METRO.digital – centrul strategiei de dezvoltare pentru METRO



In era digitala, provocarea in wholesale este de a oferi clientului o experienta cat mai personalizata, mai umana, de a-i lasa impresia ca interactioneaza cu o persoana care intuieste exact ce isi doreste, deci nu cu un simplu robot. Aceasta este provocarea si pentru METRO.digital, nou infiintata companie de tech a grupului METRO AG.

Cu divizii in Germania si Romania, compania lansata la inceputul acestui an pe structura fostelor divizii tech METRO SYSTEMS Romania si METRONOM, are rolul de a construi un ecosistem durabil, in care nevoile clientului sunt in centrul businessului. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, METRO.digital se bazeaza pe oamenii potriviti - compania tocmai a anuntat ca face angajari in toate cele trei birouri din Romania - Bucuresti, Cluj-Napoca si Brasov.

Vorbeste despre METRO.digital si provocarea de a deveni motorul de accelerare unui business din industria wholesale - Managing Director al diviziei din Romania, Mihai Nadas.
 

Ce este METRO.digital? Care este rolul si obiectivul pe termen scurt si lung al companiei?

Mihai Nadas: METRO.digital este locul unde tehnologia intalneste wholesale. Ca organizatie de tehnologie, METRO.digital dezvolta solutii digitale pentru business-ul METRO, liderul comertului cu ridicata la scara mondiala, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat in deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si firmelor de catering (HoReCa), precum si ai comerciantilor independenti. In intreaga lume, METRO are aproximativ 16 milioane de clienti care pot alege sa faca cumparaturi intr-unul dintre magazinele de format mare, sa comande online si sa ridice produsele din magazin sau sa le fie livrate. Obiectivul METRO.digital este sa creeze solutii digitale inteligente si sa construiasca viitorul unei industrii de nisa.

La METRO.digital cautam oameni care au notiunea de asumare si dorinta de a cladi ceva maret. Sa nu faci lucrurile doar pentru ca se cere, ci sa le faci pentru ca iti pasa. „Daca cineva te intreaba ce faci, sa nu spui ca rolul tau este doar sa cari moloz, ci ca vei construi o catedrala”. Asa si in corporatie, trebuie sa vezi impactul asupra businessului, nu doar sarcinile tale zilnice.
 

Ce rol are in acest proces METRO.digital Romania (cum isi impart munca cele doua echipe de tech din Germania si Romania)?

Mihai Nadas: Pe scurt, METRO.digital construieste tehnologia digitala care sta la baza business-ului de tip wholesale al METRO. Impreuna cu colegii nostri din Germania ne asiguram ca tehnologia de ultima generatie permite modelului de business al METRO sa dea tonul si sa fie o voce puternica in industria wholesale, inovand si oferind o experienta si consistenta clientilor sai, indiferent de mediul in care interactioneaza.
 

Ce presupune, in industria de retail, sa pui tehnologia in mijlocul business-ului tau?

Mihai Nadas: Pentru a aduce un pic de claritate in acest context, fac o paranteza. Industria retail este despre clientii ca persoane fizice, in schimb industria de wholesale, sau de comert cu ridicata, sta la baza clientilor din businessurile hoteliere si a restaurantelor (HoReCa), precum si ale comerciantilor independenti.

METRO se bazeaza foarte mult pe crearea unei experiente usoare si placute pentru clienti, oferind posibilitatea acestor lideri sa isi dedice tot timpul managementului business-ului lor, si sa ne priveasca ca un partener de incredere.

METRO.digital are responsabilitatea sa conduca transformarea tehnologica a METRO si sa livreze solutii cu impact major in atingerea succesului clientilor nostri.

Vezi joburile disponibile la METRO.digital aici
 

Ce fel de oameni cautati pentru birourile din Romania?

Mihai Nadas: METRO.digital cauta oameni pasionati de tehnologie si business, cu firi antreprenoriale, care sa provoace „status quo-ul”. Acest mix de aptitudini se regaseste in cadrul echipei curente si ne dorim sa crestem in acelasi spirit. In plus, punem accent pe modul in care solutiile noastre fac diferenta in business si avem o atentie speciala catre roluri din ariile de Software Engineering, Product Management, User Experience Design si Machine Learning.
 

METRO se diferentiaza pe piata prin adoptarea conceptului Wholesale 360, care raspunde la problemele pe care clientii le intampina prin solutii concrete, si se concentreaza mai putin pe vanzarea de produse. Ce reprezinta acest concept pentru METRO.digital?

Mihai Nadas: Ne dorim sa oferim o experienta unica pentru clientii METRO, indiferent de platforma de vanzare, sau daca modul de interactiune este online sau fizic in magazin.

De aceea, eforturile noastre sunt concentrate in asigurarea aceluiasi sortiment bogat de articole pe platformele digitale, intr-o formula competitiva.
 

Cum influenteaza criza provocata de pandemie activitatea METRO.digital?

Mihai Nadas: Pandemia a reprezentat o provocare uriasa pentru industria pe care o deservim, insa in egala masura aceasta a accelerat adoptia de tehnologie digitala si ne-a ajutat sa ajungem la cote noi, intr-un timp foarte scurt. Intr-o perioada in care multe companii isi conserva activitatea, METRO.digital este in crestere, cautand acele talente care vor ajuta echipele sa pozitioneze intr-o formula diferentiatoare activitatea comerciala a clientilor nostri.
 
Vezi joburile disponibile la METRO.digital aici
 

Care sunt cele mai importante provocari care se afla acum pe masa de lucru de la METRO.digital?

Mihai Nadas: Aceasta perioada ne-a aratat cat de important este sa fim aproape de business-ul clientilor nostri. De aceea, ne dorim sa imbunatatim continuu portofoliul de solutii digitale care sa sustina clientul METRO in achizitia de sortimente de inalta calitate la cele mai bune preturi, la un click distanta.
 

Cum vede Mihai Nadas compania METRO.digital Romania in urmatorul an?

Mihai Nadas: Asumarea unor noi responsabilitati de business. Un exemplu potrivit este acela ca METRO.digital a reusit pana in prezent sa dezvolte in Romania software-ul cu cel mai mare impact in business, si anume software-ul caselor de marcat. Asadar, ne propunem ca produsele software dezvoltate in Romania sa continue sa inoveze intregul business METRO.

Totodata, METRO.digital va deveni o comunitate de specialisti IT si ingineri IT, care sunt ancorati in noile tehnologii, precum machine learning, luand in considerare nivelul de 490 de teradata pe care angajatii METRO.digital lucreaza in fiecare zi.

Si nu in ultimul rand, o comunitate de Product Management care inspira la randul sau si creeaza o buna practica in randul companiilor IT.

Pentru mai multe informatii despre METRO.digital si despre oportunitatile disponibile click aici.

 

Citeste si:

 
 
 

 

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania