Lucrul in echipa

“Munca in echipa este capacitatea de a munci impreuna pentru a realiza o idee comuna, capacitatea de a directiona realizarile individuale spre obiectivele organizationale. Este sursa ce le permite oamenilor obisnuiti sa atinga rezultate neobisnuite.” Andrew Carnegie – cel mai bogat om din lume in 1901

Ce este munca in echipa?
Munca in echipa este o competenta care se regaseste in cerintele pentru aproape fiecare post disponibil intr-o companie. Specialistul in recrutare analizeaza aceasta competenta pe parcursul procesului de selectie, utilizand diferite mijloace de investigare: intrebari specifice care evalueaza capacitatea de interrelationare personala si de intelegere a nevoilor persoanei cu care interactioneaza. Prezenta calitatilor necesare pentru a fi un bun membru de echipa sau, din contra, lipsa lor pot fi factori decisivi in angajarea unei persoane ori in mentinerea ei in organizatie.

Comportamente care demonstreaza aceasta competenta

• Manifesti interes pentru stabilirea contactelor cu colegii;
• Interactionezi in mod eficient cu angajatii in diferite situatii;
• Intelegi rolul fiecarei persoane in grup;
• Te concentrezi pe obiectivele echipei, nu doar pe obiectivele personale;
• Respecti drepturile si convingerile altora;
• Esti empatic: asculti si intelegi nevoile si sentimentele celor din jur;
• Apreciezi si recunosti participarea activa la realizarea unei actiuni;
• Incurajezi discutiile deschise, impartasesti idei si sugestii cu colegii.

 

Cum dezvolti lucrul in echipa in timpul facultatii?

Invata din proiecte!
Participa la scoli de vara, evenimente, conferinte organizate de facultate, companii sau asociatii studentesti. Cauta sa inveti din fiecare experienta de grup. Analizeaza si evalueaza impreuna cu coordonatorul de echipa/profesorul gradul tau de implicare in echipa, reflecteaza asupra feedback-ului pe care il privesti.

Dezvolta-te progresiv!
Constientizeaza ce ai dobandit, accepta noi provocari si responsabilitati care sa-ti permita sa-ti imbunatatesti activitatile prin forte proprii. Daca ai inceput ca un simplu membru intr-o echipa de proiect, incearca sa tintesti ca la urmatoarea oportunitate sa detii un rol care sa includa si coordonarea altora din jurul tau. Proiectele pot fi de la cele foarte simple, legate de scoala, pana la a organiza evenimente in universitate sau pentru cercul tau de prieteni. Experienta de lucru in echipa se construieste mai ales prin experiente in care oferi mai mult sprijin celor din echipa decat astepti sa –ti acorde ei tie.

Cum dezvolti lucrul in echipa dupa angajare?

  • Implica-te

Participa activ in cadrul echipei, schimba informatii, asculta si intelege punctele de vedere ale celorlalti membri ai echipei. Incearca sa dezvolti idei noi pe baza celor spuse de ceilalti. Evita-l pe “nu asa, stiu eu mai bine” si incearca sa intelegi si perspectiva colegilor.

  • Solicita feedback permanent

Incearca sa te raportezi la parerea celor din jur. Asta nu inseamna ca trebuie sa te faci placut cu orice pret, dar este important sa afli ce gandesc colegii tai despre actiunile tale. Impartaseste sugestiile si ideile celorlalti, manifesta flexibilitate in fata punctelor de vedere diferite ale membrilor echipei.

  • Evalueaza-te

Analizeaza activitatea desfasurata in cadrul echipei: cum te-ai simtit, care a fost contributia ta in cadrul echipei? Daca ai avut parte de rezultate foarte bune, care au fost factorii de succes? Daca ai esuat in alte aspecte, care a fost cauza? Cu lectiile invatate intra in urmatoarea interactiune cu cei din jur, mai pregatit sa contribui si sa-i ajuti sa obtina rezultate mai bune.


Ce competente cauta angajatorii?

 

Capacitatea de analiza Pasiunea
Invatarea continua Inovarea
Orientarea spre rezultate Lucrul in echipa
Proactivitatea Comunicarea eficienta

Va recomandam si:

Career Guide 2021