Cum alegi compania pentru care sa lucrezi?

<< Citeste articolul anterior | urmator >>

 

Ti-ai pus vreodata intrebarea: Cum ar fi fost daca ai fi terminat facultatea la inceputul anilor 90?

In acea perioada oportunitatile pe care Romania le oferea unui proaspat absolvent de studii superioare erau limitate atat ca numar cat si ca sanse reale de dezvoltare profesionala si promovare. Concret, aveai de ales intre a lucra in sectorul public (la stat) sau a-ti incerca norocul intr-una din miile de mici firme nou infintate ce formau sectorul privat (la patron).

Pentru a-ti crea o imagine completa ia in considerare si procesele de recrutare ce purtau inca hainele vechiului sistem (angajare pe baza de relatii, promovare pe criterii subiective) si vei realiza ca simpla sarcina de a-ti gasi un loc de munca decent reprezenta o adevarata provocare.

Sa revenim la 2008: avem de-a face cu o economie ce inregistreaza o crestere superioara mediei europene, angajatori ce anunta ca au in plan sa recruteze sute de tineri fara experienta carora sunt dispusi sa le ofere training precum si o multitudine de canale prin care poti descoperi ofertele nou aparute (targuri de cariera, site-uri de recrutare, anunturi in ziare, recomandari, campanii de recrutare in campus).

Ce inseamna aceste lucruri pentru tine?

1. Un numar foarte mare de optiuni de cariera
2. Necesitatea de a investi foarte mult timp in studierea ofertelor si selectia unui angajator

In continuare vom incerca sa analizam mai multe aspecte ce te pot ajuta in:

  • modul in care care identifici un angajator
  • alegerea tipul de companie in care sa lucrezi

Atunci cand pornesti in cautarea unui angajator poti avea 2 abordari pentru a identifica acele companii in care potentialul tau ar putea fi pus cel mai bine in valoare:

Abordarea structura – presupune sa alegi o industrie pentru care manifesti un anumit interes si in care ti-ar placea sa lucrezi (ex: Auto, IT&C, FMCG, etc) si sa faci o cercetare amanuntita folosind presa sau site-uri pentru a descoperi care sunt principalii jucatori din industrie si mai ales care dintre acestia angajeaza in mod activ absolventi. Alte puncte bune de pornire pot fii si evenimentele industriei respective care iti ofera in plus si sansa de a interactiona cu oameni ce lucreaza in domeniu si astfel poti obtine si informatii din interior.

Abordarea haotica – presupune sa aplici la diverse companii din industrii diferite fara a cunoaste informatii de baza despre fiecare (pozitia pe piata, domeniul de activitate, profilul ideal cautat). Dezavantajul major - poti pierde puncte in timpul interviului la unele intrebari cheie precum - Ce stiti despre compania noastra?, De ce ati aplicat pentru compania noastra?.

O alta dilema, poate clasica deja, este legata de marimea organizatiei din care vei face parte:
Multinationala sau o mica afacere locala. Ne vom rezuma la a prezenta pe scurt avantajele fiecarui model.

Multinationala Mica afacere locala
- Traininguri specializate
- Acces la un know-how bogat
- Oportunitatea unei cariere internationale
- Expunere la culturi diferite
- Mod de lucrul standardizat si optimizat pentru eficienta maxima
- Promovare rapida (obtinuta de multe ori in mod natural prin cresterea afacerii si a numarului de angajati)
- Birocratie redusa
- Posibilitatea a te face remarcat mai usor
- Oportunitatea de a defini procedurile interne si a avea un impact mai mare asupra organizatiei

Un ultim element pe care ar trebui sa il ai in vedere este cultura organizationala definita in special prin oamenii din echipa si modul de lucru. Incearca sa afli cum e atmosfera din companie inainte sa te angajezi de prieteni sau persoane care lucreaza deja acolo. Desi poate parea un lucru minor nu trebuie sa uiti ca vei petrece 8-9h/zi la locul de munca, un timp egal cu cel petrecut cu familia, deci acest ultim criteriu ar trebui sa cantareasca greu in alegerea ta.

In final, indiferent de marimea organizatiei pe care o vei alege este important sa retii 3 lucruri ce vor face diferenta in ascensiunea ta profesionala:

  • Atitudinea ta
  • Cat de bine comunici cu superiori si colegii de echipa
  • Rezultatele pe care le obtii

 

Alte articole ce te pot ajuta:

10 lucruri la care sa te uiti inainte sa accepti un job!

Intrebarile cheie si raspunsurile castigatoare intr-un interviu!

Evolutia profesionala, mai importantanta decat salariul

Cunoaste bine cultura organizationala

<< Citeste articolul anterior | urmator >>

 

Va recomandam si:

Cum iti lansezi cariera pe o piata dificila

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI