Orice angajat care are o idee de training este incurajat sa o puna in aplicare in cadrul programului de dezvoltare profesionala continua pe care il avem - Veronica Negru @ International House Bucharest

International House Bucuresti (IHB) s-a nascut spre sfarsitul anului 2002 din Rom Communicate, unul dintre cele doar 50 de centre de limbi straine existente la acea vreme in toata Romania. Printre primii clienti ai Departamentului de Romana al IHB s-a numarat dl. Jonathan Scheele, Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania (2001-2006), iar prima formatoare de profesori la IHB a fost dna Sarah Scheele.

IHB este organizatie membra a International House World Organisation, initiata in 1953 in orasul spaniol Córdoba de catre un cuplu de profesori britanici, John si Brita Haycraft. Reteaua IHWO cuprinde in prezent circa 160 de centre de limbi straine din peste 50 de tari, iar IHB are trei centre in Bucuresti (Tineretului, Ion Mihalache si Militari) si mai mult de 100 de profesori colaboratori pe intreg teritoriul Romaniei.

Totodata, IHB este, incepand cu anul 2008, membra a prestigioasei organizatii EAQUALS (European Association for Quality Language Services), care asigura respectarea standardelor de calitate in domeniul predarii limbilor straine. La cea mai recenta inspectie EAQUALS din 2018, IHB a obtinut 11 din 12 puncte de excelenta.

De asemenea, IHB a fost desemnata de catre Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania numarul 1 in Topul National al Firmelor Private din Romania, pentru productivitate, cifra de afaceri si alte criterii, in repetate randuri intre 2008 si 2016.

Nu in ultimul rand, divizia pentru copii a IHB, English Kids Academy (EKA), a primit in 2017 premiul pentru Cel Mai Bun Centru de Pregatire pentru examenele Cambridge, la categoria „Step-by-step”, in cadrul Preparation Centre Awards, concurs organizat de Cambridge Assessment English.
 

Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Cea mai izbitoare particularitate este poate aceea ca IHB este singura organizatie din domeniu care deruleaza cu succes trei categorii distincte de cursuri in cadrul aceluiasi centru: cursuri de engleza pentru copii, cursuri de limbi straine pentru adulti (inclusiv in companii) si cursuri de romana pentru straini.

De asemenea, cursul de integrare lingvistica si culturala destinat expatilor care traiesc in Romania, oferit de IHB, are un profil unic pe piata de specialitate.



Acestui portofoliu, IHB ii va adauga in scurt timp inca un element important: cursul CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), de formare de profesori de limbi straine, atestat de Universitatea Cambridge – IHB devenind, prin aceasta adaugire, unul dintre cele doar doua centre de limbi straine care ofera acest curs in Romania.

Portofoliul educational al IHB este, asadar, cel care ne diferentiaza de alte organizatii similare: el este unul dintre cele mai substantiale de pe piata si, cu siguranta, singurul care, cum spuneam, cuprinde cu succes toate componentele mentionate sub una si aceeasi umbrela.
 

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Ce libertate de a face propuneri de imbunatatire a activitatii mi se poate oferi?
 

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Performanta unui angajat al IH Bucuresti are probabil trei dimensiuni: cantitativa, calitativa si de dezvoltare profesionala continua.

In cazul unui profesor, dimensiunea cantitativa se refera la numarul de ore predate pe luna, de exemplu, sau la numarul de grupe avute pe durata unui an, in vreme ce dimensiunea calitativa are legatura cu feedbackul primit de catre profesor de la cursanti, de la departamentele de HR ale companiilor-client, dar si de la colegi si superiori ierarhici. In ce priveste dimensiunea de dezvoltare profesionala continua, aceasta se refera la frecventarea de catre profesor a trainingurilor, a sesiunilor de formare profesionala sau a atelierelor de lucru pe diverse teme specializate, de la abordari metodologice la tehnici de predare.

Pentru noi, un angajat cu performanta profesionala multumitoare preda un numar consistent de ore, primeste feedback foarte bun si excelent, si fructifica la maximum oportunitatile de invatare continua pe care i le oferim.


 

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

La un prim nivel, al satisfacerii nevoilor legate de desfasurarea muncii, angajatii beneficiaza de trei sedii echipate cu dotari moderne (sali de clasa cu computere, videoproiectoare, CD-playere si table inteligente, biblioteca si baza de date cuprinzand cele mai recente materiale-resursa), in locatii centrale si/sau usor accesibile din Bucuresti.

In ce priveste recompensarea performantei, angajatii beneficiaza, pe langa salariu, de un sistem de bonusare ce rasplateste realizari de natura cantitativa cum ar fi numarul de ore predate sau rata de succes a cursantilor la examenele Cambridge, dar si realizari calitative precum calificativele obtinute in cadrul observatiilor formale pe care le organizam periodic.

Pe partea de dezvoltare profesionala, angajatii juniori dispun de un program de mentorat de 3-4 luni pe durata caruia beneficiaza de expertiza si indrumarea unui angajat cu experienta. De asemenea, orice angajat care are o idee de training este incurajat sa o puna in aplicare in cadrul programului de dezvoltare profesionala continua pe care il avem – cu alte cuvinte, orice angajat are ocazia de a sustine un atelier de lucru sau o sesiune de formare profesionala, daca initiativa sa satisface o nevoie de perfectionare profesionala identificata la nivelul echipei de lucru.

in ultimul rand, de-a lungul anilor am oferit angajatilor posibilitatea de a desfasura „activitati extracurriculare”, de relaxare, dar si de consolidare a spiritului de echipa: am avut club de vizionare de filme, am format la un moment dat o echipa de baschet, iar in prezent oferim sesiuni de zumba vinerea dimineata.
 

Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Cel mai important proiect al IHB in perioada urmatoare este lansarea, incepand cu luna martie, a centrului de formare profesionala (teacher training) ce va oferi cursul CELTA amintit anterior. Obiectivul nostru este ca spre acest centru de formare sa atragem profesori nu doar din Bucuresti si nu doar din Romania, ci si din strainatate, care sa se inscrie la acest curs intensiv foarte solicitant, cu durata de 4 saptamani, si sa il finalizeze cu succes, obtinandu-si calificarea CELTA la IHB.



Urmarim, de asemenea, sa ne consolidam divizia pentru adolescenti, English Teens Academy, care are ca obiectiv general pregatirea cursantilor pentru sustinerea cu succes a examenului Cambridge Advanced English (CAE) pana in jurul varstei de 17 ani.
 

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Pentru profesorii de limbi straine exista trei nivele de vechime si competenta: junior, proficient si senior. Trecerea de la un nivel la altul are loc, de regula, in 2-3 ani. Mai departe, desi toti profesorii sunt incurajati sa se dezvolte ca formatori de profesori, in special profesorii seniori ajung sa indeplineasca rolul de teacher trainers. Am avut si destule cazuri in care profesorii au intrat pe segmentul de management, promovand, de pilda, ca si Coordonatori de Cursuri sau chiar Academic Managers.
 

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

IHB ofera angajatilor sai dezvoltare profesionala continua prin doua programe: cel de mentorat, in care angajatii juniori beneficiaza timp de 3-4 luni de indrumarea atenta, personalizata a unui mentor cu experienta, si cel de formare profesionala continua. Acesta din urma poate include sesiuni de training si/sau ateliere de lucru saptamanale cu traineri interni, precum si, periodic, cursuri de scurta durata sau seminarii cu traineri externi de la diverse alte centre IH din Europa.

Cel mai recent asemenea proiect s-a desfasurat in ianuarie-februarie 2019 si a cuprins doua cursuri, ambele sustinute de un trainer extern britanic: un curs de Language Awareness, la care au participat 15 profesori IHB, si altul de calificare echivalenta cu CELTA, International House Certificate, pe care l-au absolvit 4 profesori juniori.


 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Prima etapa din procesul de recrutare este selectia CV-urilor pe baza unor criterii precum: educatia formala si informala, experienta relevanta pe pozitie sau obiectivele personale exprimate.

Urmeaza apoi, pentru posturile de trainer, testarea nivelului de cunostinte de limba straina. Numai candidatii care trec de acest test sunt invitati la un interviu.

In functie de pozitie, urmeaza: teste de cunostinte (contabilitate, asistenti departament), teste de abilitati (pentru customer service) sau lectii demonstrative pentru profesori. Precesul continua cu alte interviuri si se incheie cu verificarea recomandarilor oferite de candidati.


Ilinca Stroe, Content Writer @ International House Bucharest

Am absolvit Facultatea de Litere a Universitatii Bucuresti, facand apoi un Masterat in literatura engleza la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine (Bucuresti) si un doctorat la Facultatea de Arte a Universitatii din Melbourne, Australia. Am parasit domeniul literaturii pentru acela al lingvisticii aplicate cand, in 2004, am urmat cursul Cambridge de formare a profesorilor de engleza pentru adulti, CELTA.

De atunci, am acumulat aproape 12 ani de experienta de predare in Romania si Spania, incluzand sesiuni de training de dezvoltare profesionala si ateliere de lucru despre abilitati profesionale de baza. Cea mai mare parte a expertizei mele se datoreaza colaborarii mele cu IHB, loc de munca unde mi s-au oferit provocarile profesionale cele mai captivante si unde mi-am atins importante obiective de cariera.
 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On