor standard, cand intelegem ca intervievatul este potrivit, sau pentru pozitii mai elaborate, vine ca o concluzie in urma consultarilor intre Recruiter si Manageri, Administrator si reflecta competentele demonstrate, abilitatile intrevazute, motivatia si modul in care s-a prezentat candidatul la interviuri.

Desi este o informatie fundamentala care de cele mai multe ori va determina alegerile pe care le va face candidatul pe piata muncii, in nici un caz nu se cere prin telefon apriori sau imediat ce va prezentati la interviu invocand grija fata de timpul comaniei. Daca noi alocam timp pentru a va lasa sa va prezentati candidatura sa va cunoastem cu adevarat pe fiecare in parte atunci si voi, macar din politete, ar trebui sa nu incepeti cu fraze de tipul: "ce salariu imi dati"! :)

 


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

Consider ca este mult mai practic, onest si util ca la aceasta intrebare sa raspunda chiar ei, angajatii-cheie:

"In primul rand exista multe avantaje financiare, iti poti gestiona singur acest aspect dat fiind faptul ca ai libertatea de a castiga pe masura muncii tale si asta iti da satisfactia profesionala a lucrului bine facut. E ca la fotbal azi poti sa pierzi si maine sa castigi dublu.
In plus exista si satisfactia personala: simti ca esti util, ca tu contezi, ca esti vazut, ca munca iti este respectata si asta este foarte important. Nu as putea sa lucrez intr-un mediu unde as fi considerat doar un numar.

Dat fiind firea mea impulsiva nu am crezut niciodata ca voi reusi sa ma acomodez intr-un un loc de munca, am fugit mereu de sefi peste sefi dar aici am vazut ca pot sa avansez, sa evoluez, sa invat ceva nou si am ajuns astfel sa imi infranez pornirile impulsive si sa reusesc se ma mulez pe acest tip de job. Cateodata nu imi vine sa cred ca pot sa evoluez atat de mult zi de zi!
Am facut diferite campanii in interior, trecerile au fost destul de grele si, nefiind o persoana maleabila care sa ma lipesc de oameni, am considerat mereu ca daca sunt capabil voi fi apreciat chiar daca nu "am lipici la sefi". Asta s-a si intamplat: am ajuns sa fiu apreciat in Open Mind pentru ceea ce fac si datorita acestui fapt nu ma consider un pierzator.

M-au ajutat motivarea, ambitia si nu in ultimul rand incurajarile pe care le-am primit de la persoanele cu care am intrat in contact. Modul in care ma comport si modul in care imi desfasor munca le-am invatat de la cei care m-au condus, de la responsabilii mei. Consider ca prin ei firma a avut rabdare cu mine si m-a invatat multe lucruri iar aceasta evolutie prin formare a dus in mod corect si coerent la o evolutie si pe partea financiara.

Admir oamenii cu care am lucrat si lucrez, cei care mi-au demonstrat ca sunt capabili si doar astfel au putut avea aprecierea mea. Cuvantul de ordine pentru mine este RESPECT pentru munca, pentru clienti, pentru colegi!" - OM de 5 ani.

"Este un job antrenant unde nu te poti plictisi pentru ca intalnesti in fiecare zi situatii diferite, avand mereu obiectii noi de trecut, inveti sa fii convingator si sa-ti dezvolti calitatile de mare comunicator. Am invatat in tot timpul petrecut la Open Mind sa am rabdare si sa "citesc" fiecare client astfel incat sa construiesc un discurs convingator bazat pe nevoile fiecaruia dintre acestia pentru a-i putea determina sa cumpere produsul/serviciul si de a fi multumiti de achizitia facuta. Te simti astfel util, o senzatie placuta fiindca reusesti mereu sa fi tu seful discutiei. Este un domeniu frumos dar si greu in acelasi timp. Te solicita dar te si antreneaza, te determina sa fii mereu prezent, un loc de munca in care inveti cum sa treci peste probleme gasind mereu solutii si nu doar sa te autocompatimesti." - OM de 4 ani si jumatate.

 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

In primul rand are nevoie de timp. Are nevoie de o motivatie si nu numai financiara. Are nevoie de un mentor, cineva care sa creada in capacitatile si determinarea lui si sa il faca sa se simta ca este extraordinar. Are nevoie de practica. Are nevoie sa greseasca, greseala fiind cel mai bun profesor al lui. Are nevoie sa fie remarcat si incurajat permanent. Are nevoie sa formeze oameni la randul sau, sa imparta din cunostintele acumulate ambitionandu-se astfel sa devina mai bun.

Are nevoie de un mediu frumos de lucru, stabil si relaxant. Are nevoie de timp pentru viata personala pentru a-si incarca bateriile pentru ca are un job de comunicare, de stare, de istetime, inteligenta si concentrare. Are nevoie de ceva/cineva in care sa creada sa se simta parte dintr-un intreg. Are nevoie de rabdare cu sine insusi si cu cei din jur. Are nevoie de respect pentru munca desfasurata, pentru colegi si pentru clientii pe care ii contacteaza. Are nevoie sa nu uite de inceputuri. Mai are nevoie de incredere, curaj, perseverenta, autenticitate, siguranta de sine, convingere, entuziasm, multa munca si de un pix si un caiet :)
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Pentru a aplica este suficient sa trimiteti un CV la adresa de e-mail mentionata in anunt, pe Site sau pe Facebook sau pur si simplu sa sunati direct la numarul indicat pentru a va programa la interviu. Daca trimiteti un CV, mentionati in e-mail-ul de prezentare pozitia pentru care aplicati.

Inainte de a va prezenta la interviu chiar si pentru curiozitatea voastra personala intrati pe Site, pe pagina oficiala de Facebook si informati-va despre noi, despre specificul companiei si despre activitatile pe care le desfasuram.

Raspundeti la telefon :)

Nu trimiteti mesaj: " cine esti?", este pueril. :)

Interesati-va din timp unde ne puteti localiza pe harta sediul. E mai usor si pentru voi si pentru noi.

Prezentati-va la interviu fara prejudecati incarcati cu dorinta de a ne cunoste si fiti voi insiva, nu intrati in pielea unor personaje care nu va reprezinta numai in ideea de a face impresie buna.

Recapitulati punctele esentiale din CV: experienta de munca in ani, luni, numele Societatilor unde ati lucrat iar daca nu aveti experienta, proiectele in care ati fost implicati, activitati de voluntariat etc., tot ce pentru voi pare irelevant pe moment poate fi o informatie utila si in avantajul vostru.

Nu ezitati sa adresati intrebari: este momentul vostru este dreptul vostru de a intelege cat mai bine mecanismele interne, tipologia de activitate si proiectele pe care urmeaza sa intrati.

Zambiti mai mult! Zambetul relaxeaza atmosfera si va ajuta sa va alungati emotiile. Succes!


Despre companie:

Grupul Open Mind a fost infiintat in anul 2007 pornind la drum cu o echipa de doar 10 persoane entuziaste care au vrut sa schimbe ceva in mediul, mentalitatea si calitatea raporturilor de munca. Cu ajutorul experientei acestor fondatori, specialisti în sectorul de Telemarkentig, Customer Care si BPO, Open Mind devine lider ca si Call Center în limba italiană pe piata din România, deschide si alte sedii reusind sa isi convinga clientii si partenerii de business ca sunt intr-adevar o echipa de profesionisti oferind garantia celor mai bune rezultate.

 

Va recomandam si:

Tinerii ambiţioși și capabili au toată planeta ca loc de joacă

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?