Noii colegi se bucura de suport deplin atat din partea managerului departamentului, cat si a restului echipei @ Planable

Planable este un start-up cu birouri in Bucuresti si in Chisinau, care a dezvoltat o solutie de colaborare pentru echipele de social media din toata lumea. Platforma ajuta marketerii sa creeze, planifice si sa programeze postarile aprobate in prealabil de echipa si clienti. Planable are in portofoliu mai mult de 5000 de echipe si ajuta branduri precum Hyundai, Christian Louboutin, Viber si United Nations. In februarie 2021, compania aniverseaza 5 ani de la infiintare.

Care sunt planurile companiei pentru anul 2021?

Planable s-a dezvoltat mult in ultimul an, in ciuda tuturor circumstantelor. Pe langa cresterea cifrei de afaceri si extinderea echipei, cred ca provocarile din 2020 ne-au ajutat sa crestem ca profesionisti. Ne-am mobilizat si am venit intr-un timp scurt atat cu masuri de preventie, cat si cu solutii la provocarile asupra carora nu am avut control.

Pentru 2021, avem in vedere atat cresterea echipei, cat si a produsului, printr-o serie de noi functionalitati pe care le-am planificat inca din 2020. Daca totul merge conform planului, la finalul anului 2021 vom avea o echipa mai mare si un produs mai bogat din punct de vedere al feature-urilor, o platforma care aduce si mai multa valoare clientilor nostri.
 

Ce oportunitati de cariera oferiti pentru anul acesta?

In biroul din Bucuresti, cea mai recenta pozitie deschisa este cea de Digital Brand Designer. Abia asteptam sa cunoastem persoana care va face Planable sa iasa si mai mult in evidenta din punct de vedere vizual. Ii putem promite de pe acum 0% plictiseala, pentru ca avem in plan o multime de initiative creative de marketing.
 

Cum se desfasoara procesul de inductie pentru noii angajati?

Inca din prima etapa a recrutarii, candidatul are ocazia sa cunoasca intreaga echipa Planable. Consideram ca e foarte important sa stie inca dintr-un stadiu incipient cine sunt oamenii cu care va colabora si alaturi de care va construi un produs mai puternic.

Odata ce este selectata, persoana care se alatura echipei trece printr-un proces riguros de inductie. Riguros, dar placut si foarte util, conform angajatilor cu vechime. Ii prezentam cultura Planable, regulile si procesele noastre, structura companiei si tool-urile cu care ne facem munca mai usoara.

Suntem constienti de volumul mare de informatii noi, care se combina si cu emotiile ce vin la pachet cu inceperea unei noi etape profesionale. De aceea, noii colegi se bucura de suport deplin atat din partea managerului departamentului, cat si a restului echipei. Incurajam curiozitatea si intrebarile. Cu totii am trecut prin acest proces si l-am imbunatatit pe baza feedback-ului primit din partea noilor angajati.
 

Ati gandit/planuit initiative speciale online pe perioada in care angajatii lucreaza de acasa? Daca da, ce fel de initiative?

Aveam deja meeting-uri online de doua ori pe saptamana impreuna cu echipa de la Chisinau pentru a ne tine la curent cu micile reusite. Lucrand indeaproape cu colegi aflati la sute de km departare, stiam ca e esential sa ne vedem si sa ne auzim cat mai des pentru a pastra cultura companiei. Am pastrat aceste interactiuni si am adaugat si altele.

Initiativele suplimentare au venit din nevoia de interactiune personala. In perioada carantinei, ne-am dat seama cu totii ca ne lipseau micile discutii de la cafeaua de dimineata, glumele spontane de la birou si intamplarile la care „trebuia sa fii acolo ca sa intelegi”. Toate aceste lucruri nu apar in timpul call-urilor in care avem deja stabilite subiectele de discutie, asa ca am improvizat un Zoom meeting in fiecare dimineata – un fel de cafenea virtuala, in care intra doar cine vrea si sta la povesti. A devenit in scurt timp momentul preferat al zilei. Ne-a ajutat foarte mult in carantina, cand simteam nevoia sa stim ca si ceilalti impartasesc aceleasi griji. Am dezbatut stiri, am facut glume si am gasit solutii practice la problemele care au aparut odata cu izolarea. Astazi, subiectele sunt mai variate, dar cafeneaua virtuala a ramas deschisa, un fel de Central Perk din Friends care ne-a apropiat si mai mult.

In plus, de doua ori pe luna, am introdus si seri de jocuri online pentru a ne destinde la un pahar de vin. Sunt lucruri mici, insa experienta ne-a aratat ca acestea fac toata diferenta.


 

Cum va implicati in mentinerea echilibrului dintre viata personala si cea profesionala a angajatilor in contextul pandemiei?

A fost foarte clar de la inceput ca programul de munca e flexibil, in functie de nevoile fiecaruia. Am respectat acest lucru inca dinainte de pandemie, stiind ca multi dintre noi au lucrat in medii unde se simteau constransi, limitati de un program fix. Suntem de parere ca rezultatele sunt mai relevante decat numarul orelor petrecute la birou. O persoana care se bucura de libertare e mai relaxata si are un randament mai bun.

Un lucru care m-a impresionat pe mine in urma cu un an si jumatate, cand m-am angajat la Planable, a fost deschiderea colegilor mei la activitatile de dezvoltare personala. Cu totii aveau preocupari variate; de exemplu, urmau cursuri de educatie financiara, faceau psihoterapie sau isi dedicau mult timp hobby-urilor din afara sferei profesionale. Am organizat inclusiv Planable Got Talent, o serie de sesiuni interactive in care fiecare dintre colegii mei si-a prezentat pasiunea intr-un mod foarte practic. De exemplu, colegul meu Vlad ne-a invatat cum sa gestionam mai bine banii in cadrul unui curs de personal finance, iar Xenia ne-a tinut o sesiune de mindful journaling – doua activitati extrem de diferite, dar la fel de captivante.
 

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Un beneficiu foarte apreciat este bugetul lunar pentru dezvoltare. Alocam o suma de bani fiecarui angajat, care poate fi folosita pentru a dobandi noi skill-uri, fie prin achizitionarea de carti, fie prin subscriptii la diverse platforme de cursuri. Cunostintele pe care vrem sa le dobandim nu trebuie sa aiba neaparat legatura cu responsabilitatile noastre. Suntem incurajati sa exploram orice domeniu ni se pare interesant.

O alta activitate faina este Snacks&Facts, care are loc o data la 2 saptamani. Practic, fiecare dintre noi propune o tema pe baza careia pregateste ulterior o prezentare. In cadrul Snacks&Facts, am analizat competitori, ne-am prezentat reciproc activitatile noastre profesionale de zi cu zi si am explorat concepte noi care ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim performanta. Mi se pare foarte tare ca eu, om de marketing, sa am o privire de ansamblu asupra a ce inseamna, de exemplu, sales sau customer success in compania noastra. Transparenta e una dintre valorile Planable si se reflecta in toate activitatile noastre.

Asa cum am mentionat si anterior, un alt lucru pe care-l apreciem si il incurajam e curiozitatea. Personal, am explorat domenii care nu au legatura directa cu activitatea mea la Planable, cum ar fi User Experience Design. Echipa m-a sustinut si mi-a recomandat sa folosesc bugetul de learning pentru a-mi achizitiona un curs de la Interaction Design Foundation, chiar daca nu urma sa folosesc acele cunostinte in mod direct in activitatea mea de zi cu zi. Cand unul dintre noi isi cumpara un astfel de abonament impartaseste cursurile, articolele sau cartile cu ceilalti membri ai echipei. Planable face posibila evolutia pe mai multe planuri decat m-am asteptat. Daca mi-ar fi povestit cineva lucrurile astea cand lucram in alta parte, as fi zis ca e too good to be true. Din fericire, mai exista companii care investesc in oameni si nu-i trateaza ca pe o simpla forta de munca.
 

Cum ar trebui sa fie un candidat in timpul interviului pentru a va impresiona?

Ne dorim, inainte de toate, sa fie pasionat de ceea ce face. Asta se reflecta in portofoliul sau, experienta anterioara, felul in care vorbeste despre munca pe care o face. Un candidat care isi face temele in privinta companiei noastre primeste puncte bonus. Asta demonstreaza ca a aplicat la noi fiindca a inteles ce facem si cum suntem ca echipa, iar un candidat care intelege valorile noastre si rezoneaza cu ele are sanse mai mari sa se integreze.

De aceea, e foarte important ca oamenii care aplica sa porneasca cu asteptari realiste. De exemplu, mediul de lucru dintr-un start-up nu e definit de reguli, procese si rigiditate. Exista persoane care performeaza mai bine intr-un astfel de cadru si nu e nimic gresit in asta. Important e sa existe sinceritate de ambele parti pentru a preveni o deziluzie ulterioara. Candidatul ideal trebuie sa fie open minded, maleabil, sa se adapteze din mers, pentru ca mediul e foarte dinamic. Nu ne dorim ca oamenii sa faca eforturi pentru a ne impresiona, ci sa fie proactivi intr-un mod autentic.
 

Cum se desfasoara recrutarea pentru noii angajati in contextul pandemiei?

Initial se face o selectie pe baza CV-urilor si a portofoliului, daca e cazul. Urmeaza un interviu telefonic pentru a ne cunoaste mai bine si a seta asteptarile. Daca totul merge bine, candidatii primesc un assignment adaptat rolului. In cazul meu, a fost vorba, printre altele, de o strategie pentru a cheltui intr-un mod cat mai eficient bugetul pentru ads. Content manager-ul a scris un articol, de exemplu, iar oamenii de sales au pregatit un pitch despre Planable. E un exercitiu practic, pentru a ne asigura ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Candidatii care au un assignment bun trec mai departe in etapa de video call, care se tine de obicei cu un manager si CEO-ul.

Persoanele care ajung in ultima etapa sunt foarte bine pregatite. Nu exista niciun dubiu cu privire la experienta sau aptitudinile lor si avem grija sa mentionam acest lucru. E important ca oamenii sa inteleaga ca intr-un proces de recrutare aflat in acest stadiu intervin factori de diferentiere care nu au legatura cu skill-urile profesionale. Acesta este punctul in care ne dorim sa te cunoastem ca om, sa vorbesti cu toata echipa si sa iti faci o idee mai buna despre vibe-ul nostru. Setam o intalnire face-to-face, iar in perioada pandemiei respectam toate masurile de precautie pentru ca toti candidatii sa se simta in siguranta.

Inainte de restrictii, candidatul selectat pentru pozitia deschisa era invitat la welcome drinks, un eveniment cu toata echipa, menit sa sparga gheata. Pentru a incheia interviul intr-o nota amuzanta, hai sa spunem ca, la finalul serii, singura gheata care mai ramanea era cea din pahare.

Raluca, Digital Marketing Specialist @ Planable
Inainte de Planable am lucrat pentru o firma de investitii din Londra, o platforma care conecta angel investors cu companii promitatoare, in cautare de funding. Lumea start-up-urilor mi s-a parut captivanta, astfel ca m-am alaturat echipei Planable in calitate de Digital Marketing Specialist in august 2019. Cand nu creez campanii de marketing, scriu proza scurta sau merg in drumetii montane cu Xenia, CEO @ Planable.


 

Fii la curent cu oportunitatile de cariera disponibila aici


 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI