Creativitate, Comunicare, Implicare! La toate nivelele! Este modul prin care noi intelegem sa fim diferiti - Liliana Pastragus @ Open Mind Romania

Grupul Open Mind a fost infiintat in anul 2007 urmand ca in cativa ani sa devina leader pe piata din Romania in sectorul Business Process Outsourcing, impunandu-se prin calitatea serviciilor oferite. In 2010, Open Mind isi dubleaza numarul de angajati prin deschiderea unei noi filiale in Brasov. In 2016 inca o alta filiala ia nastere in orasul Botosani.

Activitatile din cadrul companiei nostre sunt: televanzarea proactiva (Teleselling/Outbound calls), si Telemarketing, stabilirea intalnirilor de afaceri in sectorul business. Atat in sediul de la Brasov cat si in Iasi avem si proiecte Inbound de asistenta tehnica software si hardware in domeniul IT- Information Technology si asistenta clienti.

Munca noastra presupune contacte cu diferite persoane zi de zi. Atitudinea si profesionalismul la telefon, comunicarea pozitiva, cum sa fii persuasiv, empatia, capacitatea de a construi relatii interumane cu clientii, precum si modul in care se desfasoara o convorbire telefonica, toate aceste notiuni sunt explicate pentru fiecare proiect in parte, in cadrul training-ului initial. Formarea continua este de asemenea asigurata si structurata in functie de nevoile profesionale de perfectionare ale fiecarui angajat in parte.

Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie?

Pe o piata comuna in domeniul in care lucram noi, trebuie sa fii diferit, sa te faci remarcat, sa atragi atentia. Pentru ca asemanarile oricum sunt intotdeauna mai evidente decat diferentele. Dar sa fii diferit nu este atat de usor. Pentru ca nu este vorba doar de primii pasi: trebuie sa continui sa mergi pe aceeasi linie ca oamenii sa te vada diferit si sa aleaga cu incredere sa colaboreze cu tine tocmai datorita acestei "mici mari diferente".

Am fost mereu curiosi mai intai sa intelegem cum suntem si cum functionam noi, ca sa putem apoi intelege mai bine cum sunt celelalte companii. Nu in sensul de a ne compara si eventual apoi imita ci de a observa prin ce suntem diferiti in pozitiv fata de ceilalti si ce avem de imbunatatit.



A fi diferiti este cel mai normal lucru si este de dorit pe o piata a muncii sanatoasa si competitiva.
Desi putem avea aceeasi structura, valori, priincipii cu alte companii, in acelasi timp anumite caracteristici si particularitati sunt diferite. Particularitatea care ne diferentiaza pe noi consta in modul in care percepem, intelegem resursa umana si implicit modul in care incercam mereu sa construim mediul propice de lucru in care sa o intergram.

Adaptarea intr-un mediu nou este cu siguranta o oportunitate pentru crestere si cunoastere, dar, in acelasi timp, poate genera teama si nesiguranta. Intotdeauna integrarea intr-un colectiv aduce necesitatea unui schimb informational si vizeaza modul in care se raporteaza un nou angajat la ceilalti angajati sau la companie. Ceea ce il poate retine si fideliza ulterior pe angajat este in primul rand impactul initial pe care il poate avea acest schimb informational. Si sa fim sinceri activitatea de call center nu este genul de munca de care "te poti indragosti" imediat ca sa te faca, atunci cand intri si vezi multimea agitata, plina de culoare si forfota specifica acestui ambient, sa exclami:"ce misto, vreau sa fac asta toata viata"! Suntem constienti ca pentru unii activitatea de call center poate fi doar o activitate in trecere, pentru un castig financiar substantial, de moment, iar pentru altii poate deveni o cariera! Important este sa facem in asa fel ca timpul petrecut impreuna sa fie cat mai placut si productiv cu putinta atat pentru angajati cat si pentru companie.

Creativitate, Comunicare, Implicare! La toate nivelele! Este modul prin care noi intelegem sa fim diferiti.


Diferiti inseamna de asemenea si a NU privi obsedant "in curtea vecinului' in dorinta de a fi si a face mereu altceva si a copia. Sunt destule companii care, atunci cand nu au nimic pozitiv de evidentiat, aleg "sa coaca" campanii underground de anihilare a imaginii competitorilor sau se straduiesc sa atraga noi candidati doar prin sloganuri de tipul: "veniti in echipa noastra ca la noi va fi bine si la vara cald!"

A-ti fi mereu teama de ceilalti, de ceea ce face concurenta, nu inseamna sa iti integrezi businesul intr-un loc mai bun ci inseamna sa ti-l situezi pe o pozitie de supravietuire. Si noi am ales din 2007 nu doar sa supravietuim ci sa traim cu bucurie toate provocarile pe care ni le poate lansa regimul concurential al pietii, eliminand din Open Mind orice urma de comunicare interna greoaie, sinuasa, proceduri stufoase, ambientul gri, liniar si restrictiv, construind o atmosfera de siguranta, confidentialitate si de afiliatie, dezvoltand conceptul de "brand loyalty". Pentru ca daca iti place ceea ce faci si daca iti iubesti cu adevarat meseria si locul de munca, nici o provocare nu poate fi grea.



"Suntem cu totii banali. Suntem cu totii plictisitori. Suntem cu totii spectaculosi. Suntem cu totii indrazneti. Suntem cu totii timizi. Suntem cu totii eroi. Suntem cu totii neajutorati. Depinde doar despre ce zi discutam." Brad Meltzer. In Open Mind ziua de astazi este pentru noi mereu ziua in care am decis ca putem fi spectaculosi! Pentru ca degeaba ne-am chinui sa fim doar diferiti daca nu suntem... REMARCABILI: gandind, actionand diferit si lasand astfel doar rezultatele sa vorbeasca pentru noi!


Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Daca vom cauta cuvantul "performanta" vom gasi o serie de cuvinte si sintagme ca: "realizare deosebita", "rezultat exceptional", "cel mai bun", "randament ridicat", "competitiv", "record", "ascedenta si evolutie", "obiective indeplinite in mod constant intr-un mod eficace si eficient", etc.

In Open Mind performanta este obtinuta in timp. Ca sa facem progrese, sa ajungem acolo unde ne dorim si sa realizam ceea ce ne-am propus si deci sa avem rezultate exceptionale este nevoie in primul rand de timp. In plus trebuie incredrere, motivatie, o lupta asidua impotriva ideilor preconcepute si a convingerilor negative pe care le avem despre noi si despre ceea ce credem ca putem realiza.

Este un intreg mecanism care incepe cu plasarea persoanei potrivite in locul potrivit, continua cu o buna comunicare si coordonare a activitatii fiecarui angajat in parte, intelegerea clara a obiectivelor si asteptarilor pe care le are compania si mai ales, foarte important, intelegerea asteptarilor angajatului fata de el insusi, culminand cu recompensarea corecta si eficienta in urma intregului parcurs formativ, a rezultatelor deosebite obtinute. Daca cineva se asteapta sa faca performanta imediata va fi dezamagit atunci cand rezultatele nu vor aparea. Noi acordam acel timp necesar pentru a creste, a evolua si consideram ca daca vrem sa realizam performanta, trebuie sa gasim fiecare in parte motivatia ce va determina acea actiune prin care se pot realiza in timp obiectivele propuse, si apoi se vor indeplini constant, intr-un mod eficace si eficient.


Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Pe parcursul anilor am incercat sa gasim cele mai potrivite beneficii care sa recompenseze munca depusa si sa bucure angajatii. Avand angajati de diferite categorii de varste, in fiecare an schimbam si alternam mijloacele de incentivare ale personalului pentru a satisface nevoile fiecarui angajat in parte.



Organizam multe intalniri, petreceri, team buildinguri pentru a ne cunoaste intre noi mai bine si a da posibilitatea tinerilor sa se relaxaze, sa se distreze, sa interactioneze in mod natural si degajat cu ceilalti colegi. Pentru celelate fase de varsta organizam anual programe de preventie, controale medicale, analize, pentru mentinerea unui loc de munca sigur, sanatos si productiv pentru toti angajatii. Pentru cei foarte competitivi si ambitiosi organizam concursuri pe fiecare proiect din sediu sau pentru toate sediile cu premii in bani sau obiecte. Unul dintre cele mai deosebite modalitati de a premia operatorii este insa initiativa lansata pe proiectele de vanzari care ofera angajatilor timp liber: daca un operator face un anumit numar de contracte poate beneficia pentru restul zilei de timp liber.



Descrieti-va in cateva randuri parcursul profesional

                           Liliana Pastragus, Coordonator Departament Recrutare Open Mind Romania

Am inceput colaborarea cu Open Mind in ianuarie 2009 pe functia de Operator comercial pe un proiect de Telemarketing. Ideea mea era sa lucrez cateva luni pana cand ma reintorceam la catedra ca profesor, meseria pentru care m-am pregatit si pe care am profesat-o cu drag si pasiune. Am gasit in Open Mind un grup de oameni simpatici, pozitivi, foarte capabili si foarte muncitori care stiau sa faca corectul balans intre viata profesionala si cea personala. Erau foarte calzi si foarte disponibili in a-mi impartasi din experienta lor. In fiecare zi invatam ceva nou. M-au cucerit entuziasmul si ambitia lor cateodata copilaresti si aproape ireale. M-am apropiat de acest domeniu putin cate putin, avand in comun cu acesta doar placerea de a sta in contact permanent cu oamenii de a discuta cu ei, de a-i intelege. Nu am fost niciodata un foarte bun persuasor sau vanzator chiar au fost momente in viata mea in care am preferat sa fiu in umbra sau chiar momente cand mi-a fost greu sa vorbesc in public. Am decoperit aici o lume noua si mi-am dezvoltat abilitati si capacitati de care nu eram pe deplin constienta. Am prins drag de locul asta de munca, de grup, de ambient de ceea ce faceam. Relizarile mele au fost in acelasi timp realizarile grupului.

Progresand, mi s-a acordat posibilitatea si increderea de a ma ocupa de recrutarea noilor operatori si de training-ul initial de pregatire. Am incercat mereu sa transmit mai departe acestora lucrurile pozitive pe care le-am vazut eu in aceasta companie, sa-i incurajez, sa-i ascult si sa-i acompaniez mai departe in procesul de inductie. Si cred ca m-am descurcat foarte bine! :)
Desi se spune ca trebuie sa schimbi job-ul la 5 ani, Open Mind este inca un loc in care ma simt parte dintr-un intreg, un loc in care ar trebui sa fiu, chiar si dupa cei 10 ani de experienta.

 

Va recomandam si:

Put your mark as Content Creation Specialist, in a German Community @ WNS

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI