În controlul viitorului - Cum conduce Ovidiu Căruntu controlling-ul financiar spre viitor

Cea mai dificilă parte dintr-o călătorie este să te decizi că pleci. Dar atunci când o nouă nevoie se conturează, acțiunile nu întârzie să apară. Divizia de Global Services este prezentă în Bosch Service Solutions Timișoara de opt ani, oferind servicii de contabilitate și finanțe entităților globale Bosch. Nevoia de a oferi servicii de controlling este pe o pantă ascendentă de câțiva ani, dar trigger-ul a venit sub forma unei nevoi accentuate de a avea o comunicare mai bună între diversele entități Bosch și de a dezvolta raportarea într-o direcție unitară și către o înțelegere comună. Ovidiu Căruntu, group leader al departamentului de controlling din Bosch Timișoara, ne explică cum el și echipa lui conduc proiectul de controlling spre destinație: livrarea de servicii financiare de înaltă calitate, introducerea proceselor standardizate în diverse arii de business și stabilirea unui hub de controlling care să ofere suport în întreaga Europa.
 
Am avut oportunitatea să mă alătur unei echipe dinamice pe un drum „necunoscut”
 
M-am alăturat Bosch Service Solutions Timișoara în aprilie 2019, ocupând poziția de team leader într-un proiect nou de controlling. Oportunitatea să aplic cunoștințele care le-am acumulat în ultimii ani în Plant controlling și Shared Service controlling, împreună cu provocarea de a începe un serviciu nou, de la zero, m-au motivat să mă alătur lumii Bosch. Activitatea departamentului nostru variază de la activități simple cum ar fi extragerea de date financiare și raportare, la activități complexe de creare de previziuni și planificare de bugete. În tot ceea ce facem avem o viziune globală, raportând către managementul de top.
 

Unde-s mulți, puterea crește
 
În luna august 2019, împreună cu colegii noștri din Germania, am organizat un workshop al cărui subiect principal a fost Shared Service-ul de controlling din Timișoara. Reușisem, în scurt timp, să punem cu succes pe picioare serviciul de controlling pentru divizia globală de IT. În cadrul acestui workshop am câștigat trei clienți noi: divizia Automotive Aftermarket, Global Services și Power Tools. Faptul că eforturile noastre au fost recunoscute și recompensate a avut un efect pozitiv asupra mea și a echipei mele: urma să avem activități noi, complexe și interesante și ne puteam extinde echipa cu colegi noi.
 
„În mai puțin de trei luni, am reușit să documentăm procesele, să le aliniăm la
standardele departamentului de controlling și să începem un proiect important de
raportare globală în cadrul diviziei IT.”



Energie și determinare
 
Echipa de controlling din Timișoara este tânără, dar stabilă și implicată. Am lucrat foarte concentrați să documentăm procesele noastre și să le aliniăm cu standardele departamentului de controlling. Momentul în care am început să primim feedback pozitiv pentru îmbunătățirile și soluțiile de standardizare găsite a fost o adevărată realizare.


Transferul activităților a fost întotdeauna un punct cheie în munca noastră. Acest lucru ne-a permis, atât din punct de vedere profesional cât și personal, să creștem și să învățăm cum să abordăm noi provocări. În călătoriile lor, colegii mei s-au întâlnit cu experți din diferite domenii, de la care au învățat lucruri noi și complexe, au descoperit programe inovative și s-au întors acasă cu o nouă perspectivă asupra muncii noastre. Faptul că acest proces de expansiune a avut o abordare diferită, oferindu-le entităților Bosch oportunitatea să se alăture Shared Service-ului de controlling, a făcut ca transferurile să meargă fără probleme.

Punem bazele viitorului
 
Un proiect pilot pentru divizia de Corporate Sector Information System (CI) a fost începutul controlling-ului în Bosch Timișoara. Am descoperit aici o echipă tânără și motivată ai cărei membri se aflau la început de drum.
Prima prioritate a fost să identificăm metode mai bune de colaborare în echipă, prin crearea de documentații pentru fiecare proces în parte. Această mișcare a rezultat într-un mod unitar de raportare în cadrul echipei și a asigurat o sursă de documentare exhaustivă pentru colegii noi veniți în echipă.
Un al doilea pas foarte important a fost să identificăm ce se poate îmbunătăți din punctul de vedere al raportărilor. Am identificat nevoia de schimbare în managementul rapoartelor și în felul în care controllerii prezintă rezultatele către manageri sau clienți. Pornind de la aceste nevoi, am creat un raport complex in PowerBi (serviciu de analiză a afacerilor), raport care include cei mai importanți indicatori de performanță, permite analiza în detaliu a rezultatelor și asigură o mai bună înțelegere a rezultatelor financiare.
Un alt pas înainte a fost făcut odată cu implementarea unui program care permite monitorizarea tuturor activităților și al timpului utilizat pentru respectivele activități. Acest program este util atât pentru liderii de echipă cât și pentru colegi, pentru că le permite să analizeze și să stabilească nivelul de activitate pentru fiecare dintre ei.
 
„Vrem să arătăm lumii, că departamentul de controlling din Timișoara, prin toate activitățile sale,
își merită din plin locul pe harta globală Bosch.”




Ovidiu Căruntu
 
Ovidiu Căruntu este economist cu studii superioare în Analiză financiară și economie și are zece ani de experiență în controlling-ul financiar. S-a alăturat companiei Bosch în aprilie 2019 și coordonează departamentul de controlling din poziția de group leader. Atunci când nu este înconjurat de cifre și estimări de buget, Ovidiu își petrece timpul la pescuit – „O zi în natură mă ajută să mă relaxez și destresez, dar îmi dă și șansa să petrec timp cu colegii mei în afara biroului. În natura pot cel mai bine să reflectez și să stabilesc noi strategii de business”, spune Ovidiu.

 

Va recomandam si:

Caterina si Cristian povestesc despre experienta GROW@HILTI

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?