Noi suntem intr-un flux permanent de dezvoltare, ne uitam cum oamenii cresc, cum oameni tineri vin in echipa - Web Digital

WebDigital este o agentie specializata in promovarea online si utilizarea de tactici destepte de media buying pe Google, Facebook, Youtube si Instagram. Avem grija de bugetele de promovare, fiind atenti la fiecare detaliu.

Din 2011, agentia WebDigital este organizata in 3 departamente specializate, unul dedicat mentinerii relatiei cu clientii, unul specializat in monitorizarea si optimizarea campaniilor si unul dedicat activitatilor financiare si de comunicare.

Facem campanii pentru peste 150 de proprietati web distincte, astfel asistand peste 80 de clienti in portofoliu constant in fiecare luna. Le facem cum trebuie, corect, adaptate la nevoi, cu atentie la toate detaliile tehnice si cele mai bune practici. Oferim explicatii, intelegere, analiza, interpretare, ajutor, insight-uri. Premisele celor mai bune rezultate, “best chances to get results, improve your chances for a better ROI” (mix de tactici care imbunatateste dramatic / considerabil / insemnat sansele de reusita).


Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Transparenta si realism, pe bune. Felul in care facem lucrurile, in sensul ca avem proceduri si metodologii care ne ajuta sa conservam valoarea pe care o putem da catre clientii nostri. De fiecare data cand realizam ca am construit ceva valoros punem intr-o metodologie si astfel ne asiguram ca putem sa livram si pe viitor acel knowledge. Faptul ca avem peste 300 de proceduri de lucru, ne ajuta foarte mult sa ne imbunatatim si sa ne autodepasim permanent.

O alta diferenta fata de o agentie clasica consta in faptul ca toate lucrurile se intampla in-house, toata competenta este in-house iar tot acest angrenaj livreaza o singura categorie de servicii.

Account Managerul WebDigital pastreaza legatura cu clientul, ii asculta provocarile, ii intelege nevoile, il cunoaste, ii intelege obiectivele de business si este interfata organizatiei. Acesta fiind singurul punct de contact cu agentia, astfel incat clientul sa poata sa nu fie bulversat sau coplesit de zeci de membri ai echipei care se ocupa de contul respectiv.

Pe nisa noastra, in agentiile mai mici acest rol este detinut de catre “ownerul” agentiei (fondatorul sau proprietarul, de regula ce are un background tehnic) sau in cele de talie medie de un singur om care este si acelasi care implementeaza campaniile.

In interior, in back-office, exista o a doua echipa care se ocupa de implementarea campaniilor, echipa de specialisti care sunt centrati pe rezultate si pe campaniile de promovare, ei sunt “product centered” sau “results centered”. Acestia sunt la curent cu noutatile si au o foarte buna intelegere a componentelor solutiilor oferite de catre Google, Facebook, Instagram si YouTube.



Din 2017 departamentul de relationship management (account management si client service) s-a separat in doua, astfel a aparut cel de-al treilea departament care reprezinta cel de new business development, care se asigura ca viitorii clienti inteleg care este modalitatea de lucru cu agentia, se asigura ca putem sa venim in ajutorul lor si discuta despre provocarile vizibile pe care le-am intampina.

Departamentul de suport este ultima componenta a agentiei care asigura continuitatea administrativa si care asista departamentele care comunica cu clientii sa utilizeze eficient resursele si sa poata fi centrati pe valoarea pe care trebuie sa o aduca clientilor din portofoliu.

Pentru a reusi sa centralizam toate datele din cadrul agentiei si sa automatizam procesele, folosim Reefkig care are o aplicatie de tip mini ERP - CRM, Task Management System si Budget Planner. Pe scurt, aplicatia prezinta si faciliteaza activitatile administrative specifice in cadrul unei companii. Informatiile sunt structurate in jurul a trei entitati principale: contacte, clienti si conturi.

Folosim aceste aplicatii care ne ajuta in gestionarea bugetelor clientilor avand in vedere ca scopul nostru este acela de a le proteja investitia si de a o eficientiza. Mereu le oferim clientilor masurari, raportari si consultanta care sa le permita o optimizare exponentiala a campaniilor pana ajungem la rezultatele dorite.
De asemenea, avem si o aplicatie prin care ne gestionam task-urile, astfel ca fiecare stie ce are de facut si cat timp a investit pentru fiecare task.
 

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Habar n-am. De regula cand oamenii vin la un interviu de angajare sunt intr-un alt ”state of mind”, usor tematori si prea putin “inspirati”.

Noi suntem o companie care creste specialisti. Asta inseamna ca ii luam pe cei care consideram ca au potential si care isi doresc sa se dezvolte in acest domeniu. La primul interviu nu prea au intrebari inspirate. :)

Inainte de a ajunge la interviu candidatul raspunde la aproximativ 200 de intrebari, acest lucru ajutandu-ne atat pe noi cat si pe ei sa-si raspunda la intrebari.
 

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Depinde de departamentul din care face parte. Daca evaluarea se efectueaza in departamentul de specialisti performanta la noi se calculeaza in doua forme evidente, calitativ si cantitativ, fara a ignora vreuna dintre ele. Avem un sistem de contorizare si cuantificare a efortului. Folosim aplicatia Reefkig care a fost dezvoltata de o echipa de programatori folosind knowledge-ul WebDigital si ne-a ajutat foarte mult in implementare mai ales in ceea ce inseamna Kanban si metoda Agile de rezolvare a taskurilor.

In acest context performantele unui angajat tin de 3 factori. Primul este reprezentat de “story points”. Fiecare task pe care un specialist il rezolva este cuantificat cu un anumit numar de puncte, in functie de dimensiunea task-ului respectiv si complexitatea acestuia. Astfel cantitativ, putem analiza cate puncte rezolva un angajat intr-un anumit interval de timp, de regula lunar. De asemenea, analizam si numarul de ore si de task-uri.

Din perspectiva calitativa monitorizam tipurile de task-uri pe care le rezolva angajatul si care este impactul pe care rezolvarea acelor task-uri il are in performanta campaniilor.

Al treilea criteriu de performanta consta intr-o evaluare interna printr-un ansamblu de 10 itemi care sunt importanti pentru noi. Mai exact: calendarul de lucru, felul in care isi gestioneaza e-mail-urile, comunicarea inter si intra departamentala si alte cateva criterii ce tin de felul in care investesc in propria evolutie profesionala.

Daca ne ducem si in partea de account management acolo criteriile legate de puncte dispar si apare un criteriu de retentie a clientului si evident un criteriu de dimensiune a portofoliului raportat la numarul de clienti. Dar nu dispare evaluarea legata de ansamblul celor 10 itemi.

In departamentul de “new business” vorbim de viteza de achizitie a clientilor, calitatea clientilor adusi si bineinteles modalitatea de lucru. Iar la departamentul de suport pe langa lucrurile ce tin de soft skills analizam numarul de probleme care apar, cu cat sunt mai putine cu atat mai bine ;)

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Noi avem o cultura clara a ceea ce inseamna evolutia in cariera, fiecare om stiind unde va ajunge si in ce moment se afla. De asemenea, este clar care sunt asteptarile din punct de vedere al knowledge-ului, tipurile de certificari pe care ar trebui sa le obtina, tipurile de materiale pe care trebuie sa le parcurga.

Punem la dispozitia angajatilor cursuri si programe de cursuri sustinute de catre partenerii nostri din alianta BlueAlliance, de catre Google, Facebook dar si suportul pentru cursurile online precum: Coursera, Lynda, Udemy, Khan Academy si multe carti sau materiale pentru lectura.

Avem un program de lucru eficient, avand lunea libera un an da, un an nu. Acesta este mai mult decat un beneficiu, este o cultura a eficientei. As spune ca este mai degraba o initiativa interna de care angajatii se bucura.

Ii sustinem pe cei din WebDigital sa duca o viata sanatoasa de aceea au acces la sedinte de psihoterapie, la birou avem snack-uri dar din fructe si mai mult decat atat de fiecare data cand au existat provocari de genul renuntat la fumat am colaborat cu consultanti externi si am sustinut initiativele angajatilor, participand la costurile implicate.

Avem foarte multe zile remote, participari la training-uri fie ca sunt interne sau internationale. Faptul ca suntem parteneri in BlueAlliance, alianta regionala de agentii independente din Europa Centrala si de Est, ne da acces la multe evenimente de educare si “Employer Exchange Programs” cu companii din regiune.

Folosim 7card, asigurare medicala la clinici private, avem si activitati de tip team building, care ne ajuta sa petrecem timp impreuna si sa ne cunoastem mai bine.

Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

In perioada imediat urmatoare reconstruim departamentul de new business, consolidam departamentele de account management si specialisti. Noi suntem intr-un flux permanent de dezvoltare, ne uitam cum oamenii cresc, cum oameni tineri vin in echipa.

Din punct de vedere macro analizam bursa AeRO ca zona interesanta pentru emiterea de obligatiuni in sensul sustinerii cu capital pentru dezvoltare.

Consideram ca este extrem de fragmentata piata si ne gandim sa ne consolidam adaugand in portofoliu poate alte resurse, dar cel putin pentru perioada imediat urmatoare vom ramane coerenti pentru aceeasi categorie de servicii.
 

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Noi avem un program de internship care dureaza 6 luni, cu un program de retentie profesionala pana la 2 ani.

Acest program este unul foarte solid trecand tanarul angajat prin toate departamentele din agentie, se familiarizeaza cu toate aspectele ce tin de livrarea de valoare catre clientii nostri si finalizeaza in departamentul de implementare pe care il consideram departamentul de intrare in organizatie.

Aici un angajat care are predispozitie pentru a deveni un bun specialist poate sa evolueze si sa devina senior. Dupa un an de la angajare poate sa faca tranzitia catre “Account Management”, daca acest lucru se doreste.

In sine aceasta pozitie este mai strategica, deoarece vorbim despre relatia cu clientii. Dupa inca minim un an, poate sa faca tranzitia catre departamentul de “new business” daca dovedeste ca poate sa dezvolte abilitatile necesare. Aici discutam de o perspectiva strategica, prezentare holistica asupra resurselor implicate si a ceea ce livreaza.

Din punct de vedere profesional exista un parcurs foarte complex pentru o agentie mica, dar toate graviteaza evident in zona digital marketing-ului si a competentei pe care noi o dezvoltam aici.

Pe zona de management pozitiile sunt ocupate momentan pentru ca suntem o companie mica din punct de vedere al numarului de oameni, dar crestem.
 

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Asa cum am spus si mai sus sustinem angajatul cu tot ceea ce are nevoie pentru a se dezvolta.

Ii punem la dispozitie metodologii, training-uri, un program foarte clar structurat pentru a-si insusi toate skill-urile necesare si a face fata situatiilor.


 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare este foarte clar si foarte simplu. Avem niste anunturi pe care le publicam pe Hipo, pe site-ul propriu si pe blog. Folosim social media (mai mult Facebook) in promovarea anunturilor.

”Hunting-ul” este folosit mai des atunci cand avem un opening, de exemplu cand cineva isi schimba drumul in cariera si cautam pe cineva care are mai multa experienta si nu intra direct din programul de internship.

Raspundem tuturor celor care au aplicat si ii rugam sa completeze anumite teste proiective care tin de felul in care ei s-ar potrivi in echipa. Analizam anumite predispozitii, proiectii si in baza acestora avem si niste profile care s-ar potrivi pentru diverse roluri si care au un anumit punctaj.

Astfel ne intereseaza punctajul obtinut de candidati si de asemenea facem si o analiza a CV-urilor. In cazul programului de internship avem in vedere ca CV-ul nu ofera multe informatii, candidatii fiind la inceput de drum. Bineinteles ca ii apreciem pe cei care s-au implicat in proiecte de voluntariat sau in asociatii studentesti, dar nu consideram un minus daca acest lucru nu s-a intamplat.

Ne uitam si la locus of control, sa vedem daca este plasat in exterior sau in interior, pe baza unor teste. Dupa analiza, pe cei potriviti ii chemam la interviu. La intalnirea fata in fata aplicam un alt set de intrebari, astfel obtinem mai multe informatii despre persoana respectiva si putem lua o decizie.

Respectam GDPR, nu pastram informatiile mai mult decat avem nevoie in procesul de recrutare si intrebam candidatii daca putem sa le pastram datele pentru alte pozitii care vor aparea ulterior.


Ionut Radu Munteanu - Managing Partner @ WebDigital
Sunt licentiat in psihologie si sociologie si am o experienta extensiva atat din perspectiva clientului, cat si din cea a agentiei. Am imbratisat minunile marketingului online de peste 10 ani si ma aflu intr-o continua cautare si optimizare a celei mai bune formule de marketing, care sa imbine curiozitatea despre comportamentul oamenilor si predictabilitatea.

La acestea, se adauga spiritul antreprenorial, care s-a concretizat in cea mai mare realizare profesionala a mea: WebDigital – agentie specializata in PPC Marketing, fondata in 2009, cu peste 100 de clienti activi in portofoliu.

Ca speaker si trainer certificat, pot fi gasit ori in amfiteatrele universitatilor, invitat de profesorii de marketing pentru a ii ajuta pe studenti sa se apropie de minunile marketingului digital sau vorbind in workshop-uri atat in Romania, cat si in afara tarii, in principal la evenimente de e-commerce, dar si la evenimente generale din industria digitala.

Sunt, de asemenea, co-fondator al celui mai vechi eveniment de SEO si PPC Marketing din Bucuresti, ”Lumea SEO PPC”, ce a avut ca scop adunarea tuturor specialistilor din industria digitala in fiecare luna, atat ca prieteni, cat si ca profesionisti.
 

Va recomandam si:

Put your mark as Content Creation Specialist, in a German Community @ WNS

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI