Interviu cu Georgiana Ghita Recruitment Lead @ Qualitance



Suntem o companie internationala cu o structura binara.

Pe de o parte, oferim servicii de outsourcing centrate pe nevoile clientilor - ii ajutam sa-si extinda echipele sub formula “talent augmentation”, facilitandu-le accesul la specialisti in nenumarate tehnologii, consultanti in domenii de nisa si resurse-cheie atat de necesare in proiectele lor.

Pe de alta parte, oferim servicii de tehnologie si inovatie, respectiv cream produse si businessuri digitale pentru organizatii globale și startup-uri si investim in ele. In acest sens, folosim experience design, rapid prototyping si tehnologii emergente precum AI si Machine Learning.

QUALITANCE a luat fiinta în 2007, iar in prezent avem o echipa de 200 de profesionisti in birourile din București, San Francisco, New York si Sydney. Printre clienții nostri se numara brand-uri precum Ford, Virgin, IKEA, Deutsche Telekom, Johnson & Johnson sau News Corp, IBM, Sparkware, Societe Generale, Amaris.

QUALITANCE a fost desemnata de catre Financial Times 1000, Deloitte Technology Fast 50 Central Europe si Inc. 5000 Europe drept una dintre companiile de tehnologie cu cea mai rapida crestere a veniturilor. In 2017, am primit titlul de Compania Anului din partea Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS). In 2018, Bursa de Valori București ne-a oferit premiul Made in Romania, QUALITANCE fiind considerata una dintre companiile care vor contribui la cresterea economiei nationale.

1. Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Ne detasam nu doar prin proiecte si clienti, ci si prin abordare si tehnologii.

In zona de outsourcing, avem capacitatea de asigura clientilor accesul la specialisti in tehnologii extrem de variate, precum si la consultanti in domenii de nisa in formule construite sa acopere cat mai eficient nevoile clientilor - fully managed, partially managed, totally unmanaged.

In zona de inovatie, ne-am creat propriul framework in care imbinam tehnologiile emergente preum AI si Machine Learning, componente tehnologice, strategii de inovatie, user experience si product design, design thinking si rapid prototyping. Cu o abordare atat de inedita in peisajul local, dar si pe piata internationala, reusim sa atragem clienti cu viziune customer-first si sa cream proiecte care ne aduc o mare satisfactie prin simplul fapt ca reusim, cu ajutorul tehnologiei, sa rezolvam probleme reale din viata de zi cu zi a oamenilor.

De exemplu, anul trecut am creat impreuna cu BCR prima experienta digitala de credit ipotecar. A fost o colaborare extraordinara, care ne-a permis sa simplificam viata oamenilor, transformand procesul stresant de obtinere a unui credit ipotecar intr-o experienta usor de inteles si de parcurs, cu minim de efort din partea clientilor.

Un alt lucru important pentru noi este avantajul prezentei globale. Cu o prezenta internationala pe 3 continente si un advisory board care include experti precum Tom Chi, co-fondator Google, avem acces la un know-how international si tinem pasul cu ultimele tendinte in tehnologie si economie digitala.

Vorbind despre recrutare, ne diferentiem printr-o abordare umana, flexibila si centrata pe candidati. Oferim suport si feedback telefonic candidatilor pe tot parcursul procesului de recrutare. Nu reinventam roata, pur si simplu ramanem umani si empatici cu nevoia lor de comunicare, feedback si apreciere. 😊

In interactiunea cu oamenii, tinem foarte mult la abordarea noastra autentica, bazata pe experiente memorabile. Incepand cu procesul de recrutare, continuand cu evenimentele interne, campaniile de recomandari, workshop-urile de rapid protopying pentru clienti, cautam sa construim o experienta unica si memorabila pentru toti cei cu care intram in contact.
 

2. Cum va poate impresiona un candidat in timpul interviului?

Pe parcursul experientei mele de recruiter, am avut ocazia sa cunosc multi oameni foarte bine pregatiti in domeniul tehnologiei, iar candidatii care m-au impresionat in mod deosebit au fost cei care se pregatisera pentru discutie, care au aratat curiozitate si flexibilitate, skill-uri bune de comunicare, seriozitate si, nu in ultimul rand,modestie. Este emotionant cand descopar oameni care isi fac job-ul cu pasiune, care isi doresc sa contribuie pe cat posibil la binele comun.

3. Cum masurati performanta in cazul unui angajat la voi?

Procesul de evaluare este personalizat in functie de linia de business. De exemplu, in businessul de outsourcing, derulam o evaluare anuala, bazata pe un feedback obiectiv venit atat din partea clientului, cat si din partea echipei. Discutam concluziile feedback-ului cu fiecare coleg in parte si ne straduim sa ii oferim o perceptie cat mai obiectiva a contributiei sale, astfel incat sa-l putem sustine in evolutia profesionala.

In cadrul diviziei de inovatie, derulam 2 evaluari anuale si purtam discutii 1:1 cu team leaderul sau managerul ori de cate ori este nevoie. Pastram o abordare simpla, bazata pe feedback echidistant si constant, iar pentru fiecare rol stabilim obiective concrete si relevante.

In ambele linii de business, masuram perfomanta in 4 arii importante - asumare (ownership), competenta (skills), determinare (aiming high) si atitudine (attitude). Acestea sunt zonele de interes la care ne uitam constant, chiar din etapa de recrutare.

Performanta in aceste arii fiind extrem de importanta pentru noi, sustinem cresterea colegilor nostri prin planuri de cariera individuale pe care le urmarim impreuna cu fiecare in parte. In functie de cresterea responsabilitatilor, pot exista si modificari financiare.

4. Ce parametrii urmariti pentru evaluarile angajatilor?

In cadrul evaluarilor, urmarim cele 4 arii mentionate anterior - ownership, skills, determinare, aiming high si attitude. Acestea sunt si valorile in care noi credem si care ne definesc. Le evaluam inca din procesul de recrutare si, ulterior, pe tot parcursul colaborarii.

5. Care sunt planurile companiei pentru anul 2020?

Am inceput anul in forta prin parteneriate strategice cu noi clienti, in ambele linii de business. Pe zona de outsourcing, exista deja o cerere mare de specialisti cu grad ridicat de senioritate pe tehnologii specifice, dar si de consultanti in domenii de nisa. De asemenea, avem cereri in zona de dezvoltare/programare software si infrastructura.

Anul acesta, divizia noastra de tehnologie si inovatie isi propune o crestere atat la nivel de echipa, cat si la nivel de portofoliu - prin parteneriate locale si internationale. Anul trecut, ne-am extins prezenta globala, deschizand un nou birou in New York si crescand echipa din Sydney. Vom continua aceasta directie - nu doar prin subsidiare noi, ci si prin posibile investitii. Avand deja un framework de inovatie si propriile componente tehnologice, ne dorim sa ajutam cat mai multi clienti sa creeze si sa scaleze business-uri digitale cu ajutorul solutiilor de tehnologie si inovatie dezvoltate de noi. Acesta este si principalul motiv pentru ca dorim sa atragem cat mai multi colegi noi pasionati de tehnologie.

6. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Cu siguranta, unul flexibil si dinamic. In plus, aproape in fiecare an construim oportunitati de crestere si avansare pentru colegii care au demonstrat performanta si rezultate bune.

Colegii au o paleta foarte larga de proiecte, din care pot sa aleaga. In unele proiecte, unde suntem parte componenta in echipa clientului, activitatea propriu-zisa se poate desfasura la sediul acestuia. Exista si proiecte in care lucram pe componente bine delimitate, si atunci colegii pot lucra in sediul nostru.

Din perspectiva manegementului, livram proiecte fully managed, partially managed sau totally un-managed. Aceasta varietate le ofera colegilor nostri o multitudine de oportunitati de crestere, atat in plan tehnic, cat si la nivel de leadership.

7. Cum va implicati in mentinerea echilibrului din viata personala si cea profesionala a angajatilor?

Oferim flexibilitate si autonomie colegilor, nu suntem fani micro-management, incurajam fiecare om din echipa sa isi desfasoare activitatea dupa propriile formule de eficienta atat timp cat asigura succesul in livrarea proiectelor - practic, sa lucreze asumat.

De asemenea, cultivam o comunicare deschisa si transparenta cu fiecare coleg in parte. In felul acesta, putem sa identificam solutii impreuna, indiferent de dificultatile de lucru sau situatiile personale care le-ar putea afecta activitatea.
In plus, invatam din experientele de proiect, din colaborarea cu clientii, din interactiunea cu echipa - sub o forma sau alta, cautam sa impartasim ceea ce numim “lessons learned”. De exemplu, in perioada aceasta derulam o serie de workshop-uri - ALPHA Camps - cu lideri din echipa, dar si din afara ei - prin intermediul carora ne consolidam skillurile in software design patterns si client management, urmand ca in curand sa demaram un workshop in user experience design.

8. Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul nostru de recrutare incepe intotdeauna cu o discutie de HR cu unul din recruiterii nostri. Este o etapa esentiala, in care identificam rolurile si proiectele cele mai potrivite pentru candidat. Tot in acest punct evaluam daca exista o aliniere la valorile in care credem - la nivel de companie si echipa.

De asemenea, ne dorim sa cunoastem si sa intelegem cat mai bine experienta si planurile de cariera ale fiecarui candidat in parte, astfel incat sa putem identifica cele mai potrivite roluri si proiecte pentru el. Urmeaza apoi testele si discutiile tehnice, procesul de recrutare fiind personalizat in functie de client, rol si proiect.

Este important ca procesul sa fie o experienta cat mai simpla, placuta si flexibila, in care candidatii primesc feedback relevant si rapid dupa fiecare etapa.

Georgiana Ghita Recruitment Lead @ Qualitance

Lucrez in Qualitance de aproape 6 ani. Am inceput cu un internship in recrutare in 2014, si de atunci continui aventura impreuna cu aceasta echipa faina. Am fost recruiter IT, iar acum coordonez echipa de recrutare din cadrul companiei. Am crescut foarte mult aici pentru ca fiecare an mi-a adus provocari profesionale extrem de diverse si m-am bucurat de foarta multa deschidere.

Impreuna cu echipa, am avut sansa sa dezvolt foarte multe proiecte faine si am fost implicata in aproape toate zonele de HR. Imi place mult ca am libertatea de a propune si de a implementa multe idei inovatoare. As putea spune ca in QUALITANCE am invatat ce inseamna sa fii un leader adevarat.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI