Urmarim cu atentie evolutia colegilor nostri. Vrem sa simta la locul potrivit, in momentul potrivit al evolutiei lor personale. - Oana Leoveanu Employee Experience Manager

Suntem un grup de companii ce activeaza pe zona de retail prin intermediul retelei de magazine Vans, New Era, Superdry (Baneasa), magazinelor multibrand Sport Couture si Kidz Sport si francizei Burberry.


Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Avem un atu foarte important: reprezentam branduri cool, aspirationale. De exemplu, suntem distribuitori Vans si New Era, branduri cu care avem un partnership stores. De asemenea, Chairman-ul grupului nostru de companii, Sony Mordechai, este un lider transformational care crede cu tarie in maretia potentialului uman si pentru care business reprezinta o cale de a schimba lumea in bine. Sony are o abordare consultativa, pune accent pe oameni si starea lor de bine.

De asemenea, avem o echipa manageriala care stie sa motiveze oamenii si sa ii orienteze catre performanta.

In acest moment, ne dorim sa replicam in toate magazinele modelul magazinului Sport Couture din Baneasa. Faptul ca in Sport Couture avem o echipa formata din persoane care lucreaza in magazin de 5, 7 ani spune foarte multe lucruri – gasim aici toate ingredientele succesului: leadership, ownership, performanta. Pentru retail, care nu este cel mai usor mediu de lucru, este chiar un element de diferentiere.


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Personal, apreciez entuziasmul candidatilor pe care ii vad ca “lupta” sa ni se alature. Cel mai evident entuziasm este cel al candidatilor pentru magazinele Vans. Vin la interviu imbracati in Vans, sunt plini de energie, isi declara atasamentul fata de brand, ii vezi ca isi doresc din toata inima sa lucreze pentru Vans. Este extraordinar sa poti capitaliza tot acest entuziasm si atasament fata de brand. Intrebari inspirate, din punctul meu de vedere, sunt cele legate de cultura organizatiei, de echipa, cele prin care candidatii sondeaza modul in care se pot integra in puzzle-ul nostru.


Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Activitatea de baza in magazinele noastre este, evident, activitatea de vanzari. Performanta in cadrul magazinelor noastre este trasata prin intermediul unui set bine definit de KPIs. Colegii nostri sunt veritabili ambasadori de brand, iar responsabilitatea lor este in consecinta.

Nu doar vand, ci si consiliaza, informeaza, fac customer service, mentin o atmosfera placuta si relaxata in magazin. In general, candidatii nostri percep, asemenea clientilor, partea de “front” – marketingul senzorial – muzica, parfumul ambiental, atmosfera pozitiva, dinamica, spiritul tanar… In “back” este, firesc, multa munca: operational, target-uri de atins…Si trebuie doar sa fie implicati si sa isi doreasca sa faca performanta. Noi le facilitam acest lucru.




Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Ne dorim ca beneficiile pe care le oferim colegilor nostri sa se potriveasca cu nevoile lor reale: statul in picioare, in magazin, reclama o conditie fizica adecvata. Colegii nostri au acces la salile de sport prin intermediul retelei 7Card. In weekend, oferim colegilor fructe, pentru ca sunt zilele cu traficul cel mai intens si ne dorim sa fie vitaminizati.

Am implementat canale de comunicare interna care sa ne tina cat mai in contact unii cu altii, in timp real, sa ne cunoastem mai bine si prin intermediul carora sa evidentiem proiectele interne, performanta colegilor nostri: Together (revista interna), Workplace, o platforma de HR. Avem evenimente interne, workshopuri, traininguri, celebram performanta. Punem accent pe wellbeing. Suntem permanent intr-un proces de analiza, imbunatatire pentru ca vrem sa ajungem la formula optima pentru echipa noastra.


Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Sa dezvoltam o echipa unita, bine inchegata si orientata catre un obiectiv comun.


Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Promovam intern si cautam tot timpul sa descoperim talente in randul colegilor nostri. Promovarea poate fi de la pozitia de sales assistant la cea de assistant manager sau store manager pana la promovarea pe o pozitie la sediu central.


Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Derulam programe de training on the job si de soft skills. Urmarim cu atentie evolutia colegilor nostri. Vrem sa se simta la locul potrivit, in momentul potrivit al evolutiei lor personale. Ii incurajam sa se deschida, sa comunice, sa fie implicati, sa spuna ce isi doresc si sa croim impreuna cel mai bun plan de dezvoltare.


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Folosim procesul clasic, in house, care debuteaza cu postarea de anunturi online. De asemenea, avem o platforma de HR prin intermediul careia putem analiza dinamica echipelor, putem profila candidatii si angajatii si realiza analize/cercetari interne.
Personal, urmaresc ca interviul de recrutare sa fie unul cat se poate de… uman, fara constrangeri corporate, in care candidatii sa se detensioneze rapid, sa putem vorbi degajat, liber, sa povestim si sa vedem cum putem rezona. La Vans, cel putin, candidatii vin cu un vibe aparte, pe care nu vreau sa il “contaminez” cu clisee de HR, pastrand proportiile totusi. Dupa parerea mea, si procesul de recrutare si selectie trebuie integrat in cel de marketing si branding - este bine sa conduci oameni pe un flow consecvent de la prima intalnire, pana la onboarding si parcursul lor ulterior in relatia cu produsele/serviciile tale si clientii tai. Daca vrei oameni nice si care sa iti capaciteze clientii si sa le faciliteze o experienta pozitiva, si tu, in calitate de recrutor, ar trebui sa ai acceasi abordare.




Oana Leoveanu, Employee Experience Manager & Chief of Happiness


A activat anterior pe zona de marketing, comunicare interna si PR (Grupul BCR), continuand apoi cu domeniul consultantei pe programe de wellbeing si employee experience.



 

Va recomandam si:

Put your mark as Content Creation Specialist, in a German Community @ WNS

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI