Tot ce trebuie să știi pentru a excela la locul de muncă



Îți dorești să ai cea mai bună performanță posibilă la locul de muncă, însă nu știi care sunt pașii pentru a ajunge acolo? Îmbunătățirea nivelului de randament, a efortului depus în raport cu responsabilitățile zilnice, dar și a abilităților și competențelor personale sunt esențiale pentru a menține o evoluție permanentă la locul de muncă și pentru a te face remarcat în echipa din care faci parte.

Indiferent de motivele pe care le ai în vedere în ceea ce privește îmbunătățirea eficienței la locul de muncă, iată care sunt cele mai importante aspecte de luat în considerare atunci când îți dorești să devii un angajat valoros pentru compania ta: 

Îți place ceea ce faci? 

Aceasta este prima întrebare pe care ar fi indicat să ți-o ridici atunci când îți dorești să începi îmbunătățirea performanței în carieră. Indiferent de efortul și implicarea pe care le vei depune în a obține un randament însemnat la serviciu, rezultatele vor fi cu adevărat vizibile doar dacă poziția ocupată se află în raport direct cu aptitudinile și aspirațiile tale individuale. De aceea, este important să descoperi mai întâi dacă acela este și locul în care îți dorești să evoluezi  cu adevărat de acum înainte.  

Pentru a înțelege mai bine dacă jobul pe care l-ai ales ți se potrivește ”mănușă”, există câteva indicii care îți pot răspunde la această curiozitate: 
  • Efortul depus la locul de muncă îți aduce satisfacție;  
  • Înveți ceva nou și util în fiecare zi; 
  • Poți să fii tu însuți;  
  • Valorile personale se află în relație directă cu valorile și misiunea companiei; 
  • Ești răsplătit corespunzător; 
  • Activitățile de zi cu zi corespund cu descrierea jobului; 
  • Provocările apărute la locul de muncă te motivează; 
  • Îți sunt respectate drepturile;  
  • Simți că evoluezi; 
  • Nu faci din ziua de vineri un obiectiv principal al săptămânii;  
  • Nu eziți să spui DA atunci când ești întrebat dacă îți place ceea ce faci! 

Soft skills sau cheia evoluției  

Poate că te-ai întrebat până acum ce reprezintă ”soft skills” și la ce te ajută acestea în carieră. Soft skills sunt acele abilități care depășesc competențele tale de lucru tehnice, abordând mai degrabă latura socială a lucrurilor.

Vezi soft skills căutate de Angajatori aici

Mai exact, ele reprezintă calitățile interpersonale, etica dovedită în munca depusă, capacitățile de rezolvare a diverselor dificultăți, cele de comunicare sau chiar cele de leadership. Îmbunătățirea acestor abilități te va încuraja cu siguranță să îți dezvolți nivelul de productivitate și performanță. Începe chiar de mâine! 
  • Cere feedback din partea colegilor de muncă și fii deschis către critica constructivă; 
  • Comunică des cu cei din jurul tău. Împărtășește idei, curiozități și variate perspective; 
  • Analizează colegii alături de care lucrezi. Observă care sunt aptitudinile și calitățile care îi fac buni în munca prestată și încearcă să le urmezi exemplul; 
  • Fii deschis către auto-reflectare. Înțelege care sunt acele caracteristici pe care le stăpânești deja și care sunt cele care au nevoie de mai multă îmbunătățire;  
  • Nu te raporta subiectiv la conflict. Modul în care gestionezi conflictul la locul de muncă este extrem de important. Încearcă să înțelegi sursa conflictului și să o remediezi rapid și eficient, fără să alterezi relațiile cu colegii tăi; 
  • Dezvoltă conexiuni cu cei din jur. Cunoaște-ți echipa, conducerea, colegii care lucrează în departamentul de resurse umane și nu numai. Dezvoltarea rețelei sociale te va ajuta să evoluezi și să îți dezvolți capacitățile de comunicare, informaționale, tehnice și interpersonale. 

Managementul timpului este mai important decât crezi 

Modul în care îți vei gestiona timpul la locul de muncă va face diferența dintre rezultatele excelente și cele nesatisfăcătoare. Managementul timpului este una dintre acele aptitudini extrem de importante atât pentru angajat, cât și pentru angajator, pentru că aceasta îți va dicta performanța personală la locul de muncă și abilitatea de a rezolva eficient sarcinile zilnice.  

Vezi mai multe sfaturi despre managementului timpului aici

  • Folosește o agendă (în format fizic sau digital) și construiește o listă a activităților zilnice pe care urmează să le îndeplinești. În funcție de cursul evenimentelor, încearcă să respecți această listă; 
  • Oferă un grad de importanță fiecărui task, un timp estimat pentru îndeplinirea acestora și îndeplinește-le în ordine descrescătoare. Este ideal să finalizezi în prima partea a zilei sarcinile urgente sau cu un nivel de dificultate ridicat și să păstrezi sarcinile mai puțin complicate pentru a doua parte a zilei, când nivelul de randament tinde să scadă odată cu apropierea sfârșitului de program; 
  • Pauza este cheia succesului! Oferă-ți pauze scurte de câteva minute între fiecare task pentru a-ți elibera mintea și spori gradul de concentrare. Astfel de momente mici de detașare față de sarcini îți vor permite să îți resetezi creierul și să îți îmbunătățești randamentul în raport cu fiecare sarcină nouă; 
  • Păstrează o rutină. Încearcă să lucrezi cât mai organizat și să îți respecți responsabilitățile în timpul pe care îl ai la dispoziție; 
  • Nu uita să elimini multitasking-ul pentru a dobândi o concentrare totală față de fiecare responsabilitate în parte. În modul acesta vei reuși să îți crești rata de randament. 

Aspiră către succes! 

Persoanele care reușesc cu adevărat să evolueze în carieră sunt de fiecare dată sunt cele care își antrenează în mod constant aptitudinile tehnice și sociale la locul de muncă prin utilizarea provocărilor personale. De ce să nu te numeri și tu printre acestea?  

Fii proactiv! Implică-te cu fiecare oportunitate ivită. Alege să vorbești deschis în ședințele pe care le ai cu echipa, cere în permanență un feedback pentru munca depusă, identifică oportunități, asumă-ți responsabilitatea, construiește relații puternice cu colegii de muncă, dezvoltă-ți abilitățile de a comunica cu personalul de pe fiecare treaptă ierarhică a companiei, permite-ți să înveți lucruri noi de la persoanele alături de care lucrezi pentru a îndeplini misiunea companiei pentru că doar așa vei reuși să pășești în afara zonei de confort care te împiedică să excelezi.

Fă din locul de muncă o provocare pozitivă față de tine însuți și oferă-ți încrederea de a beneficia de fiecare moment care te poate ajuta să înveți cât mai multe lucruri noi și care te va menține pe o rampă de evoluție constantă. Compania va aprecia eforturile tale reale de a te îmbunătăți prin munca prestată și nu va încerca să îți ancoreze dorința de dezvoltare. 
 

Citește și: 
 

     

Va recomandam si:

Cum sa obtii job-ul dorit daca esti pasionat de calatorie

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI