Ne definesc valorile de la care porneste cultura noastra organizationala si la care ne raportam in actiunile noastre de zi cu zi - Diana Dragomir @ Fildas Catena Grup

Povestea Fildas-Catena a inceput in 1991, cu o echipa mica, de oameni valorosi, insa cu ambitii mari in misiunea de a promova sanatatea in Romania, prin contributia permanenta la imbunatatirea sistemului de sanatate, prin calitatea superioara a serviciilor oferite, prin inovatie si diferentiere

Am pornit cu incredere si curaj si ne-am dorit sa ne implicam in crearea unei lumi mai sigure, pentru care sanatatea si echilibrul interior sa fie primordiale. Am transformat fiecare experienta intr-o oportunitate si am mers pe principiul ca, atunci cand nu merge ceva, noi usi se deschid in fata noastra.Am avut incredere in noi si am construit ceea ce astazi numim, dupa 29 de ani, Fildas-Catena Grup, cu peste 7.000 de angajati, raspanditi la nivel national in peste 850 de farmacii si 14 centre logistice, recrutati cu multa grija,dupa acelasi principiu: respectul si grija fata de semeni, integritate si dorinta de dezvoltare continua. Suntem o echipa ce isi pretuieste fiecare membru, intrucat fiecare reprezinta o mare valoare pentru noi.
 

2. Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Ne definesc valorile de la care porneste cultura noastra organizationala si la care ne raportam in actiunile noastre de zi cu zi, in modul in care ne atingem obiectivele. Acestea se refera la a fi autentici, rationali, dar si sufletisti. Inspiram incredere, suntem deschisi, apreciem si oferim sinceritate.
 

3. Cum va poate impresiona un candidat in timpul interviului?

Prin autenticitate, sa puna intrebari, sa clarifice, sa fie curiosi si cu atitudine. Curiozitatea arata interes, iar pe ei ii va ajuta sa cunoasca mediul de lucru, valorile, organizatia, managerul, echipa, dar si lucrurile pe care noi am vrea sa le imbunatatim in viitor.
 

4. Cum masurati performanta in cazul unui angajat la voi?

Credem cu tarie ca angajatii entuziasti si motivati obtin performante profesionale exceptionale.

Prin urmare, ne concentram atentia asupra starii lor de bine. Masuram si monitorizam gradul de satisfactie a angajatilor la locul de munca, identificam factorii motivationali si apreciem performanta fiecaruia prin evaluari semestriale, anuale sau punctuale dupa finalizarea unui proiect.
 

5. Ce parametrii urmariti pentru evaluarile angajatilor?

In general, evaluam: calitatea muncii prestate, atitudinea, cooperarea sau lucrul in echipa, gradul de supraveghere necesar pentru a duce la bun sfarsit sarcinile, capacitatea de comunicare, cea decizionala, precum si initiativa individuala.
 

6. Care sunt planurile companiei pentru anul 2020?

Vom continua sa ne concentram atentia asupra dezvoltarii profesionale si personale a colegilor nostri, asa incat sa oferim aceleasi servicii de calitate, la nivelul asteptarilor pacientilor si clientilor companiei. Vom acorda aceeasi atentie deosebita atragerii de noi angajati exceptionali, care sa stie sa profite la maximum de experienta, pasiunea si talentul nostru, iar impreuna sa avem succesul dorit.Vom crea in continuare premisele unei atmosfere placute si pozitive la locul de munca.
 

7. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Pentru viitorii farmacisti/asistenti farmacisti care se afla in curs de finalizare a studiilor si pentru cei care se afla la inceput de drum, am construit programul “Scoala Catena” care ofera o experienta completa intr-o companie de top din industria farmaceutica avand posibilitatea de a intelege si construi relatia farmacist/asistent farmacist-pacient. In urma participarii in program, cursantii vor prelua responsabilitati in mod direct deoarece planul individual de scolarizare face inceperea activitatii cat mai simpla posibila. Se vor invata rapid cele mai importante cerinte necesare noului loc de munca intrucat insistam pe aplicarea cunostintelor teoretice in practica.

Oferim posibilitatea ca fiecare persoana inclusa in program sa se poata dezvolta potrivit potentialului propriu astfel incat sa poata asigura independenta si prosperitate lui, a familiei pe care eventual decide sa si-o intemeieze si a grupurilor din care decide sa faca parte.

Este specific culturii noastre organizationale sa identificam potentialul uman in intern si sa promovam cat mai mult inainte sa cautam in extern noi talente.

Suntem preocupati de modul in care putem ajuta fiecare angajat, nou-venit sau de multi ani alaturi de companie, sa simta ca nu a incetat sa se dezvolte, in directia potentialului sau. Majoritatea liderilor nostri au crescut profesional in companie si au fost promovati intrucat s- au remarcat prin initiativa, ambitie si au alocat timpul necesar pentru formare si asimilare de cunostinte, constientizand faptul ca experientele se formeaza in timp, prin invatare si expunere la sarcini provocatoare si de rutina.
 

8. Cum va implicati in mentinerea echilibrului din viata personala si cea profesionala a angajatilor?

Scopul nostru este sa menținem o companie valoroasa si un partener de incredere, pentru a atinge o profitabilitate inalta si constanta. Am creat un cadru placut si pozitiv de munca,relaxat, cu spații sociale amenajate modern, un mediu ce favorizeaza creativitatea, diversitatea, dezvoltarea personala,leadership-ul, si in care fiecare angajat sa simta ca-si poate exprima stilul propriu.Suntem generații diferite, care interacționeaza zi de zi, direct,dar si de la distanța, cu ajutorul tehnologiei, din regiuni diferite, cu niveluri ierarhice diverse.

Din acest motiv, organizația noastra este flexibila si ofera un mediu de lucru propice fiecarui angajat. Oamenii sunt impliniți cand isi gasesc echilibrul intre timpul petrecut la serviciu si cel de acasa, tinand cont ca suntem o organizatie in care 80% dintre angajati sunt femei, multe dintre ele fiind mame. Sprijinim toti colegii sa participe la toate momentele importante din viata familiilor lor, astfel incat acestia au posibilitatea sa adere la un program de lucru flexibil, in functie de nevoile lor.
 

9. Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare este unul foarte intens, continuu si extrem de provocator. Abordam toate metodele si instrumentele specifice unui astfel de proces: organizam/participam activ la evenimente specifice pentru recrutare; colaboram cu institutiile de invatamant.

Mergem pe un sistem de recrutare in care punem un accent mare pe recomandari, referinte de la alti angajati, persoane care au venit din alte companii. Acest lucru are o explicatie foarte buna, logica: un angajat care stie cultura orgnizationala nu ar recomanda un cunoscut care nu s-ar potrivi culturii, care nu ar avea competente.

In principiu procesul debuteaza cu o discutie HR, in care povestim mai multe despre companie si despre rolul disponibil in cadrul organizatiei, dupa care discutam despre parcursul profesional al candidatului si despre planurile acestuia pentru viitorul apropiat.Dupa care urmeaza discutia cu managerul direct.

Ne plac intrebarile deschise, intrebarile comportamentale si situationale, fara constrangeri corporate, intr-un cadru relaxat ce-I permit candidatului sa se detensioneze rapid, sa se simta in largul lui ,sa povesteasca despre el, sa fie el insusi, sa fie autentic. Intreaga intalnire este despre cunoastere.
 

Diana Dragomir, Director Resurse Umane @ Fildas Catena Grup

Experienta mea profesionala a inceput acum 17 ani in cadrul unei companii producatoare de software, care avea printre solutiile dezvoltate si o solutie de calcul salarii in sistemul bugetar. A fost o perioada intensa, cu multe deplasari, am cunoscut o multime de oameni(reprezentanti ai beneficiarilor) din medii diferite, tipologii diferite etc. Practic la primul loc de munca m-am format ca expert in salarizare si am realizat ca imi place foarte mult sa lucrez cu oamenii, sa-i ajut, sa-i cunosc, sa gasim impreuna cele mai bune solutii pentru situatiile cu care se confruntau. Anul 2005 a fost anul in care am inceput sa lucrez pe pozitia de Economist salarizare in cadrul Fildas Trading.

Am crescut treptat, o data cu organizatia, iar numirea mea in pozitia de Director HR Fildas Catena Grup, implicit si responsabilitatile mele s-au intamplat rapid peste noapte in vara anului 2012. A fost o perioada de acomodare si invatare la care, uitandu-ma in urma, nu a fost uşoara, trecerea rapida de la o pozitie de executie "Economist salarizare", la directorul unui departament si a unei echipe formata din 20 de persoane a fost o adevarata incercare, nu atat la nivel intelectual, cat al abilitatilor de management de care trebuia sa dau dovada Ce m-a ajutat de fiecare data a fost optimismul,empatia, dragoastea fata de oameni, ambitia, capacitatea de invatare rapida, increderea si sustinerea managementului Fildas Catena Grup.
 

Va recomandam si:

In echipa CREADIV, fiecare membru are un rol important, contribuie activ si face diferenta intre bine si excelent!

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI