Creativitatea umana si capacitatea de adaptare definesc serviciile corporate in HELLA Romania

Marea provocare a companiilor in lumea de astazi o reprezinta gasirea unor solutii eficiente de dezvoltare, a produselor si a proceselor, in contextul schimbarilor impuse de noile cerinte, de ordin tehnologic sau climatic. Multinationalele din domeniul automotive simt cel mai bine acest lucru, iar pe langa zona de manufacturare si cercetare, si diviziile de business trebuie sa se adapteze acestui nou mediu. Diana Tapirdea, HR Manager a HELLA Corporate Center, ne dezvaluie strategia de dezvoltare in domeniul resurselor umane si ne explica de ce robotii nu vor inlocui niciodata oamenii.

Care sunt tipurile de servicii corporate pe care HELLA doreste sa le dezvolte in urmatorii ani in Romania?

In HELLA Corporate Center, asiguram servicii nu doar pentru locatiile din Romania ale companiei, ci si la nivel global. De aceea, pot sa spun ca suntem printre cele mai dinamice locatii din punct de vedere al dezvoltarii echipelor. Avem trei directii pe care vom pune accent in urmatorii ani: IT, Financiar si Controlling.

Sunt domenii care tin de zona de servicii suport, insa sunt esentiale in business. Trebuie sa ne bazam pe o structura informationala rapida, puternica, realizata de oameni orientati spre gasirea solutiilor. Colegii din departamentele care vor primi o alta anvergura in viitorul apropiat au calitatile descrise mai sus, dar si o deschidere catre nou si capacitate de adaptare.

Care sunt cele mai importante 3 trasaturi ale unui tanar care doreste sa se angajeze in HELLA, tinand cont si de contextul generat de o situatie precum pandemia (munca la distanta, schimbare, deconectare)?

Exista, de cativa ani deja, o schimbare in profilul celor care se angajeaza in companii internationale. Sunt mai constienti de propria valoare, mai conectati la ce se intampla in exterior. Este o evolutie normala, pana la urma, oamenii se schimba odata cu timpurile. Iar asta nu e un lucru rau. Insa exista un set de calitati care tine de natura umana si care nu este influentat de vremuri. In primul rand, pasiunea pentru ceea ce faci, dorinta de a face lucrurile bine, dar si curiozitatea. Apoi, comunicarea, aceasta devine din ce in ce mai importanta. Plus, adaptabilitatea, abilitatea de a-ti gasi locul chiar si in situatii precum pandemia pe care inca o traim. Acestea sunt, din punctul meu de vedere, cele mai importante trei calitati ale unui tanar care doreste sa faca parte din HELLA.

Sunt robotii informatici o amenintare pentru joburile oamenilor? Cum integreaza HELLA astfel de solutii?

Este un subiect foarte bun si imi face placere sa-l abordez. Pentru ca presupune un paradox, la prima vedere: ne straduim sa introducem roboti in serviciile corporate, fara a lua in considerare sa inlocuim oamenii. Este insa foarte simplu. Asa-zisii roboti (in zona noastra, este vorba despre softuri care ”se plimba” prin sistem) nu sunt o amenintare, ci vin in ajutor pentru sarcini repetitve, care la un moment dat devin monotone.

De exemplu, in loc ca o persoana sa introduca facturi sau documente in sistem, ore in sir, este mult mai eficient ca aceasta sarcina sa fie preluata de un robot. Lansat in retea, acesta face munca repetitiva, cu precizie si fara sa se opreasca. Iar angajatul este liber sa se concentreze pe ceva ce necesita gandire analitica, idei. Viitorul ii apartine creativitatii umane, ”eliberate” de munca ce poate fi preluata de solutiile automatizate. In HELLA, ne dorim sa integram astfel de roboti si, totodata, sa cultivam conceptul omului creativ care indeplineste sarcini complexe si aduce valoare companiei.

Ce inseamna sa fii competitiv pentru servicii corporate? Care este misiunea celor care lucreaza in acest domeniu?

Noi avem un rol foarte bine definit: aducem plus valoare clientilor nostri prin optimizarea costurilor si imbunatatirea productivitatii, cu accent pe servicii de calitate inalta. Acestea sunt cheia in domeniul corporate. Consider ca menirea noastra, ca divizie, este sa ne imbunatatim constant activitatile, un proces care ne pune mereu in pozitia de a raspunde nevoilor clientilor. Se pot baza pe noi in orice clipa, si anume creearea unei astfel de atmosfere de incredere este scopul nostru.

 



LinkedIn