GenZ isi pastreaza banii pentru zile negre



"Cine economiseste banul traieste fara griji” este expresia care pare sa fie mantra generatiei Z. Tinerii de astazi au devenit interesati de educatia financiara si aleg sa isi economiseasca banii pe care ii au. Mai mult, au devenit mai cumpatati atunci cand aleg sa faca cumparaturi atat din online, cat si din offline.

Generatia Z este reprezentata de tinerii care reusesc de cand se stiu sa obtina informatii in cateva secunde. Incercand intotdeauna sa gaseasca cele mai bune oferte in momentul in care achizitioneaza un bun, au parte de un echilibru financiar in contul lor.

Insights PulseZ a decis sa analizeze atitudinea tinerilor fata de gestionarea propriilor bani, precum si preferintele lor de achizitie, realizand astfel o cercetare la care au participat 1.200 de persoane.


GenZ VS Banii


Conform studiului realizat de Insights PulseZ, peste jumatate din tinerii intervievati (51%) nu arunca banii pe fereastra si prefera sa ii pastreze pentru situatii neprevazute. De asemenea, 48% dintre acestia si-au propus sa castige mai mult fata de anul precedent.

Participantii la studiu ( 45%) au afirmat ca pe langa faptul ca aleg sa economiseasca, acestia cantaresc deciziile atunci cand isi cumpara un produs.

Avand nevoie de o sursa de venit pentru a discuta de alegerile acestora in achizitionarea diferitelor produse, dintre tinerii care lucreaza, 63% isi doresc sa le placa ceea ce fac, dar si echipa alaturi de care lucreaza si atmosfera de lucru.

Tinerii din generatia Z nu au în vedere economisirea doar in ideea clasica de a pune bani deoparte intr-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesati de incheierea unor asigurari. Ei vizeaza produse de asigurare cu economisire pe termen mediu si, de asemenea, vor sa faca rezerve pentru situatii neprevăzute. Este o concluzie interesanta si imbucuratoare a acestui studiu, pentru ca ne arata faptul ca romanii din segmentul foarte tanar au un comportament matur si responsabil, in ceea ce priveste planificarea financiara.” – a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon Romania si partener in cadrul cercetarii.

Tu ce alegi? Sa iti cheltui banii fara sa te gandesti la consecinte sau sa fii super atent sa economisesti? Gandeste-te de doua ori inainte sa iti cumperi un produs!
 

Citeste si:

 

 

Va recomandam si:

Participă la evenimentul virtual Fast Forward – Human Centric Design

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI