Rolurile din cadrul companiei noastre sunt create pentru a permite si incuraja dezvoltarea competentelor si aptitudinilor - Schneider Electric

Schneider Electric este o companie globala prezenta in peste 100 de tari. Suntem unul dintre liderii transformarii digitale a managementului energiei si al automatizarii in locuinte, cladiri, centre de date, infrastructura si in diferite industrii. In Romania ne-am lansat acum 22 de ani si am reusit sa construim o comunitate de parteneri pe platforma noastra interoperabila, pentru a putea livra eficienta operationala la cele mai inalte standarde ale industriei.

Schneider Electric Romania gazduieste si Hub-ul european de Shared Services. Aici, colegii nostri ofera suport clientilor din 25 de tari, in 17 limbi straine. La baza activitatii Hub-ului sta acordarea de suport comercial si tehnic, ceea ce inseamna ca echipa noastra detine nu doar cunostinte de engleza, franceza, spaniola, germana etc. (sau limbi mai putin cunoscute la nivel global, cum ar fi albaneza sau croata), dar si ca avem colegi cu specializare tehnica, absolventi ale unor institutii educationale de profil. Parte din strategia noastra de business include generarea de venituri prin intermediul echipei de Inside Sales. Astfel, am dezvoltat un canal de vanzari care vizeaza clientii mici si mijlocii pe care ii abordam in mod direct.


Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Investim resurse consistente pentru a afla ce isi doresc cu adevarat colegii nostri si de ce au nevoie pentru a-si dezvolta o cariera. De exemplu, proiectul OneVoice are la baza un chestionar de masurare a satisfactiei angajatilor, in baza caruia analizam feedback-ul acestora si il traducem in actiuni si proiecte. Prin programele pe care le implementam incercam sa valorificam potentialul angajatilor si sa ii ajutam sa creasca in interiorul companiei. Sistemul nostru nu se bazeaza doar pe avansarea in cadrul ierarhiei, ci si pe pregatirea oamenilor pentru realitatea din business de zi cu zi.

Ne mandrim cu faptul ca multi dintre colegii nostri ajung sa ocupe pozitii de management sau regionale in cadrul companiei. Avem colegi care au fost promovati in echipa locala de Vanzari si Calitate, iar altii au ajuns in echipe globale sau in echipe tehnice de nivel avansat. Intr-o industrie cu un rulaj de personal foarte mare, noi le oferim angajatilor numeroase oportunitati de crestere la nivel intern. Astfel, un nou angajat poate trece de la pozitia initiala la nivelul de Specialist si mai apoi Senior pe acelasi rol. Pana acum, in echipa noastra au fost certificati 27 de Seniori si 20 de Specialisti.

Per total, avem o cultura organizationala care incurajeaza dezvoltarea continua si care le ofera angajatilor oportunitati reale de a evolua in cadrul companiei pentru a-si construi cu adevarat o cariera, si nu a trece, pur si simplu, de la un job la altul.


Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Avem implementat un sistem de management al performantei, dar in cadrul procesului de promovare sau de evaluare a angajatilor luam in considerare mai multe lucruri. De exemplu, punem un pret deosebit pe respectarea si practicarea valorilor companiei: Act Like Owners, Customer First, Learn Every Day, Embrace Different, Dare To Disrupt, valori pe care le cultivam la nivelul intregii organizatii.



Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Avem un program solid de Wellbeing, in cadrul caruia ii implicam pe colegii nostri de-a lungul anului in tot felul de activitati relaxante si care au potentialul sa ii ajute sa-si gaseasca urmatorul hobby. Pana acum am avut, printre altele, ateliere de decorat lumanari de sarbatoare, de gatit prajituri sanatoase sau despre cum iti poti mentine un stil de viata sanatos.

Colegii nostri sunt foarte implicati in aceste activitati, si avem chiar si un Emerging Professional Network, adica o echipa de angajati care organizeaza evenimente interne. De asemenea, ocazional, incercam sa ii inspiram pe colegii nostri si invitam la sediu oameni din sfera publica din ale caror povesti de viata sau traseu profesional avem ce invata.


Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

In prezent ne concentram pe cresterea echipei regionale de Inside Sales din cadrul Hub-ului. Astfel, am construit un canal de vanzari specializat care vizeaza clientii mici si mijlocii, pe care ii abordam in mod direct.

Acest proiect de dezvoltare va fi desfasurat sub umbrela strategica Schneider Electric, care se bazeaza pe: Digitizare (accesarea informatiilor prin intermediul platformelor electronice), Crestere a business-ului, Eficientizare (procese imbunatatite si asistenta robotizata - RPA), Expertizare si Oameni.



Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Rolurile din cadrul companiei noastre sunt create pentru a permite si incuraja dezvoltarea competentelor si aptitudinilor angajatului precum si evolutia pe scara ierarhica.

Angajatii nostri pot urma un plan de cariera sustinut de programe de dezvoltare aditionale, pe parcursul carora beneficiaza de proiecte reale din business, dar si de sesiuni de training specifice.


Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

De-a lungul timpului si punand in aplicare feedback-ul primit de la colegii nostri, am dezvoltat un sistem de pregatire si perfectionare a angajatilor deosebit de complex. Astfel, organizam periodic training-uri desfasurate de traineri interni, training-uri de reimprospatare a cunostintelor sau training-uri pentru dezvoltarea asa numitelor soft skills. O alta modalitate prin care incurajam procesul de invatare continua este accesul permanent la platforma de cursuri online a companiei, pentru colegii nostri.

Un alt proiect de dezvoltare profesionala pe care il desfasuram este Talent Academy, care se adreseaza angajatilor cu un potential deosebit, fiind un program de ’’succesorat’’ pentru manageri si pozitii cheie din Hub.

Nu in ultimul rand, pentru a le oferi angajatilor o privire de ansamblu asupra activitatii Hub-ului dar si a intregii organizatii Schneider Electric din Romania, avem un proiect de Shadowing in cadrul caruia angajatii aleg un departament care ii intereseaza si petrec timp alaturi de colegii din acel departament pentru a-i intelege mai bine activitatea si pentru a castiga know-how.





Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Folosim un mix de instrumente si medii de recrutare, pentru a putea ajunge la un numar cat mai mare de potentiali candidati. Evaluam CV-urile si mai apoi candidatii, in functie de pregatire si competente. Pentru business-ul nostru, cunoasterea unei limbi straine este foarte importanta, avand in vedere ca oferim suport pentru clienti din 25 de tari.

De asemenea, pentru rolurile care necesita pregatire tehnica, intervine si testarea cunostintelor specializate. In cadrul interviului participa un specialist de HR si managerul direct si oferim candidatului mai multe detalii despre companie, despre job, incercam sa aflam care este motivatia sa, dar si daca acesta imbratiseaza valorile companiei.



 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI