Scade importanta experientei profesionale pentru companii de top din lume, precum Tesla



Companii precum Tesla, Accenture si LinkedIn au renuntat la ideea de CV ca mecanism de recrutare si au inceput sa foloseasca tehnologie A.I. care are la baza teorii neurostiintifice si care poate determina daca un candidat se potriveste pentru un anumit rol si care sunt sansele sale de reusita in companie.

Brandurile mai sus mentionate lucreaza cu Pymetrics, un sistem care a adaptat un proces academic de 4 ore care evalua capacitatile cognitive si emotionale ale unui candidat, intr-o aplicatie de gamification de 30 de minute.

Cum functioneaza aceasta aplicatie? 
Candidatii trebuie sa finalizeze mai multe puzzle-uri si scurte teste, care mai apoi sunt analizate si care in final vor masura abilitati precum solutionarea de probleme, multitasking sau nivelul de altruism. Rezultatele sunt transmise sub forma unei comparatii -  in ce masura poate candidatul X sa aiba succes pe aceasta pozitie, in comparatie cu angajatii de top ai companiei?

Pat Murray, fondatorul unei companii de tech nu foloseste Pymetrics, dar prioritizeaza entuziasmul si determinarea unui candidat in defavoarea experientei anterioare. Murray spunea intr-un articol Inc.com "Nu conteaza ce ai facut inainte sa vii aici. Cand recrutam, urmarim acea combinatie de neevitat dintre determinare si talent. Dar daca ar fi sa aleg un singur indicator acela ar fi determinarea. O persoana determinata este o persoana care va face tot ce ii sta in putinta pentru a reusi, iar acest lucru este inestimabil."

Justin Yoshimura, CEO CSC Generation a gandit un algoritm propriu, asemanator cu cel de la Psymetrics. Pe langa testele pentru gandirea creativa si critica, candidatul va avea un scurt interviu cu un recruiter si va trebui sa raspunda la intrebari precum:
  • Cu ce s-au ocupat parintii tai?
  • Ce teorii despre lume ai, pe care alti oameni nu le au?
  • Cine ti-a platit studiile universitare?
  • Care a fost cel mai mare esec din viata ta?
  • De ce te-ai alatura unei companii unde va trebui sa muncesti peste program si vei castiga mai putin, decat unei companii mari?

Toate acestea par intrebari normal, insa daca le analizam pe fiecare in parte pot reiesi caracteristici ale candidatului. De exemplu, daca un candidat a suportat cheltuielile pentru studiile sale, dovedeste ca a trebuit sa mentina echilibrul dintre cursuri si munca, a trebuit sa invete sa isi administreze propriul program si ca determinarea si dorinta de a invata l-au impins sa faca toate aceste sacrificii.

Viitorul recrutarii se anunta, deci cu mai mult interes pentru soft skills si inteligenta emotionala si mai putin pe fostele experiente profesionale.

 

Va recomandam si:

Digital Marketing & Human Resources – It’s a match!

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI