Work – life balance: Cele 6 componente ale echilibrului dintre cariera si viata personala

Adevaratul echilibru dintre viata profesionala si viata privata este dat de abilitatea de a experimenta controlul si de a ramane productiv si competitiv la locul de munca, mentinand, in acelasi timp, o viata fericita si sanatoasa in timpul liber. Mai multe discipline sprijina acest echilibru, desi, individual, niciuna dintre acestea nu este sinonima cu echilibrul viata persoanala – cariera.

Aceste discipline sunt:

1. Self – management

Auto-gestionarea eficienta poate fi o adevarata provocare. Aceasta este recunoasterea faptului ca utilizarea eficienta a timpului si a spatiilor din viata noastra este vitala si ca resursele disponibile sunt limitate. Trebuie sa fii stapan pe actiunile tale, sa iei deciziile, in timp ce esti constient de repercusiuni.

2. Time – management

Managementul eficient al timpului implica utilizarea optima a timpului si a resurselor pentru a va indeplini sarcinile zilnice. Acesta se imbunatateste prin obiective adecvate si prin prioritizarea sarcinilor care sunt importante si/sau urgente. Acest lucru presupune, de asemenea, ca tu sa stii ce ai de facut si cum sa utilizezi instrumentele si resursele adecvate pentru a indeplini sarcini specifice.

3. Stress – management

Prin natura lor, societatile au tendinta de a deveni mai compleze cu timpul. Nevoit sa faca fata cerintelor sporite si din ce in ce mai compleze, asupra omului postmodern planeaza un stres inevitabil. Oamenii din jurul nostru, distragerile si zgomotele continue arunca asupra noastra o presiune constanta de a mentine linistea si de a obtine echilibrul necesar rezolvarii de probleme sau de sarcini. In plus, multi-tasking-ul adanceste problema, punand o si mai mare presiune pe fiecare indidid.

4. Change management

Intr-o lume dominata de viteza, schimbarea este, practic, singura constanta. Continua adoptare a noilor metode si readaptarea celor traditionale este vitala pentru o cariera de succes si pentru o viata personala fericita. Gestionarea eficienta a schimbarilor presupune eforturi constante si concentrate pentru a te asigura ca volumul si rata de schimbari de la locul de munca si de acasa nu te complesesc.

5. Technology management

Gestionarea tehnologiei in mod eficient inseamna asigurarea faptului ca aceasta deserveste obiectivelor tale. Tehnologia este de mult timp alaturi de noi, insa rata schimbarii se accelereaza, sustinuta de furnizorii care doresc extinderea cotei de piata. De cele mai multe ori, nu ai de ales decat sa tii pasul cu aceste schimbari. Trebuie sa ai grija, insa, sa fii tu cel care controleaza tehnologia, nu invers!

6. Leisure management

Aspectul cel mai des trecut cu vedere cand se discuta despre echilibrul dintre cariera si viata persoanala, managementul de agrement recunoaste importanta odihnei si a relaxarii. In plus, acesta subliniaza faptul ca timpul liber este o componenta vitala a existentei umane si ca acesta nu poate fi eliminat sau scurtat. In mod curios, insa, repetitia activitatilor de agrement genereaza monotonie, de aceea, un management eficient al timpului liber necesita diversificare in activitati.

Echilibrul dintre cariera si viata personala este cea care induce starea de fericire la nivel individual. Astfel, profilul celei mai fericite persoane este urmatorul:

Sex: Masculin

Varsta: 39 de ani

Status: Casatorit, cu copil

Sotie – lucreaza part-time

Mediu de lucru: pozitie senior management

 

Pe de alta parte, profilul celei mai nefericite persoane este urmatorul:

Sex: Feminin

Varsta: 42 de ani

Status: Necesatorita, fara copii

Mediu de lucru: Nu lucreaza intr-o pozitie de top

Va recomandam si:

Kaufland România dă startul înscrierilor la Accessibility Hackathon, evenimentul social lansat sub sloganul “Contribuie....

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI