Fiecare angajat este motorul propriei cariere, noi le punem la dispozitie instrumentele, indrumarea si sustinerea de care au nevoie - Aneta Nedelcut @ Helpline

Helpline Romania este o companie cu capital francez care si-a inceput activitatea in Timisoara in 2013, iar in Franta in urma cu 25 de ani. Astazi este lider european pe partea de User Experience in domeniul suportului functional, servicedesk si BPO. Activitatea de baza presupune acordarea de suport pe aplicatii si dispozitive IT angajatilor companiilor client, in 10 limbi straine diferite.

Pentru calitatea serviciilor prestate, Helpline Romania a obtinut trei ani la rand locul 1 pe Timisoara si 2 pe tara, la categoria High Tech pentru Intreprinderi Mijlocii, premiu acordat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Romaniei.
We make IT easy



Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie?

La Helpline nu esti doar un numar, ci membru al unei One Big Happy Family. Aceasta ar fi cea mai potrivita descriere a structurii organizationale, in care comunicarea nu tine cont de ierarhie, ci se bazeaza pe colaborare, permanenta invatare, incredere si sustinere. Investim mult in training-uri si formari, astfel incat toti angajatii cu potential sa poata evolua rapid in cadrul companiei. Evolutia interna este un credo, astfel ca, din cei 10 angajati care au inceput in 2013 odata cu deschiderea centrului din Romania, 5 ocupa si azi pozitii cheie in companie.
FeelGoodAtWork


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Cand pot sa incep?” Pentru mine, ca si recruiter, sa vad candidatii curiosi sa experimenteze atmosfera de lucru pe care le-o prezint in cadrul interview-ului HR, reprezinta motivatia de zi cu zi, precum si confirmarea ca facem bine ceea ce facem.
 

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Atingerea si depasirea obiectivelor, atat individuale cat si ca echipa. Performanta este rasplatita atat prin prime specifice cat si prin posibilitatea unei evolutii mai rapide.
AJobThatMakeSense

 

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Parteneriatul cu Institutul Francez asigura angajatilor nostri cursuri de perfectionare a limbii franceze, cu un continut adaptat activitatii noastre.

And the Oscar goes tooo...„Rising star”- este un premiu prin care dorim sa punem in lumina reflectoarelor implicarea deosebita a unui coleg, in luna precedenta.



Fiecare angajat poate participa la un atelier de dezvoltare personala pe trimestru, alegandu-si topic-ul de interes din lista pusa la dispozitie de traineri. Tematicile merg de la consolidarea abilitatilor de comunicare pana la tehnici de gestionare a bugetului personal, time management si oferirea de feedback constructiv.

Cea mai recenta si apreciata formare pentru manageri a fost cea de ITIL.

 

Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Ne axam pe inovatie in partea de insotire a clientilor in procesul lor de transformare digitala, fiind constienti de impactul pe care inteligenta artificiala il are asupra sectorului nostru de activitate.


Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Ne bucuram ca in prezent 85% din Managerii de echipe au ajuns in aceste functii prin evolutie interna. Astfel, pentru persoanele cu potential de evolutie pe partea de management sau de specializare pe partea tehnica, dezvoltam planuri de formare personalizate.

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Fiecare angajat este motorul propriei cariere, noi le punem la dispozitie instrumentele, indrumarea si sustinerea de care au nevoie.



Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare se bazeaza pe evaluarea anumitor competente necesare pentru posturile noastre si este format din 3 etape:
- preselectia telefonica
- interviul HR care are 2 parti: una practica - un exercitiu de logica si unul situational, si discutia cu Recruiterul
- interviul operational cu managerul echipei .
Intregul proces dureaza aproximativ 2 saptamani. Discutiile sunt deschise, amicale, iar oferirea unui feedback la sfarsitul procesului este obligatoriu.


Aneta Nedelcut, 
HR Business Partner @ HELPLINE
Proaspat intoarsa dintr-o mobilitate Erasmus in Franta, la Facultatea de Psihologie din Bordeaux, am fost contactata de o firma de recrutare care m-a pus in legatura cu un recrutor din Franta. Au urmat cele 3 etape de recrutare, apoi am primit o oferta de angajare la o firma ce urma sa se deschida in cateva luni. Totul era ciudat, nu gaseam informatii despre firma pe internet, nu stiam exact cu ce se ocupa, am retinut doar ca nu trebuie sa vand nimic si ca nu am de a face cu clienti ci cu angajati ai clientilor. Cum nu aveam nimic de pierdut, mi-am propus sa vad cum decurg lucrurile si ce as putea sa invat din aceasta activitate de customer support. Cand am semnat contractul de munca cu CEO, firma avea doar peretii exteriori, amenajarile interioare erau la inceput. S-a intamplat sa imi placa activitatea, comunicam doar in limbi straine, cu persoane educate, specificul clientulul- domeniul hotelier ma pasiona. Am avut parte de colegi faini si implicati, ne-am dat cu totii interesul sa facem lucrurile sa mearga bine, sa ne creem proceduri, sa ne organizam, astfel incat in doar cateva luni proiectul a mers ca pe roate si merge si in ziua de azi, dupa 5 ani.

Intre timp, eu mi-am schimbat putin traiectoria profesionala spre domeniul HR, intrucat asta imi doream sa fac de cativa ani. Asadar, de 3 ani fac recrutare si de 5 luni sunt si HR Partner pentru 5 din cele 11 echipe din Helpline Romania. Iar activitatile mele nu se rezuma la atat, ma implic oriunde mi se cere ajutorul si lucrez constant la planuri de imbunatatire pentru familia Helpline Romania.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On