Cariera 360 - un podcast Hipo.ro

Ce Nu Ți-a Spus Nimeni despre Căutarea unui Job - Sfaturi de la un Recruitor

 









Bine ai venit la un nou episod de Cariera 360, podcastul in care vorbim si dezbatem toate intrebarile tale legate de cariera ta. Astazi avem un episod special, pentru ca vorbim despre  secretele si sfaturile pe care nu ti le-a spus nimeni despre perioada de recrutare. Alaturi de noi  o avem pe Mihaela Chiru din partea BCR.


Descopera toate joburile in cadrul BCR


1. Greseli comune ale candidatilor

Procesul de interviu reprezinta o etapa cruciala in cautarea unui loc de munca si poate fi privit ca o oportunitate de a impresiona viitorii angajatori. Cu toate acestea, exista anumite greseli comune pe care multi candidati le fac si care pot influenta negativ impresia pe care o lasa.

Lipsa Pregatirii Detaliilor Despre Companie este unul dintre pasii esentiali in pregatirea pentru un interviu este cercetarea aprofundata a companiei. Candidatii ar trebui sa exploreze istoricul companiei, valorile, cultura organizationala si sa urmareasca activitatea acesteia pe diverse platforme de socializare. Neglijarea acestui aspect poate sugera lipsa de interes sau angajament din partea candidatului.

O alta greseala frecventa este citirea superficiala a descrierii rolului. Candidatii ar trebui sa analizeze cu atentie cerintele si responsabilitatile asociate pozitiei pentru care aplica. Intelegerea clara a asteptarilor angajatorului poate evidentia potrivirea candidatului pentru rol.

Un discurs neestructurat in timpul interviului poate afecta impactul informatiilor prezentate. Candidatii ar trebui sa-si planifice raspunsurile in avans si sa se concentreze pe trei aspecte principale: descrierea situatiei, actiunile intreprinse si rezultatele obtinute. Aceasta abordare ofera claritate si coerenta in povestirea experientelor lor.

Neadresarea de intrebari la finalul interviului poate transmite o imagine de neinteres sau nepregatire. Candidatii ar trebui sa pregateasca intrebari relevante legate de companie, echipa sau rol pentru a demonstra angajamentul si dorinta de a intelege mai bine oportunitatea.


2. CV-ul:

CV-ul reprezinta cartea de vizita a unui candidat. Este esential ca acesta sa fie structurat clar, cu sectiuni bine definite. Lungimea CV-ului ar trebui sa fie echilibrata, furnizand suficiente informatii relevante, dar evitand detalii redundante sau irelevante.

Un alt aspect important este adaptarea CV-ului la specificul fiecarui job. Candidatii ar trebui sa evidentieze abilitatile si experienta relevante pentru pozitia pentru care aplica. Un CV personalizat poate evidentia mai bine potentialul candidatului in contextul specific al fiecarui rol.

Aplicarea doar la rolurile care corespund abilitatilor si experientei candidatului este esentiala pentru eficienta procesului de recrutare. Selectia atenta a oportunitatilor potrivite poate creste sansele de succes in obtinerea unui interviu.


 
 
 


 

LinkedIn