Adriana Boldea - Talent Acquisition Professional @Siemens





Siemens este una dintre cele mai importante companii de tehnologie din Romania cu o prezenta de 115 ani pe piata locala.

Siemens a avut o contributie importanta la modernizarea sistemelor de transport si a sectorului energetic, eficientizarea proceselor industriale si echiparea cu aparatura medicala de ultima ora a spitalelor.

Siemens opereaza in prezent 4 fabrici si 6 centre de cercetare-dezvoltare și hub-uri regionale, avand peste 2.200 de angajati in Romania.

1. Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

In Siemens, cultura organizationala este centrata pe implicare, fiecare angajat fiind responsabil de contributia la performanta companiei. Ne diferentiaza, de asemenea, asigurarea unui cadru propice echilibrului dintre profesie si viata personala pentru angajatii nostri, prin flexibilitatea programului de lucru si a posibilitatii lucrului de acasa, printre altele.

Ne implicam anual in activitati de voluntariat la nivel national, de plantare copaci sau sustinem si incurajam toti colegii care participa la competitii sportive.
 

2. Cum va poate impresiona un candidat in timpul interviului?

In primul rand, atat in procesul de selectie, cat si in ceea ce priveste managementul performantei, ne raportam la un set de competente pe care le urmarim constant la candidatii si angajatii nostri.

Apoi, interviul este diferit in functie de nivelul profesional al persoanei pe care o cautam. In cazul candidatilor juniori, punem accentul pe potential si dorinta de a se dezvolta, de a invata. Atitudinea, integritatea, si spiritul de echipa sunt cele mai importante particularitati vizate.

Pentru rolurile de senior, este importanta atat experienta profesionala, tool-urile pe care candidatul le cunoaste, trainingurile/cursurile pe care le-a urmat, cat si adaptabilitatea, gandirea analitica, integritatea, preocuparea pentru inovatie, dezvoltarea profesionala si personala. Apreciem candidatii care acorda timp sa se pregateasca pentru interviu: urmarim gradul de interes al candidatului fata de compania Siemens si fata de rolul pentru care a aplicat prin intrebarile pe care ni le adreseaza.

3. Cum masurati performanta in cazul unui angajat la voi?

In procesul de managementul performantei urmarim gradul de indeplinire al obiectivelor individuale si al celor de echipa, competentele, atitudinea cu care sunt abordate responsabilitatile, dar si contributia in proiecte ce impacteaza performanta companiei.

4. Ce parametrii urmariti pentru evaluarile angajatilor?

In Siemens, performanta este masurata atat prin obiective cantitative, cat si calitative. Acordam atentie nu doar rezolvarii responsabilitatilor, ci si modului in care actionam in abordarea acestora.

5. Care sunt planurile companiei pentru anul 2020?

Recent, am dat startul programului de internship in centrele de Research & Development din Brasov si Cluj si asteptam pe pagina de cariere, aplicatiile studentilor interesati sa ni se alature.

Career Start @ Siemens R&D reprezintă programul de practică de vară pe care il derulam incepand cu luna iulie, in locatiile Brasov si Cluj-Napoca si vizeaza pregatirea studentilor in vederea unei colaborari ulterioare in calitate de angajați sau bursieri (studenti, masteranzi sau doctoranzi).

Continuam sesiunile de training si mentorat pentru cei mai tineri colegi Siemens, care au inceput activitatea in octombrie 2019 in cadrul programului Working Student.

Continuam sa angajam la nivel national specialisti atat pe partea de dezvoltare de software si produs, cat si pe partea de inginerie, iar in prezent sunt disponibile peste 40 de oportunitati de angajare in Siemens.

6. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Dezvoltarea profesionala tine cont de interesele de cariera ale angajatilor nostri. Sustinem cresterea si evolutia fiecarui coleg prin traininguri, certificari, solutii mixte de invatare, in care includem pregatirea in sala de curs cu cea la locul de munca, workshop-uri, resurse disponibile pe platforma online, mentoring, apprenticeship-uri si internship-uri.

Toate pozitiile disponibile in Siemens sunt publicate in primul rand intern, astfel incat angajatii pot aplica pentru pozitii in tara sau la nivel global. Suntem mandri de colegii care si-au inceput cariera in Siemens Romania si care, in prezent, au roluri in alte tari, unde compania este prezenta.

Datorita diversitatii pe proiecte si tehnologii, sunt doua directii de dezvoltare ale angajatilor nostri: pe partea tehnica si cea manageriala. As vrea sa subliniez, de asemenea, faptul ca o parte importanta din echipa noastra de management este alcatuita din colegi care au inceput intr-un rol de specialist si care s-au dezvoltat de-a lungul anilor.

7. Cum va implicati in mentinerea echilibrului dintre viata personala si cea profesionala a angajatilor?

Programul de lucru flexibil si posibilitatea de a lucra periodic de acasa este un beneficiu apreciat de catre angajatii nostri. De asemenea, in functie de vechimea in munca, acordam colegilor pana la 27 de zile de concediu anual platit. Organizam diverse intalniri de echipa in afara biroului si suntem atenti ca acestea sa se desfasoare in timpul saptamanii, pentru a nu impacta timpul alocat de catre colegii nostri, familiilor. O alta initiativa apreciata este petrecerea copiilor angajatilor cu ocazia sarbatorilor de iarna.

8. Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Acordam o mare importanta proceselor de recrutare scurte si eficiente cu maxim 3 etape. Acestea includ includ teste tehnice, interviu de HR si interviu tehnic cu managerul direct, care are responsabilitatea de a selecta candidatul ce urmeaza sa primeasca oferta de angajare.

Ca instrumente de recrutare folosim: pagina de Cariere Siemens, platformele de recrutare locale si globale, retelele de social media si recomandarile interne, iar instrumentele de selectie le alegem in functie de nivelul de senioritate al pozitiei deschise: teste de limba, de Excel, tehnice.

Adriana Boldea - Talent Acquisition Professional @Siemens

Lucrez in domeniul resurselor umane de peste 14 ani, am inceput ca junior intr-o firma de consultanta resurse umane, specializata in recrutarea si selectia de personal. Ulterior, am lucrat in cadrul echipei de recrutare intr-o companie locala, lider pe piata serviciilor de televiziune, Internet, telefonie fixa si mobila. Experienta de 8 ani intr-o alta echipa de resurse umane, de data aceasta din industria de banking, mi-a permis sa aprofundez cunostintele despre domeniul HR si sa am o contributie atat pe partea de recrutare, cat si in definirea si implementarea strategiei de training si dezvoltare a angajatilor.

Din 2016 m-am alaturat echipei Siemens, unde ma ocup alaturi de colegii mei de proiectele de recrutare si selectie, dar si de implementarea strategiei globale de Employer Branding.


 

Va recomandam si:

Ne mandrim cu oportunitatile profesionale pe care le oferim angajatilor nostri, pentru ca fiecare dintre ei are numeroase...

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI