Corina Soare, Lugera - The People Republic: Pentru a avansa, este foarte importanta motivatia si dorinta de autodepasire

Corina Soare a fost atrasa de domeniul HR inca din liceu, dar primele job-uri au fost in domeniul administrativ - joburi din care a avut o multime de lucruri de invatat. Dupa o anumita perioada, a trecut intr-un department intern de resurse umane si ulterior in consultanta. In prezent, are un rol de Team Lead in cadrul Lugera - The People Republic, care presupune coordonarea unei echipe de consultanti in HR. 


Ce tip de candidati cautati de obicei?

In general recrutam de la pozitii entry level pana la middle si top management.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Orice proces incepe printr-o intalnire cu clientul in cadrul careia se discuta detalii despre contextul de business, obiectivele organizationale, profilul si competentele persoanei cautate. Ulterior se defineste strategia de recrutare: identificarea industriilor si companiilor din care vom aborda candidatii, stabilirea canalelor de promovare potrivite tipului de pozitie si a nivelului de senioritate.

In etapa urmatoare incepem abordarea potentialilor candidati si evaluarea acestora prin metode de tipul: interviul bazat pe competente, testari, centre de evaluare si dezvoltare, verificare de referinte, etc.

Pe tot parcursul acestui proces comunicarea cu managerul angajator sau HR-ul este esentiala astfel incat acestia sunt informati in permanenta in legatura cu progresul proiectului.

Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

In cazul interviului bazat pe competente, intrebarile sunt referitoare la situatii concrete pe care le-a experiementat candidatul in activitatea precedenta.
Ex:
- Va rog sa imi povestiti despre o situatie dificila pe care ati gestionat-o cu succes la ultimul loc de munca.
Testam de asemenea si motivatia candidatilor pentru rol, prin intrebari precum:
- Care sunt aspectele care v-au determinat sa participati la acest interviu?
- Care sunt aspectele ce v-ar determina sa faceti o schimbare?
Pentru a ne asigura ca job-ul este potrivit pentru candidat si ca acesta va fi motivat sa aiba o colaborare de lunga durata cu angajatorul, optam pentru intrebari precum:
- Care sunt aspectele care va plac in activitatea curenta si v-ati dori sa le regasiti la viitorul loc de munca?

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Seriozitatea si implicarea pe care le manifesta pe parcursul procesului de recrutare.

Care sunt posturile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Cele mai mari dificultati le intampinam in gasirea specialistilor. pozitii de nisa, unde pool-ul de candidati este relativ redus.
Ex: anumite pozitii din zona de IT, economisti care cunosc 2 limbi straine, sau electricieni.

Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Indiferent ca discutam despre interviuri fata in fata sau la distanta, este foarte important ca acestia sa aiba un discurs coerent si structurat, sa aiba informatii despre compania angajatoare si sa manifeste o atitudine pozitiva pe tot parcursul discutiei.
In special pentru interviurile la distanta, as recomanda sa se asigure ca nu va interveni o situatie care sa intrerupa discutia, fie ca este vorba de conexiunea la internet sau alti factori externi.

Desi tendinta este sa ne relaxam si sa consideram interviul online ca fiind informal, discutam totusi de un prim contact cu angajatorul, iar tinuta si discursul fac parte din brandul personal astfel incat trebuie pregatite cu mare atentie.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Deseori acest subiect este unul delicat pentru ambele parti. Avantajul colaborarii cu o agentie ce ofera servicii de recrutare este ca putem media cu succes calibrarea asteptarilor si oferta extinsa ulterior.

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Cea mai inspirata intrebare a fost legata de activitatea mea, fiind vorba de un rol similar in cadrul aceleiasi companii.
“Care sunt provocarile pe care le intampini in activitatea curenta?”

Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori?

Compania pe care o reprezint a pus intodeauna foarte mult accent pe dezvoltarea si promovarea talentelor din cadrul companiei.

Prin programul de internship lansat, ne dorim sa crestem o echipa de profesionisti care in timp sa ocupe pozitii cheie in companie.


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

Factorii esentiali de retentie tin de mediul de lucru, relatia cu managerul direct, de oportunitatile de dezvoltare profesionala (traininguri, coaching, rotatie de roluri), perspectivele de promovare, beneficii non-financiare, flexibilitatea programului, accesul facil la cladirea de birouri s.a.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

Pentru a avansa, este foarte importanta motivatia si dorinta de autodepasire;

Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe?

Consider ca lucrul remote este rezultatul globalizarii si poate fi o solutie eficienta pentru multe companii. In cadrul companiei in care lucrez, avem situatii in care lucram remote, dar pentru noi este foarte important sa fim aproape de candidati/clienti/colegi.

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

In general, le recomand candidatilor sa se pregateasca inainte de interviu (sa aiba cunostinte despre rol, companie, persoana cu care vor interactiona). Sa tina cont ca emotiile si timpul limitat le pot afecta coerenta discursului si sa reflecteze asupra unor potentiale intrebari referitoare la motivatia intrinseca, realizari, esecuri, directie profesionala, plus valoarea pe care o poate aduce etc.


Despre companie:

Lugera -The People Republic... entuziasti si diferiti! ... intotdeauna de ajutor, la momentul potrivit! Sclipitori si prompti..! ... Hmm, si, aproape ca uitam: intotdeauna zambitori!

Aceasta este, in cateva cuvinte, echipa Lugera din Romania.

O echipa de oameni dedicati, optimisti, gata sa faca fata tuturor provocarilor tale intr-o maniera naturala, pozitiva si prietenoasa... un grup de oameni care lucreaza pentru oameni, neconditionat!

Am pornit la drum cu speranta in suflete si zambetul pe buze, intr-un moment cand multi altii ne-o luasera inainte. Am reusit sa ne facem auziti, iar caldura inimilor noastre s-a simtit la fiecare proiect de recrutare reusit... De ce? ... Pentru ca ne pasa, si motto-ul nostru este “PUTEM REUSI”.

Si stiti ceva? Suntem in continuare la fel! Iar Republica Lugera este asa cum ar trebui sa fie orice republica: cu zambete pe toate fetele, stralucire pe fiecare “strada”, hohote de ras si succes in fiecare “cladire”.

 

Va recomandam si:

Tinerii ambiţioși și capabili au toată planeta ca loc de joacă

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?