Ionut - Zambind in fata provocarilor



Nu orice poveste de succes incepe cu o idee mareata si nebuna sau cu un parcurs anevoios si obscur incarcat de drama. Cateodata tot ce iti trebuie pentru a ajunge de la A la Z este proactivitatea, energia si optimismul.

Ionut Vasile ne povesteste despre experienta lui cu succesul si cum a ajuns sa fie Project Managerul celui mai mare targ de cariera din Romania, cateva sfaturi pentru cei ce cred ca este obligatoriu sa te nasti special pentru a avea succes, dar ne si povesteste cum sa imbini joburile in vanzari cu organizarea de evenimente.

Povesteste-ne despre parcursul tau profesional si cum ai ajuns la Hipo.

 

Am ajuns la Hipo aproape intamplator si intr-un mod cat se poate de amuzant. In anul 3 de facultate, din teama de a nu reusi sa duc la bun sfarsit toata treaba cu prezentele si licenta, am renuntat la jobul full time pe care il aveam de pe timpul verii si am decis sa ma “focusez pe facultate. Ei bine, la scurt timp dupa asta, o prietena mi-a povestit ca a inceput sa colaboreze cu o firma unde toata lumea este de treaba, locatia este la 5 minute de facultate si pe langa asta, inca mai cauta oameni care sa ajute project-based cu diverse chestii. Asadar, mi-am zis “De ce nu?” si am acceptat in cele din urma sa merg la o discutie.

Partea amuzanta este ca eram pe cale sa nu mai ajung la prima mea zi de lucru la Hipo.ro din cauza unei petreceri neanuntate in camin. Stiti cum e, cand esti tanar, te consideri Superman si simti ca le poti face pe toate. A doua zi, dupa 10 minute de ciocanituri in usa, i-am deschis prietenei care efectiv tipa de pe holul caminului catre mine sa ma trezesc si sa merg la noul meu job deoarece ‘’si-a pus obrazul pentru mine si o sa o fac de ras ‘’. Dupa cateva minute de discutii, am reusit sa constientizez ce trebuie sa fac, m-am pus pe picioare si am reusit sa merg spre locul de munca.

Intr-adevar, toata lumea la Hipo era precum in descriere: vibe pozitiv, multi tineri si o atmosfera destul de cozy, chestii care m-au atras si m-au impresionat, mai ales dupa 5 luni petrecute intr-un mediu mai rigid.

Dupa cateva minute de discutii cu persoana responsabila de cei ca mine, “colaboratorii”, cum eram numiti, am inceput treaba. Aceasta treaba consta in contactarea unor candidati din baza de date Hipo.ro si prezentarea unor workshopuri din cadrul Angajatori de TOP cu scopul de a-i convinge sa participe. Dupa experienta anterioara, unde trebuia sa fac vanzari directe de credite pentru nevoi personale si carduri de credit, mi se parea floare la ureche. Asa a si fost.

Dupa cateva saptamani in care am reusit sa ma remarc prin rezultate si prin atititudine, am cladit niste conexiuni frumoase cu multe persoane din firma. Proiectul s-a terminat, insa am continuat colaborarea si pe alte proiecte, lucru care a dus la o propunere de a incepe un internship pe vanzari in cadrul companiei. Nu am putut decat sa ma bucur, asa ca am profitat de oportunitate. Pe parcurs, am reusit sa imbin cu brio facultatea cu internshipul (care era full time, dar cu un
grad de flexibilitate), internshipul s-a terminat si dupa cateva luni mi s-a propus un contract de munca pe perioada nedeterminata, pe care l-am si acceptat.

Activitatea mea din cadrul companiei, a constat de atunci intr-un mix de vanzari si organizare de evenimente. Evenimentul de care am fost atasat cel mai mult a fost Angajatori de TOP Bucuresti. Implicarea in etape si cu succes in pregatirea evenimentului a dus catre o noua oportunitate de crestere: pozitia de Project Manager Angajatori de TOP Bucuresti.
 

 
Cum arata o zi obisnuita la job-ul tau?

O zi normala la job incepe cu o cafea buna (da, chiar avem cafea buna la birou) si cateva minute de glume cu echipa. Dupa ce pornesc motoarele, sunt pregatit de o noua zi in care interactionez cu o multitudine de oameni (clienti, colegi si furnizori).

In calitate de Account Manager trebuie sa ma asigur ca aflu cu ce pot ajuta clientii, iar dupa ce aflu si mergem mai departe cu un proiect, trebuie sa fiu atent ca acesta sa fie de folos si sa fie inteles de toate partile. In aceeasi masura, sunt responsabil de fericirea partilor implicate (clienti, colegi care implementeaza si desigur, eu) si trebuie sa ma asigur ca lucrurile se intampla in parametri agreati (cu mici exceptii). Dincolo de aceste elemente standard, exista si un procent mare de necunoscut si imprevizibil (deadline-uri extinse, management de furnizori si multe altele).
 

Ce iti place cel mai mult la job-ul tau?

Diversitatea. Activitatea mea este una foarte diversa si implica atat interactiuni cu clienti, furnizori si colegi, cat si Excel-uri pe alocuri si muulte evenimente si proiecte de dimenisuni si forme diferite.

Ce skill-uri sunt necesare pentru un job in sales?

Pe langa skill-urile standard (comunicare si optimism), este nevoie de multa rabdare, organizare si mai ales capacitatea de a asculta activ nevoile clientilor, astfel incat sa poti ajuta cat mai bine cu putinta.

Ce sfaturi ai pentru cineva care isi doreste o cariera in sales?

Take a leap of faith! O cariera in vanzari este foarte colorata si plina de provocari, conexiuni si multe alte elemente care te ajuta sa cresti nu numai pe plan profesional, ci si pe plan personal. (intr-o masura destul de mare as spune).

Cum poate iesi in evidenta un candidat pentru un job in acest domeniu?

Pentru a incepe o cariera in vanzari este nevoie de mult curaj, incredere, optimism si maturitate emotionala. Cel mai important este sa fii energic si mai ales sa iti doresti mai mult de la tine. Teama si anxietatea trebuie lasate deoparte. Tuturor ne este teama de nou, de o noua interactiune, de parerea celor din jur. Important este sa fii constient ca vei gresi, dar si mai important este sa le tratezi ca pe niste trepte care te duc catre un obiectiv mai mare: acela de a fi foarte bun in ceea ce faci.

Succesul lui Ionut nu a venit peste noapte si nu poate fi cuantificat. El este suma persoanelor pe care le-a impactat pozitiv, a modului in care accepta orice provocare cu optimism si a dezvoltarii sale continue pentru a gasi solutiile potrivite pentru oamenii potriviti.
 

Va recomandam si:

BEST EMPLOYER FEST - ediția a IV-a. Festival de bune practici “employee experience”

ULTIMELE JOBURI