Ristena Veghes, Litens Automotive Eastern Europe: Angajatul cu initiativa, atitudine si cunostinte este usor de remarcat si, cu indrumarea potrivita, va promova rapid

Ristena Veghes este HR Manager Litens Automotive Eastern Europe, o companie “new entry” pe piata din Timisoara. Cu o experienta de cincisprezece ani in resurse umane (majoritatea dedicati industriei automotive), Ristena este un profesionist cu reputatie excelenta in recrutare, people development si training.

Atent observator al mediului de business timisorean si “luptator” de succes in lupta pentru resurse (umane) de calitate, Ristena s-a alaturat in 2017 unui curajos proiect green field automotive in Timisoara. Aceasta a fost ocazia perfecta pentru a-si pune in practica “teoriile” despre importanta unui brand de angajator atractiv si despre tranzitia de la administrarea “resurselor umane” la administrarea “relatiilor umane”.

Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

In prezent, Litens detine peste 150 de brevete garantate in industria auto si continua sa raspunda nevoilor in continua schimbare ale domeniului, prin investitii importante in tehnologii noi, fabrici de productie si personal. La Litens producem in exclusivitate produse dezvoltate de catre inginerii nostri, ne axam pe inovatie si adaptare la nevoile curente ale industriei auto.

Pentru fabrica din Romania, suntem convinsi ca o abordare strategica a resurselor umane si cresterea organica a headcount-ului, creeaza premisele unor reusite viitoare. Planurile de recrutare pe termen scurt si mediu se concentreaza asupra calitatii angajatilor, nu asupra volumelor. Dorim sa ne asiguram ca cei recrutati la inceput de drum vor fi motorul unui business de succes, ca ni se alatura din convingere, nu ca si alternativa de moment, ca atragem angajati care au calitati profesionale superioare si ca ii integram si dezvoltam.
 

Care sunt aspectele care definesc cultura organizationala a companiei?

Cultura organizationala a companiei este deschisa catre inovatie, implicare individuala si contributie de echipa, relatii pe termen lung cu oameni valorosi, comunicare si asumare a sarcinilor si rezultatelor. Credem ca, indiferent de pozitia in cadrul organizatiei, contribuim in mod egal la reusite sau esecuri, de aceea colaboram, comunicam, cream oportunitati de dezvoltare si ne face placere sa lucram impreuna 😊.

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Pentru noi, un angajat bun isi indeplineaste obiectivele stabilite. Un angajat foarte bun isi indeplineste obiectivele si este dispus intotdeauna sa faca acel “gest” suplimentar care denota interes si implicare in indeplinirea sarcinilor zilnice, sa afle raspunsul acolo unde altcineva ar lansa doar intrebarea.

Un angajat exceptional face toate cele de mai sus, dar vine si cu idei sau sugestii de imbunatatire pentru procesele noastre. Altfel spus, ii pasa suficient de mult incat sa gandeasca inovativ cu noi si pentru noi 😊.
 

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Probabil cel mai important beneficiu pentru angajati este cel legat de atmosfera pozitiva, comunicarea deschisa si posibilitatea de a participa, in mod activ, la luarea deciziilor care ii afecteaza.

In afara de beneficiile clasice, organizam activitati in care se pot implica, proiecte legate de viata orasului, responsabilitate sociala sau voluntariat. Desi aceste initiative sunt uneori mai „out of the box”, angajatii raspund foarte bine si participa in numar mare.

Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Planurile pe termen lung sunt sa ajungem la 250 de angajati, pana la sfarsitul anului 2019. Structura de personal va fi una supla, simpla si eficienta. Asa cum spuneam deja, ne vom concentra asupra calitatii angajatilor nostri, alocam timp si resurse unui proces de selectie si recrutare riguros si profesionist.
 

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Perspectivele de cariera sunt extrem de favorabile intr-o companie aflata la inceput de drum. Angajatul cu initiativa, atitudine si cunostinte este usor de remarcat si, cu indrumarea potrivita, va promova rapid. Intr-un timp atat de scurt, avem deja exemple de promovare interna in cadrul companiei; suntem foarte atenti la evaluarea resurselor interne, inainte de a ne indrepta catre cautari in exterior.

Evaluarea, feedback-ul, transparenta si comunicarea deschisa sunt metodele prin care angajatii isi pot intelege perspectivele de cariera si le pot accesa. Astfel, putem beneficia de personal competent, dar si motivat si implicat.


Despre companie
Fondata in 1979 in Canada, Litens Automotive Group este lider la nivel global in domeniul tehnologiilor de transmitere a puterii. Compania a fost premiata cu numeroase titluri din partea clientilor sai, pentru realizari in inginerie, valoare de piata, productie, calitate si livrare.

Cu 2000 de angajati in întreaga lume, Litens furnizeaza solutii si tehnologii pentru sisteme de gestionare a transmisiei pe curea, sisteme de propulsie hibrida, sisteme de gestionare a temperaturii si gestionare a vibratiilor torsionale. Pe langa noua fabrica din Romania, Litens activeaza in prezent in Canada, Germania, Brazilia, China, Japonia, India, Anglia, Franta, Italia si Coreea de Sud.

In octombrie 2017, Litens Automotive Group a inaugurat noua fabrica din Romania, Litens Automotive Eastern Europe. Prin fabrica din Romania, Litens isi extinde operatiunile globale de productie, acesta fiind cea de-a doua locatie de productie din Europa ce va deservi piata europeana. Situata in parcul industrial Timisoara Airport Industrial Park din localitatea Giarmata, judetul Timis, fabrica se intinde pe o suprafata de 7500 mp si va avea aproximativ 250 de angajati.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On