OTP Bank Romania este parte a OTP Group, unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Europa Centrala si de Est, cu operatiuni in tari precum Ungaria, Muntenegru, Croatia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia, Serbia si Romania.

Prezenta din 2004 pe piata bancara locala, OTP Bank Romȃnia si-a propus sa devina o banca universala puternica, care sa ofere servicii complete pentru clienti persoane fizice si companii.

In ultimii 11 ani de cand OTP Bank a intrat pe piata din Romania am demonstrat ca avem capacitatea de a intelege nevoile clientilor si contextul actual al pietei si ca suntem un partener de incredere in furnizarea de servicii financiare.

Ce ne diferentiaza
Banca isi propune sa ofere in continuare clientilor sai, companii si persoane fizice, nu doar produse financiare, ci servicii bancare personalizate, care sa satisfaca integral nevoile partenerilor sai.

In OTP Group, oamenii dau valoare si sunt o adevarata resursa. De aceea, OTP Bank Romania recunoaste, atrage, dezvolta si expune spre calitate si profesionalism capitalul uman, rezultatul fiind o echipa tanara aflata intr-un continuu proces de perfectionare.



 
Descopera cateva motive pentru care sa lucrezi la OTP Bank Romania:

1) Training-ul oferit
Fiecare coleg nou beneficiaza de un program de inductie complex (minim 1 saptamana) in centrala bancii, in care sunt prezentati colegii, directiile conexe si cu care vor interactiona, dar si strategia bancii, misiunea si valorile, alaturi de subiectele tehnice.

Pe parcursul activitatii in cadrul companiei, angajatii beneficiaza de training-uri operationale, care tin de utilizarea sistemelor interne ale bancii, training-uri recurente ce au ca subiect produsele si normele interne si training-uri de dezvoltare a abilitatilor de vanzare.

De asemenea, in cadrul unor programe ce se deruleaza atat la nivelul unitatii organizationale, cat si la nivelul companiei, angajatii pot accesa diverse programe de dezvoltare a abilitatilor manageriale si dezvoltare personala.

Toate aceste actiuni intregesc suma de informatii necesare pentru performanta.


2) Posibilitatile de promovare / future career path oferite
Un alt motiv pentru care sa lucrezi in OTP Bank, este legat de posibilitatea de a construi o cariera alaturi de noi, prin oportunitatile de promovare in interiorul companiei si/sau grupului.


3) Mediu de lucru placut, intr-o echipa tanara
Anual, echipele din departamente diferite organizeaza team-buildinguri si intalniri de grup in afara organizatiei, cu rolul de a consolida si forma echipe. Feedback-ul angajatilor de-a lungul timpului a fost unul foarte bun si ideile de intalniri de grup cu echipa pe care le primim de la acestia, ne confirma ca asa stau lucrurile.


4) Stabilitatea
Recrutam candidati motivati si cu dorinta de a activa pe termen mediu spre lung in cadrul companiei. Oferim suportul necesar pentru construirea unei cariere alaturi de noi.


5) Posibilitatea de a lucra independent
Apreciem oameni experimentati, care au lucrat in domeniul bancar si care au maturitatea sa poata lua decizii si sa lucreze independent intr-un stil de intraprenoriat.
Interviu cu Alexandru Neagu - Coordonator Directia IMM, OTP Bank

Pozitie actuala: Coordonator Directia IMM, OTP Bank
Pozitie anterioara: Manager Regional, Divizia Companii, Millennium Bank

Cand si de ce ai decis sa te alaturi echipei OTP Bank?
Fac parte din echipa OTP Bank din luna iunie a acestui an ca urmare a procesului de intregrare a Millennium Bank. Intrucat am descoperit aici o structura de functionare similara cu modelul folosit in Millennium Bank, m-am hotarat sa ma alatur directiei dedicate intreprinderilor mici si mijlocii. In al doilea rand, m-a atras provocarea de a lucra pentru un sector foarte dinamic, care contribuie la dezvoltarea economiei romanesti si care are nevoie de o buna consultanta financiara pentru a-si atinge obiectivele.

Ce ai studiat in facultate si de ce?
Inca din primul an de liceu, am stiut ca vreau sa urmez o facultate cu profil economic. Drept urmare, am absolvit Facultatea de Marketing si mi-am continuat studiile in cadrul unui master cu aceeasi specializare. M-a atras faptul ca, in calitate de economist care activeaza in mediul de afaceri, desi te bazezi pe cifre si informatii concrete si palpabile, trebuie sa fii si creativ.   

Ce experienta anterioara de lucru aveai?
Am o experienta de peste zece ani in sectorul bancar. Am inceput in Credit Europe Bank, unde am lucrat initial in cadrul Departamentului de Aprobare Credite petru Persoane Fizice, iar ulterior am trecut pe pozitia de Manager Relatii Retail si IMM. Dupa doi ani in Credit Europe Bank, au urmat alti doi ani ca Manager Relatii Companii in cadrul Unicredit. Inainte de a ma alatura echipei OTP Bank, am petrecut ultimii sapte ani in Millennium Bank pe diferite pozitii, de la Manager Relatii, la Team Leader si Manager Regional.

Ce presupune activitatea ta zilnica?
Cea mai importanta parte din activitatea mea zilnica este reprezentata de intalnirile cu clientii, alaturi de colegii de echipa. Pe agenda de lucru sunt si structurarile de oferte, atat de credit, cat si cele legate de gestionarea banilor (cash management) pentru clienti noi sau existenti. O alta componenta este reprezentata de participarea in diferite comitete ale bancii, pentru prezentarea solicitarilor din partea clientilor si sustinerea acestora. Mai intervin activitati organizatorice si administrative, insa consider ca cele mai importante sunt cele legate de atragerea de noi clienti pentru banca.

Care sunt principalele provocari ale acestui rol?
Provocarile sunt cele intalnite in general in activitatea bancherilor. Daca in perioada de avant economic era destul de usor sa atragi clienti noi, acum situatia este total diferita. Lucram intr-un sistem bancar supraaglomerat, in care concurenta este acerba. Un lucru bun este ca si clientii au inteles nevoia unui parteneriat cu o institutie financiara care da dovada de implicare si apreciaza calitatea serviciilor oferite. De fapt, acestea fac diferenta in ziua de astazi. Un client caruia i se ofera o calitate a serviciilor superioara, un timp de raspuns bun, flexibilitate in stabilirea structurii si costuri competitive este un client satisfacut. In final, cea mai mare provocare se rezuma la adaptarea continua la o piata extrem de dinamica.

De ce ai ales aceasta pozitie?
Dintr-un motiv foarte simplu: pentru ca in fiecare zi invat ceva nou. Contactul zilnic cu oameni si companii din diverse industrii imi aduce avantajul de a afla mereu lucruri noi, pe care cu siguranta nu as fi putut sa le aflu daca as fi lucrat in alt domeniu. La inceputul carierei mele in sistemul bancar, dupa aproximativ un an petrecut in Departamentul de Aprobare Credite pentru Persoane Fizice, o colega cu experienta mi-a sugerat sa merg catre un loc de munca intr-o sucursala, daca vreau sa invat mai mult. Si a avut dreptate: interactiunile directe cu clientii genereaza foarte multe informatii despre mediul de afaceri.

Care consideri ca ar fi trei calitati necesare indeplinirii cu succes a acestui rol?
Dorinta de a gasi solutii, o reputatie buna in piata si intelegerea perfecta a modelului de afaceri. Identificarea solutiilor depinde de atitudinea fiecaruia dintre noi si nu cred ca poate fi educata, ci pur si simplu este prezenta in felul de a fi al fiecaruia. Reputatia este extrem de importanta si bineinteles ea se construieste in timp, dar poate fi distrusa intr-o secunda. Cat priveste intelegerea modelului de afaceri, ea trebuie facuta in ambele sensuri: vorbim de afacerea clientului pe de o parte si de cea a bancii, de cealalta parte.

Ce consideri ca este diferit in modul de abordare a pietei de catre OTP Bank?
Sistemul bancar este supraaglomerat, motiv pentru care singurul lucru care ne poate diferentia este valoarea adaugata adusa serviciilor pe care le poate oferi banca. Iar aceasta valoare adaugata este tradusa prin calitatea serviciilor furnizate de catre Managerul de Relatii. Toti colegii din echipa mea au o experienta bogata in domeniu si fiecare dintre ei functioneaza ca un consultant pentru fiecare dintre clienti. De multe ori, clientii ne solicita opinia in momentele in care vor sa ia decizii care nu au neaparat legatura cu banca. Pe de alta parte, chiar daca suntem in mijlocul unui proces de integrare, am gasit in OTP Bank o echipa pregatita sa faca orice schimbare pentru a avea clienti multumiti si un timp scurt de raspuns la solicitarile clientilor.

Ce iti place cel mai mult la ceea ce faci?
Cel mai mult imi place interactiunea cu oameni din mediul de afaceri. Nu mi s-ar potrivi un loc de munca doar in fata calculatorului, zilnic, timp de 8-9 ore, fara sa am intalniri cu potentiali clienti.

Care consideri ca este pasul urmator in dezvoltarea ta profesionala in cadrul bancii?
Imi place foarte mult ceea ce fac acum si, pe termen mediu (2-3 ani), vreau sa confirm ca strategia mea de dezvoltare profesionala este una buna. Daca rezultatele vor fi pe masura, sunt convins ca evolutia va veni de la sine.
Dedicata elevilor si liceenilor, activitatea Fundatiei Dreptul la Educatie, proiect strategic al OTP Bank Romania, urmareste dezvoltarea aptitudinilor financiare si manageriale ale tinerilor, precum si a abilitatilor privind setarea obiectivelor profesionale si planificarea constienta a carierei, care sa ii ajute sa se transforme in adulti capabili sa-si gestioneze cariera intr-un mod responsabil si constient.


Prin intermediul cursurilor de educatie financiara (grup tinta: elevi din clasele V-XII), adolescentii au acces la concepte economice si financiare de baza, alaturi de exercitii legate de munca in echipa, planificarea pe termen lung si asumarea riscului, intr-un limbaj adaptat varstei lor, pe baza unei metodologii nonformale (Edutainment), dezvoltate in peste 20 de ani de cercetare internationala. Trainingurile sunt gratuite si sustinute la nivel national. Pana in prezent, peste 2 100 de liceeni din 18 orase au beneficiat de cursuri, totalizand un numar de aproximativ 500 de ore. Cursurile constau in module de cate 4 ore, structurate pentru fiecare an de liceu/scoala gimnaziala. La finalul fiecarui modul, participantii primesc diplome de absolvire.


„Vreau sa le multumesc celor de la Fundatia Dreptul la Educatie. Ei mi-au oferit una dintre cele mai frumoase experiente traite in liceu. Da, una scurta si destul de simpla, dar nu superficial resimtita. A avut un ecou asupra mea – m-am simtit fericit invatand sa-mi tin banii in portofel si sa-i fac sa se inmulteasca. Poate, cine stie, voi lucra in domeniul financiar-bancar... ” (elev, clasa a X-a G, Colegiul National „Sfantul Sava”, Bucuresti)


Mai mult decat intentia noastra de a-i asista pe elevi in tranzitia de la scoala la viata activa, feed-back-urile din partea parintilor ne valideaza eforturile acestei misiuni pe care ne-am asumat-o.
“Daca abilitatile pentru calculator sunt astazi cerinte aproape subintelese, ar trebui ca in formarea noilor generatii sa nu lipseasca educatia financiara. Ca parinti nu putem decat sa ne bucuram ca exista institutii asemenea Fundatiei Dreptul la Educatie, care si-a propus sa vina tocmai in intampinarea acestor noi imperative de educatie economica, pregatind copiii sa faca fata cu succes experientelor care vor aparea o data cu integrarea lor in societate, cu statutul de adolescenti si, mai departe, de tineri. Apropierea cat mai devreme a elevilor de o buna intelegere a fenomenelor economico-financiare, este o misiune nu tocmai usoara, de aceea merita cu atat mai mult apreciat efortul si dedicatia celor implicati intr-o astfel de initiativa.“ Dan Popa (tatal unei eleve din cl. a V-a, Scoala 56 din Bucuresti, educatie financiara)


Din septembrie 2016 am lansat noile cursuri de orientare in cariera, sub egida programului european Erasmus, prin intermediul proiectului regional “Career Programe – Going beyond Borders”. Primul pas pe care l-am facut a fost sa derulam un studiu privind experienta si asteptarile tinerilor legate de piata muncii la nivel national, in randul participantilor la cursurile organizate de fundatie in cei 2 ani de activitate. Aceasta cercetare ne-a ajutat sa intelegem mai bine perceptia tinerilor privind piata muncii si sa dezvoltam noi module de cursuri special pentru a-i ajuta sa ia decizii constiente privind cariera.


Prin intermediul modulelor de orientare in cariera (grup tinta: elevi din clasele VII-XII), tinerii participa la un numar total de 12, respective 16 ore de formare intensive si isi identifica abilitatile si punctele forte, punctele slabe ce trebuie dezvoltate, tipologiile psihologice predominante in sfera profesionala si nevoile personale cele mai importante de la un loc de munca. Nu in ultimul rand, acestia invata cum sa isi gestioneze propriile emotii si cum sa foloseasca empatia in sfera profesioanala, cum sa se prezinte eficient in diferite situatii (interviu angajare, spoturi TV, canale de comunicare in mediul online etc.) si cum sa isi seteze obiective profesionale de tip SMART.


„Sunt constienta de cȃt de mare este nevoia de dezvoltare personala a elevilor si cȃt de lacunara este educatia formala in aceasta privinta. Pe langa ceea ce invata in scoala, adolescentii au o nevoie la fel de mare sa se descopere pe sine, sa constientizeze care le sunt punctele forte si cele slabe, cum anume se pot dezvolta armonios, dar si sa invete sa se valorizeze eficient intr-un mediu dificil si, de multe ori, ametitor.”, cadru didactic de la Liceul Pedagogic „Spiru Haret” din Focsani

“Vreau sa imi dezvolt si alte abilitati, pe langa cele artistice ca in cazul in care nu voi reusi sa devin ceea ce mi-am propus, sa pot merge pe un alt domeniu, precum jurnalismul.” (Elev cl. a XII-a)

„Am invatat ce calitati imi trebuie ca sa evoluez in viitor, care m-ar ajuta in cariera.” (Eleva cl. a XII-a)

“Comunicarea. Autoexprimarea. Am invatat ca punctualitatea si responsabilitatea sunt doua lucruri foarte importante. Stapanirea emotiilor.” (Elev cl. a XII-a)

“Cele mai bune exercitii sunt cele de echipa, oricare ar fi ele.” (Eleva cl. a XII-a)

Pentru a afla citi testimoniale din partea profesorilor si elevilor, accesati: www.estedreptulmeu.ro

Curiosi de atmosfera pe care trainerii Fundatiei o creeaza in sala de curs? Va asteptam cu un Like pe pagina „Dreptul la Educatie”.

BUCURESTI
Bancar-Servicii financiare

Joburi OTP Bank:

Locuri de munca OTP Bank

Angajari OTP Bank