2020 ne-a invatat o lectie despre adaptare. Luam tot ce ni s-a intamplat bun si construim mai departe solutii integrate de HR - Let’s talk HR

Let’s talk HR este o agentie de recrutare si consultanta HR dedicata creativilor. Infiintata in 2018 ca un start-up local, este o agentie cu solutii integrate si customizabile pe nevoile clientilor. Serviciile noastre acopera intreg ciclul de viata al unui angajat si sunt complet adaptate pentru a fi livrate remote. Lucram in principal pentru piata din Romania, insa avem si proiecte pentru clienti din afara.

Ideea care ne ghideaza in toate proiectele noastre este “let’s talk the same language”: ne propunem intotdeauna sa intelegem foarte bine ce isi doresc companiile cu care lucram, pentru ca solutiile noastre si interventiile organizationale sa se potriveasca specificului fiecarui angajator in parte.


Care sunt planurile companiei pentru anul 2021?

Vom dezvolta in continuare proiecte pe cele doua directii cu care am pornit la drum, in aprilie 2018: recrutare si consultanta strategica de HR pentru companii din sfera industriilor creative (IT, publicitate, marketing, comunicare, media, design, arhitectura). In Romania, suntem printre putinele agentii specializate pe aceste sectoare.

Ramanem fideli conceptului de “boutique agency”, cu servicii premium, recrutare de calitate si nu de volum, headhunting pentru gasirea celor mai buni specialisti si manageri in ariile vizate, proiecte de consultanta HR 100% customizabile, inedite, neconventionale.

2020 ne-a invatat o lectie despre adaptare. Luam tot ce ni s-a intamplat bun si construim mai departe solutii integrate de HR, care acopera intreg ciclul de viata al unui angajat si sunt complet adaptate pentru a fi livrate remote: recrutare - inclusiv executive search, evaluari psihologice, diagnoza organizationala, HR design, dezvoltare organizationala, employee engagement prin teatru de improvizatie, programe de team building si training experiential.
 

Ce oportunitati de cariera oferiti pentru anul acesta?

Oportunitatile de cariera vor fi in cadrul partenerilor nostri cu care colaboram deja de cativa ani si al celor cu care vom avea colaborari punctuale, project-based. Recrutam in special pentru roluri specializate sau chiar de nisa, care necesita experienta de cel putin 3 ani.

In acest moment avem deschise joburi de specialisti sau seniori in companii de IT, precum training, consultanta in servicii de integrare IT, dezvoltare si implementare software de tip ERP, dezvoltare solutii de e-commerce pentru piata americana, consultanta in servicii cloud (Amazon Web Services).

Recrutam atat programatori cu experienta in diverse limbaje si tehnologii, cat si ingineri de sistem, specialisti DevOps, specialisti marketing, analisti e-commerce, reprezentanti vanzari cu profil IT. O lista completa o puteti gasi aici.
 

Cum se desfasoara procesul de inductie pentru noii angajati?

Din experienta noastra din ultimul an, companiile cu care am lucrat au adaptat inclusiv procesul de inductie pentru a fi desfasurat online. Desigur, e vorba de joburi unde activitatea va fi derulata de acasa. Unele companii aleg o varianta mixta, in care induction-ul se face online in proportie de 80%, dar restul implica vizite la birou si un training on-the-job, alaturi de un mentor din cadrul echipei.

In functie de specificul rolului si de nivelul de senioritate al noului coleg, credem ca aceasta tendinta se va pastra si in 2021.
 

Ati gandit/planuit initiative speciale online pe perioada in care angajatii lucreaza de acasa? Daca da, ce fel de initiative?

Da, acestea au fost si sunt o preocupare constanta in viata agentiei. Am identificat o astfel de nevoie de a organiza online initiative speciale pentru angajati, in randul tot mai multor companii atente la nivelul de angajament si motivatie. Din septembrie 2020, am construit si oferim clientilor nostri o serie de programe HR bazate pe tehnici din teatrul de improvizatie.

Colaboram cu o trupa de actori de improvizatie foarte talentati, care sunt pregatiti sa livreze virtual programe precum:
  • workshop-uri de comunicare, prezentare, creativitate, storytelling;
  • programe de team development, team dynamics: "Go comedy! Go team!";
  • sesiuni de team building prin storytelling - pentru grupuri formate din cel mult 150 de participanti;
  • spectacole de improvizatie / show-uri interactive, transmise live - pentru un numar nelimitat de participanti, pot fi oferite ca un cadou din partea angajatorului, in locul petrecerii de Craciun sau in diverse alte ocazii (1, 8 martie, aniversarea companiei, marcarea unor momente importante in companie).
     

Cum va implicati in mentinerea echilibrului dintre viata personala si cea profesionala a angajatilor in contextul pandemiei?

Venim in sprijinul angajatorilor cu o paleta de solutii usor de implementat odata identificata nevoia:
  • HR Dots: diagnoza organizationala prin care obtinem o imagine cat mai clara despre nevoi, asteptari, probleme ce necesita interventie.
  • HR Voice: programele de improvizatie de tipul team building-urilor digitale, spectacolelor interactive, prin care putem influenta starea de spirit, entuziasmul, energia si motivatia membrilor echipei. Organizand astfel de “evenimente”, angajatorii pot schimba, intr-o maniera pozitiva, atitudinea fata de munca si echilibrul intre cele doua zone, personala si profesionala. Acestea au ajuns mai degraba sa se contopeasca, nu mai exista niste granite clar delimitate, deci orice spargere a rutinei zilnice inspira la acest mult dorit echilibru.
  • Rainbow Coaching: sesiuni de coaching 1:1 sau de grup, cu accent pe metode si tehnici de imbunatatire a echilibrului dintre viata personala si cea profesionala, gestionarea stresului, canalizarea energiei inspre realizarea unor obiective.

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Oferim angajatorilor programe de training experiential, bazate pe tehnici din improvizatie: workshop-uri sau sesiuni de micro-learning in regim live virtual, pe teme de comunicare, prezentare, storytelling, creativitate, dezvoltarea echipelor. Desigur, cu grupuri mici, formate din maxim 15 persoane si cu frecventa cel putin saptamanala, pe o perioada de cateva saptamani la rand, astfel incat exercitiile, jocurile si activitatile sa se reflecte in dezvoltarea unor abilitati in randul participantilor. Aceste sesiuni pot fi aplicate angajatilor din orice domeniu, intrucat abilitatile vizate sunt generale si transferabile, nu se concentreaza pe o anumite arie de activitate.

Cum ar trebui sa fie un candidat in timpul interviului pentru a va impresiona?

Cu provocarile recente, am ajuns sa fim impresionati de comportamentul care ar trebui sa fie banal si de la sine inteles, din partea unui candidat dornic sa faca o schimbare de job. Asa ca… va impresiona cu siguranta un candidat care:
  • si-a facut bine temele in privinta companiei, jobului si chiar a persoanei cu care sustine interviul (s-a documentat in prealabil, a acordat timp sa se intereseze);
  • arata ca stie foarte bine ce isi doreste de la urmatorul job si angajator: nimeni nu va fi incantat de un candidat confuz, asa cum niciun candidat nu vrea ca angajatorul sa ii raspunda la intrebarile de la interviu cu jumatate de gura si nesiguranta;
  • stie sa se prezinte din punctul de vedere al experientei relevante pentru jobul in discutie, evidentiind punctele tari ce il transforma in candidatul finalist;
  • este sincer si transparent in comunicare, are curaj sa isi exprime deschis opiniile, credintele si preferintele privind locul de munca.

Cum se desfasoara recrutarea pentru noii angajati in contextul pandemiei?

Companiile in care angajatii lucreaza remote desfasoara intreg procesul de recrutare online: de la primul interviu, pana la oferta finala, toate discutiile au loc acum prin intermediul diverselor platforme. In absenta unei interactiuni fata-in-fata, sunt angajatori care au decis sa introduca diverse etape suplimentare, pentru a avea o imagine cat mai clara si corecta despre candidati: teste de specialitate, teste tehnice acolo unde e cazul, teme pentru acasa, teste de personalitate.

Procesele de recrutare sunt usor ingreunate si de reticenta crescuta din partea multor candidati, care se tem sa faca o schimbare, in contextul pandemiei, daca au un loc de munca stabil (indiferent cat sunt de multumiti).

Pe de alta parte, am observat ca firmele in care joburile nu se preteaza a fi realizate de la distanta au implementat si ele un sistem de recrutare online, cu exceptia interviului final. Acesta are loc de obicei la sediul companiei, insa primele discutii si interactiuni sunt de la distanta. Cuvantul de ordine este precautia.

Laura Ciornei, Managing Partner @ Let's talk HR

Laura Ciornei lucreaza in domeniul resurselor umane de 12 ani, dupa ce a terminat Facultatea de Sociologie de la Universitatea din Bucuresti. A continuat studiile cu un Master in Managementul Resurselor Umane, la aceeasi facultate, incepand in acelasi timp activitatea intr-o agentie de recrutare. A lucrat pana acum ca si consultant in agentii de recrutare, IT recruiter intern, manager de proiect HR, manager de departament HR, a initiat proiecte de dezvoltare organizationala, a pus bazele unor bune practici in HR in companii care functionasera ani buni fara HR. In aprilie 2018 a infiintat propria agentie de recrutare si consultanta HR.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On