Topul Celor Mai Doriti Angajatori in 2018


Catalyst Solutions a lansat rezultatele studiului Cei Mai Doriti Angajatori, derulat in perioada martie-mai a acestui an. Studiul dezvaluie perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii care activeaza in Romania. Acesta sondeaza gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum si asteptarile pe care candidatii le au de la acestia. Editia cu numarul 13 Cei Mai Doriti Angajatori releva o competitie stransa dusa intre branduri de renume de pe piata din Romania.

Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinationale, de nume mari care activeaza in Romania: Oracle, Continental Romania, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault Romania, Vodafone, Google si Bosch Romania. Angajatori care activeaza in industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regasesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participantii la studiu ca top 3 companii pentru care si-ar dori sa lucreze. Prezenta unei companii la nivel national, alaturi de numarul mare si diversitatea oportunitatilor de cariera sunt aspecte care pot influenta locul ocupat de o companie in topul Cei Mai Doriti Angajatori.

Topul Cei Mai Doriti Angajatori este realizat la nivel national, pe baza a 12.567 de raspunsuri libere, neasistate ale respondentilor.


Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriti Angajatori 2018
 
Intr-o piata foarte aglomerata cu oportunitati de cariera si luand in calcul reducerea semnificativa a numarului de candidati, una dintre provocarile majore ale companiilor din Romania consta in atragerea candidatilor potriviti. In acest context, nevoia de diferentiere a brandului de angajator este din ce in ce mai mare. Cum ma situez in topul preferintelor grupului meu tinta in raport cu competitia? Cati candidati ma cunosc versus cati ma iau in considerare pentru un job? In ce masura aspectele cu care ma asociaza potentialii candidati reprezinta criterii importante in alegerea unui job? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care ofera raspuns Studiul Cei Mai Doriti Angajatori, reprezentand un instrument de referinta pentru a intelege comportamentul grupului tinta si perceptia externa pe care o are brandul de angajator.” Dumitrita Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions
 
Oracle este recunoscut pe piata din Romania pentru cultura sa organizationala, pentru oportunitatile de dezvoltare si pentru mediul de lucru prietenos si inspirational. Angajatii nostri formeaza o comunitate bazata pe colaborare, pe pasiuni si interese comune si pe cultivarea hobby-urilor din afara sferei profesionale. Prin toate tipurile de activitati de dezvoltare pe care le organizam - atat cele pentru angajati, cat si cele destinate formarii studentilor si tinerilor profesionisti – ne luam angajamentul unui transfer de know-how catre piata muncii din Romania. Ne dorim sa contribuim la crearea unui mediu sustenabil de dezvoltare in economia locala, atat la nivel de tehnologie, cat si de business.” - Cristina Stoica, HR Director Romania in cadrul Oracle
 
Brandul nostru de angajator este definit la nivel global, adaptat si implementat la nivel local, ceea ce ne permite sa fim autentici si sa castigam increderea potentialilor nostri candidati. Ne dorim sa fim abordabili, usor de inteles, dar in acelasi timp dinamici si sa inspiram incredere. Pentru a ne asigura ca suntem astfel perceputi, suntem in permanent contact cu potentialii nostri candidati, fie ca vorbim despre incepatori – prin intermediul gamei largi de colaborari universitare pe care le derulam, fie ca vorbim despre persoane cu experienta – prin participarea la conferinte profesionale, hackathoane si alte evenimente de profil. Bineinteles, activitatea online a crescut foarte mult in ultimii ani si ne asiguram ca suntem vizibili si pe aceste canale, prin site modern, pagini de social media si banere pe cele mai importante site-uri.” – Maria Marcovici, Continental Romania, Coordonator National Employer Branding Continental

Care sunt cele mai importante criterii care influenteaza alegerea unui angajator?


Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriti Angajatori 2018
 
Studiul Cei Mai Doriti Angajatori ofera informatii cu privire la criteriile care stau la baza deciziei in functie de care candidatii isi aleg compania preferata.

Daca in 2013, candidatii luau in considerare 10 angajatori pentru angajare, in prezent numarul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugereaza rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018. In acest context, angajatorii sunt responsabili de imbunatatirea ofertei puse la dispozitie tinand cont atat de factorul uman, cat si de o serie de criterii mult mai complexe.

Pe primul loc ramane, cu o importanta ridicata, pachetul salarial constituit atat din venit, cat si din beneficii (81%), urmat indeaproape de siguranta locului de munca (60%). Se remarca totusi, o crestere in top a criteriului ce denota flexibilitatea in cadrul jobului (57%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raporteaza candidatii. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul sa ofere o atmosfera de lucru placuta si ca managementul companiei sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea profesionala.

Care sunt canalele folosite de respondenti atunci cand vor sa afle mai multe informatii despre companii si oportunitatile de cariera?


Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriti Angajatori 2018
 
Studiul Cei Mai Doriti Angajatori analizeaza canalele de comunicare si frecventa cu care acestea sunt utilizate de candidati pentru a se informa cu privire la oportunitati de cariera si angajatori.

Rezultatele studiului subliniaza faptul ca angajatorii trebuie sa acorde o atentie speciala paginilor de cariera proprii, acestea reprezentand principalele surse de informare pentru candidati (72%). Totodata, sunt motivati sa investeasaca din ce in ce mai multe resurse in a oferi o experienta cat mai placuta si favorabila dezvoltarii angajatilor, acestia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi in cele mai sus cotate canale de informare (67%).

Site-urile de joburi, precum www.hipo.ro, nu isi pierd nici ele din importanta, fiind al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de catre candidatii aflati in cautarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci cand acestia intentioneaza sa aplice pentru un loc de munca. Imediat urmatoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar si targuri de cariera. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitatile profesionale online, dar si newsletterele/ mailurile de informare si evenimentele online (ca webinarii, targuri de joburi online) – ce par a contura viitorul din aceasta perspectiva.

Mediul online de comunicare este unul vital in informarea si atragerea candidatilor, insa interactiunea directa, informala cu angajatorul este sursa ce le confera cea mai mare incredere, conform rezultatelor studiului Cei Mai Doriti Angajatori. Candidatii cauta in continuare sa interactioneze cu reprezentantii companiilor in cadrul evenimentelor de business sau dezvoltare profesionala, la targuri de cariera, evenimente in cadrul universitatilor sau la sediul companiei.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriti Angajatori din acest an se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenti cu studii superioare, atat juniori, cat si candidati cu experienta din toata tara.

In urma colectarii datelor, informatiile prelucrate sunt centralizate sub forma de rapoarte diferentiate in functie de interesul candidatilor pentru anumite industrii, de background-ul academic si nivel de experienta. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, FMCG, Outsourcing& SSC, Retail.

Pentru mai multe informatii cu privire la structura rapoartelor, va rugam sa ne scrieti la adresa angajatori@catalyst.ro

Va recomandam si:

BEST EMPLOYER FEST - ediția a IV-a. Festival de bune practici “employee experience”