Noutati @ Angajatori de TOP

Lucruri pe care recrutorii si managerii vor sa le vada intr-un interviu




Interviul reprezintă prima interacțiune pe care candidații o au cu managerii și cultura organizațională a companiei. Pe lângă faptul că interviul este o oportunitate de a adresa întrebări despre activitate și de a cunoaște viitorii colegi, acesta este și momentul în care anumite competențe sau experiențe sunt supuse evaluării.

Astfel, pe lângă lucrurile pe care le observă recruiterul, îți prezentăm ce urmărește și managerul în discuțiile cu candidații. Am invitat câțiva dintre managerii noștri să îți povestească ce le-ar plăcea să vadă la un candidat, indiferent de experiența lui în câmpul muncii și de rolul la care a aplicat:


Principalele aspecte pe care le urmăresc într-un interviu sunt: potrivirea candidatului din punct de vedere al competențelor și experienței cu necesitățile postului propus, precum și capacitatea lui de a se integra într-un mediu nou și de a se adapta noii realități - de a prelua sarcini și a face formări online. Al treilea aspect foarte important pentru mine este dorința de a învăța și de a se autodepăși.

Cristina Cuna, Business Support Controller Team Manager





În timpul unui interviu, caut să găsesc la candidat în primul rând o dorință și o motivație puternică pentru postul propus și pentru a se alătura echipei noastre. Un alt aspect foarte important pentru mine este nivelul de inițiativă demonstrat prin exemple din rolurile anterioare. Nu în ultimul rând, caut capacitatea de a lucra în echipă și de a colabora transversal, care este esențială pentru a atinge performanța în contextul multicultural și complex pe care îl trăim.
 
Dan Jianu, Logistics Team Manager





 
În cadrul unui interviu sunt multe aspecte importante, însă este clar că prima impresie contează. Este destul de dificil să fac un top 3 al lucrurilor pe care îmi doresc să le văd la un candidat, însă aș mentiona onestitatea, dorința de a învăța și încrederea în sine. Este foarte important să te cunoști și să știi să îți expui calitățile și experiența acumulată. De asemenea, nu consider o vulnerabilitate faptul că nu știi ceva, însă îți dorești să înveți și să evoluezi.

Oana Bicheru, Sales Administration Manager



Indiferent de linia de business în care activează, pentru un manager este important să observe, pe lângă experiența practică, și alte aspecte: capacitatea de adaptare la un context în continuă dezvoltare, dorința de evoluție, pentru că ne preocupăm în mod activ de dezvoltarea colegilor, și o motivație clară de a face o schimbare în carieră.


Lucruri pe care recruitorii vor sa le vada intr-un interviu


Fiecare intervievator este diferit, însă indiferent de industrie, este esențial să privim dincolo de abilitățile tehnice ale fiecărui candidat. Abilitățile personale (soft skills) sunt la fel de importante precum cele profesionale (tehnice). Dacă abilitățile profesionale pot fi instruite, aptitudinile sociale sunt o parte inerentă a caracterului și sunt dificil de dobândit la locul de muncă.

Angajatorii evaluează în procesele lor de recrutare competențele tehnice, măsurabile, și abilitățile personale fundamentale. Acestea sunt mai dificil de măsurat, însă sunt observabile, iar în timpul interviului, recrutorul le evaluează, pentru că ele sunt un predictor al modului tău de lucru și al viitoarei interacțiuni cu membrii echipei.

Am întrebat trei specialiști din echipa noastră de recrutare care sunt acele lucruri pe care își doresc să le vadă într-un interviu, în funcție de nivelul de experiență al candidaților. Iată care sunt așteptările lor, care te pot ajuta să te pregătești pentru interviu.



Dacă ești la începutul carierei, în timpul interviului aș dori să văd curiozitate, dorința de a afla câteva informații de bază despre compania noastră, cum ar fi activitatea, cultura sau valorile noastre. Aș vrea să văd că ești un bun ascultător, că ești cu adevărat motivat, dornic să înveți și să te dezvolți.

Anca Bumbaru, Recruiter, Michelin Corporate & Business Services



 
Dacă ai accesat site-ul angajatorului, nu este necesar să memorezi toate rezultatele financiare; recrutorul vrea să vadă care sunt lucrurile pe care le-ai reținut, ce contează pentru tine.

Este important să cunoști poziția pentru care candidezi, să poți spune în ce mod ți-a atras atenția anunțul de angajare și de ce ești interesat de un anumit domeniu de activitate. Adresează întrebări, poți afla informații suplimentare, care te vor ajuta în luarea deciziei de angajare.

Privește cu atenție interlocutorul, oferă-i timp să-ți adreseze întrebarile și ascultă cu adevărat. Adoptă o atitudine înțelegătoare, aprobă prin mișcarea capului, menține contactul vizual și privește către cameră dacă interviul este în mediu online.

Organizațiile sunt în continuă schimbare, așa că te poate ajuta să dai dovadă că ai învățat din experiențele trecute, că ești interesat să dobândești noi competențe, sau că dorești să le îmbunătățești pe cele deja acumulate.
 


Atunci când intervievez un specialist, urmăresc abilitățile interpersonale, de comunicare, munca în echipă, rezolvarea problemelor și, nu în ultimul rând, o atitudine pozitivă.

Roxana Mares, Recruitment Responsible, Victoria Tire Plant








 
Într-un interviu cu un specialist ne dorim să vedem o persoană pregătită, cu atitudine potrivită, dispusă să se adapteze și să facă față provocărilor.

Monica Dragan, Recruiter, Uzina Zalau


 
Dacă ai deja experiență și ești un specialist în domeniul tău de activitate, pe lângă competențele tehnice, recrutorul dorește să vadă în cadrul interviului abilitățile interpersonale. Acestea vor fi un predictor al relațiilor interumane, al modului în care gestionezi diverse situații la locul de muncă și al colaborării cu colegii și partenerii tăi.

Comunicarea, rezolvarea problemelor, responsabilitatea, asertivitatea sau luarea deciziilor vor fi întotdeauna apreciate de recrutori, indiferent de rolul pentru care candidezi. Alege exemple practice prin care să le evidențiezi, furnizează detalii despre situație, despre sarcinile avute, acțiunile luate pentru rezolvarea problemei și rezultatul acestora.

 
În selecția unui manager, top trei abilități pe îmi doresc să le regăsesc sunt: pasiunea pentru dezvoltarea oamenilor, orientarea către rezultat și conducerea prin exemplul personal.

Laura Suciu, Recruitment Coordinator, Michelin ECS Group Services
 
 
 
 
 

Pentru ca un nou manager să poată coordona cu succes o echipă, căutăm o multitudine de abilități, iar în contextul actual, atenția pentru membrii echipei este deosebit de importantă. Trebuie să dai dovadă că ești un bun ascultător, că ești empatic și că ai capacitatea de a îi ajuta pe ceilalţi să se dezvolte profesional. Un manager îi va inspira pe ceilalți prin atitudine, acțiuni, prin modul de comunicare și prin modul de a oferi feedback.

Aceste calități de leadership devin practici intrinseci care construiesc angajament, creștere, productivitate și succes, într-un mediu pozitiv.

Acum ca te-ai pregatit pentru interviu, vezi ce joburi au disponibile cei de la Michelin si aplica la standul lor de la Angajatori de TOP.

 

LinkedIn