Creeaza-ti brandul personal in 3 pasi simpli



Daca ar fi sa definesc notiunea de Brand Personal generic as spune ca este ceea ce spun ceilalti despre tine atunci cand nu esti de fata, chiar daca nu te cunosc bine.

In contextul unui student la inceput de cariera, l-as defini ca fiind impresia pe care si-o creaza un recrutor dupa 5 secunde de cand a vazut CV-ul.

Avand in vedere faptul ca un recrutor verifica zeci de CV-uri zilnic, trebuie sa fim extrem de realisti si sa ne dam seama ca challenge-ul nostru este sa il convingem printr-o fraza de “Brand Selling Proposition” ca suntem  un asset bun pentru ei  si ca “they will get their job done” daca ne aleg.


 

Un “brand selling proposition” este o propozitie de prezentare (un fel de Pitch) care transmite clar cine suntem, la ce suntem buni si de ce suntem potriviti pentru ceva.
 

          Pasul 1: Brand Audit
  • Fa o lista cu toate proiectele/activitatile in care ai fost implicat si in dreptul fiecarei activitati scrie valoarea pe care ai adus-o echipei, organizatiei;
  • Gaseste TOP 3 lucruri la care ceilalti spun ca te pricepi cel mai bine;
  • Rezultate extraordinare – premii, diplome, certificate – daca ai;


          Pasul 2: Recruiter Hat

Dupa ce ti-ai creionat profilul la Pasul 1,  fa un exercitiu de schimbare de perspectiva. Imagineaza-ti ca esti recrutor si ca ai primit acest CV. Raspunde la intrebarile urmatoare:

  1.  Daca aceasta persoana ar fi excelenta intr-un rol din compania mea,  care ar fi acela?
  2. Care ar fi cea mai mare valoare pe care ar putea sa o aduca pe acest rol?  - incearca sa gasesti ceva mai neobisnuit, care combina mai multe tipuri de skill-uri, talente, ceva ce MAKES YOU, YOU!

 

Dupa ce ai gasit raspnsul, iti poti selecta joburile la care aplici, astfel incat vei avea sanse mult mai mari sa fii the best.


          Pasul 3: Brand Statement Formula

Completeaza formula de mai jos, pana cand ajungi la o forma care te incanta:

I am a Graduate of_______ with experience in working in projects about (punctul 1)__________, with proven strengths on  (punctul 1 TOP 3 calitati)____________, willing to bring value in a leading (industry) _______ company (punctul 2) through ____________________ (punctul 3). I was awarded as __________ (punctul 1- if case).
 

Acum o poti folosi pe LInkedIN sau hipo.ro la inceputul CV-ului tau!

 

Autor: Maria Cristina Banu- Learning & Development Leader. Personal Brand Strategist. Organizational Coach
Vezi mai multe pe: www.mariacristinabanu.ro

 

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania