Cum recruteaza unii dintre cei mai de succes executivi din lume?



In majoritatea cazurilor, procesul de recrutare se finalizeaza cu interviul cu managerul sau directorul companiei in cadrul careia ai aplicat. Pe langa clasicele intrebari este important sa nu uiti ca este posibil sa aiba si o abordare mai putin traditional pentru a descoperi daca tu esti candidatul potrivit.

Afla in cele ce urmeaza cum recruteaza executivi de la Airbnb, ZipRecruiter sau Tupperware

Brian Chesky, CEO @ Airbnb

Daca vei ajunge pana la ultimul pas pentru a obtine un job la Airbnb pregateste-te sa poti spune povestea vietii tale in mai putin de 3 minute. Chesky a declarat pentru The Times in 2014 ca incearca sa afle doua, trei lucruri remarcabile pe care candidatul le-a facut in viata. 

Aceasta abordare nu este la fel de constrangatoare ca cea in care trebuie sa te "vinzi" in 30 de secunde, dar tot vei fi fortat/fortata sa evidentiezi doar momentele cheie.

Brian nu este singurul care isi doreste sa afle povestea candidatilor; Melanie Whelan, CEO SoulCycle sau Elon Musk au intrebari asemanatoare.

Larry Page si Sergey Brin, co-fondatori @ Google

Cei doi fondatori Google pun candidatul in pielea intervievatorului. Tim Armstrong, fost executiv Google a povestit pentru Business Insider ca la prima discutie pe care a avut-o cu cei doi a fost rugat sa isi puna singur intrebari.

In plus, in cadrul interviurilor Google, candidatii primesc si intrebari de genul "De cate ori pe zi cele 2 limbi ale ceasului se suprapun?" sau "Estimeaza cam cate benzinarii sunt in Manhattan".

Jeff Zwelling, COO @ ZipRecruiter

Co-fondatorii Google nu sunt singurii care au intrebari care pun mintea in miscare. Zwelling declara pentru Business Insider ca de foarte multe ori pune intrebari mai dificile in cadrul interviurilor pentru a isi face o imagine mai buna despre candidat. 

De exemplu, in timpul conversatii va intreba "Un ciocan si un cui costa 1.10 dolari, iar ciocanul costa cu u dolar mai mult decat cuiul. Care este pretul cuiului?".

"Unii candidati vor spune instant 10 centi, raspuns care este gresit. Ideea este ca nu trebuie sa dea raspunsul corect, adica "a nickle", dar vreau sa observ cum gandesc si care este procesul de a ajunge la raspunsul dorit. Sunt constient ca nu toti candidatii au bune abilitati matematice, dar vreau sa realizeze ca spunand 10 centi ar fi un raspuns prea usor si astfel nu as mai pune intrebarea."

Rick Goings, fostul CEO Tupperware

Goings este interesant de modul in care candidatii care vin la interviu s-au comportat cu angajatii sai. Acesta a declarat pentru Business Insider - " O intreb pe Joyce, receptionera noastra, care are instincte foarte bune cum a fost tratata. Aceeasi intrebare o pun si asistentilor mele care discuta cu candidatii cat acestia asteapta sa intre la interviu."

Indiferent de abordarea pe care managerii o pot avea in cadrul interviului este important sa dai un raspuns care te reprezinta si sa nu incerci sa pari altceva decat ceea ce esti.


 

Va recomandam si:

BEST EMPLOYER FEST - ediția a IV-a. Festival de bune practici “employee experience”