5 principii pentru a cere o marire de salariu

O mare parte dintre profesionistii din Romania de azi lucreaza pe salarii care se afla sub nivelul pe care l-ar putea obtine. Daca te consideri printre ei, este momentul sa iei in considerare cererea unei mariri de salariu.

Faptul ca este criza nu este in general o scuza intemeiata pentru companii sa respinga astfel de cereri. Sigur, maririle de salariu din aceasta perioada nu vor fi la fel de mari, dar asta nu schimba faptul ca ele sunt deseori justificate.



Dincolo de justificare, ceea ce constat in activitatea mea de coaching este ca stilul de a purta discutia atunci cand ceri o marire de salariu poate sa faca toata diferenta din lume in masura in care o vei obtine sau nu. In continuare, iata cinci principii esentiale pentru a cere eficient o marire de salariu.

1. Stabileste o discutie speciala

O cerere de marire a salariului nu se face intr-o discutie cu managerul tau in lift, sau printre alte 10 puncte de discutie la o sedinta. Este un lucru important si mai mult, este un lucru care implica tatonari, explicatii, negocieri, toate aspecte care consuma timp.

Asadar, cand te decizi sa ceri o marire de salariu, vorbeste cu seful tau si cere-i sa programati o intalnire de jumatate de ora, in care sa discutatii cateva aspecte importante legate de viitorul tau profesional. La aceasta intalnire, avand timpul si atentia managerului tau, ai mediul propice pentru a cere si a discuta o marire de salariu.


2. Nu invoca nevoia

Unul dintre cele mai proaste motive si (culmea) cel mai des folosite pentru a justifica o marire de salariu este cresterea nevoile financiare. Se invoca lucruri gen: „Am si un copil acum si nu ma mai descurc cu banii”.

Nevoile tale financiare nu sunt treaba angajatorului si nu vor fi tratate astfel. Un angajator nu are sarcina sa faca acte de caritate cu angajatii sai. El este pragmatic, el are nevoie sa vada ca a-ti oferi o marire de salariu este in interesul lui. Uita de nevoile tale si pune problema din perspectiva nevoilor angajatorului.

3. Invoca valoarea adaugata

Cea mai buna cale de a-ti motiva o cerere de marire a salariului este pe baza valorii adaugate a ta ca angajat pentru companie. Practic, ceea ce vrei sa-i arati angajatorului este faptul ca nivelul salariului tau actual este undeva sub nivelul beneficiilor pe care angajatorul le obtine din a te avea pe tine ca angajat.

Iar un alt salariu, mai mare, ar fi corespunzator cu valoarea pe care tu o adaugi in companie. Purtand discutia astfel, ai o abordare practica, care pleaca de la premisa „dupa fapta si rasplata”. O premisa care este greu de ignorat de catre angajator.

4. Cunoaste salariile din piata

Eventual, in discutia despre salariu, o sa invoci sau ti se va propune o suma considerata corespunzatoare pentru valoarea ta ca angajat. Aceasta suma este insa relativa la nivelul pietei, pe care este esential sa-l cunosti.

Practic, ai nevoie sa iti dai seama, raportat la nivelul economic din piata, cat castiga in general un profesionist la nivelul tau de competenta, cu activitatea si responsabilitatile tale, intr-o companie similara cu cea in care lucrezi. Cunoscand acest lucru, poti purta discutia intr-un mod realist, pentru a obtine un salariu bine corelat cu ceea ce se intampla-n piata.

5. Cere. Chiar cere

Un motiv foarte comun pentru care multi angajati, desi poarta discutia despre marirea de salariu, nu reusesc sa obtina acel salariu pe care stiu ca-l merita este faptul ca ei nu cer cu adevarat. Cand vine momentul sa spuna in discutie „vreau un salariu de X RON”, se fastacesc.

Asta inseamna ca invoca valoarea lor ca angajati, competentele, rezultatele, dar nu ajung sa spuna in mod direct ceea ce vor. Iar acest lucru face angajatorul sa creada ca nu esti sigur pe tine, ceea ce-i da lui increderea sa nu iti ofere marirea pe care o doresti. Acesta este motivul pentru care e esential chiar sa ceri.

Obtinerea unei mariri de salariu este deseori o provocare. Pentru a-i face fata cat mai bine, nu numai ca este important sa intelegi principiile pe care functioneaza si sa le aplici, dar si sa fii in general un bun comunicator, care stie sa puna piciorul in prag avand si o doza de tact, pentru a obtine ceea ce vrea. Iar aceasta este o abilitate care se stapaneste in timp, prin practica consistenta.

Succes!

Eduard Ezeanu


 

Eduard Ezeanu este 80% communication coach si 20% ceva in plus. El invata oamenii cum sa paseasca cu dreptul in comunicare si ii ajuta sa se propulseze in cariera.

Eduard organizeaza pe 13 martie workshopul Descopera-ti Drumul, iar pe 24 aprilie trainingul Confident Communication. Pentru detalii precum si alte articole, viziteaza www.eduardezeanu.ro.

 

 

 

 

Va recomandam si:

Model scrisoare de intentie. Descarca modele pregatite de specialisti dn care merita sa te inspiri