A fi sau a nu fi un lider bun? Discovering, Dreaming, Designing and Destiny

De la Top Talents Romania 2016, un eveniment care a reunit tineri cu potential, nu putea sa lipseasca o sesiune de discursuri motivationale, izvorate din experienta unor oameni de succes. Reprezentantii companiilor Vodafone Romania, Coca–Cola HBC Romania, Philips, Arctic, EY, Unilever ne-au spus cum poti deveni un lider de succes.

Conferinta Leadership s-a desfasurat pe parcursul celor doua zile, iar speakerii au acceptat invitatia de a le vorbi participantilor despre puterea de a descoperi si de a fi curiosi in legatura cu ceea ce ii intereseaza, astel incat sa isi urmeze destinul. Visurile isi au si ele rolul lor in acest proces pentru ca nu trebuie sa renunte niciodata la ele. Este important, in acelasi timp, cum punem in practica dorintele noastre si ce facem concret pentru a ne atinge idealurile.
Asadar, putem spune ca cei 4 D: Discovering, Dreaming, Designing and Destiny au alcatuit chiar algoritmul intregului eveniment.

In prima zi a evenimentului, in atentia participantilor au fost reprezentantii companiilor Vodafone Romania, Coca – Cola HBC Romania si Philips Romania.

“Fall in love with the problem, not the solution” a fost unul dintre indemnurile date de Nicolae Vilceanu, Network Deployment Director la Vodafone Romania. El a mai spus ca suntem influentati de modelele care sunt apropiate de noi. Prin urmare, este recomandat sa ne inconjuram intotdeauna de oameni care pot avea un impact in viata noastra. Absolvent al Facultatii de Electronica din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti, reprezentantul Vodafone a spus ca facultatea i-a oferit experiente memorabile, la finalul careia a aflat ca trebuie sa descopere lucruri noi incontinuu.
In perspectiva lui Nicoale Vilceanu, oamenii sunt cel mai important aspect al unei companii. Din acest punct de vedere, Vodafone e castigatoare pentru ca aduce oamenii mai aproape.

A tinut sa impartaseasca o veste buna si una trista cu audienta. A inceput cu vestea proasta, la cererea publicului:
„Depinde numai de voi!”
Si a continuat cu cea buna:
„Depinde numai de voi!”
Cred ca sunteti de acord cu acest indemn, pe care daca il luam in serios, ne putem scrie destinul, mai ales atunci cand principiile de baza in cariera ar trebuie sa fie „work” si „persist”.

Dupa ce a lucrat 15 ani in marketing, Natalia Stroe, managerul departamentului regional de vanzari la Coca – Cola considera ca leadershipul inseamna pasiune si oameni. In leadership, comunicarea este cheia si intotdeauna trebuie sa fim curiosi sa aflam mai mult daca vrem sa avem succes. Un exemplu de leadership este maternitatea sau paternitatea, pentru ca un copil e asemenea unei echipe la leadership. Trebuie sa fii in permanenta alaturi de el si sa ii oferi libertatea de a creste si de a fi creativ.

Reprezentantul Coca Cola HBC Romania a vorbit si despre impactul pe care brandul il aduce in lume. In primul rand, Coca – Cola este un brand care promoveaza chemarea catre unitate. Cu totii cunoastem strategia de marketing din preajma sarbatorilor precum luarea mesei impreuna. Considera despre Coca – Cola ca este un brand autentic, iar aceasta valoare, autenticitatea, poate fi la fel de bine aplicata in leadership.

Alexandra Pascu si Adelina Margarit, foste participante Top Talents Romania, au reprezentat la eveniment compania Philips si au sustinut ca primele sase luni intr-o companie sunt cruciale, pentru ca vei face parte din echipe mar de unde, cu siguranta, vei primi insight-uri despre leadership.
Inainte de toate, e important sa iti dai seama la ce esti bun. Apoi, un pas important este sa iti manageriezi asteptarile, sa identifici care este prioritatea ta in fiecare moment. Este important sa iti spui parerea si sa argumentezi. Reprezentantele Philips i-au incurajat pe participanti sa iasa mereu din zona lor de confort, pentru ca numai asa isi pot depasi limitele. Totodata, nu trebuie niciodata sa se lase descurajati de un esec.

Conferinta Leadership: Discovering, Dreaming, Designing and Destiny a continuat si in a doua zi a evenimentului cu prezentari din partea invitatilor de la companiile Arctic, EY si Unilever.
De la Florin Chita, Team Leader la Arctic, tinerii au aflat care este diferenta dintre un manager si un lider.

Managerul este cel care organizeaza anumite lucruri si ofera task-uri. Liderul trebuie sa creada in angajatii lui, sa ii inspire si sa le arate in permanenta ceva nou. E nevoie de comunicare si de o privire de ansamblu pentru a-i inspira pe angajati.
Mai mult, un lider trebuie sa isi stimuleze angajatii, pentru ca tine cont de nevoile lor. Stimularea consta in rezultate. Daca un lider cere rezultate fara sa ofere ceva in schimb, echipa sa nu va fi productiva. Daca vrei sa fii lider, nu trebuie sa vezi partea financiara, ci partea umana. Trebuie sa vezi ca omul e capabil si sa ii arati ca ii apreciezi eforturile.

Liderul Arctic a functionat mereu pentru aruncarea provocarii. “Vreau sa ma autodepasesc, dar nu cu o implicare financiara. Vreau sa imi demonstrez ca pot mai mult”, asa se automotiveaza Florin Chita.
Vargha Moayed, Heading Management Consulting Division EY Romania este de parere ca nu seful te conduce pe tine, ci tu il conduci pe el. “Daca vrei ca seful sa fie eficient, ai nevoie de un sef eficient”.

Reprezentantul EY i-a sfatuit pe participantii la Top Talents Romania sa isi propuna sa devina foarte buni in gestionarea timpului, rezolvarea problemelor cu dificultate ridicata, procesul de pregatire, follow - up, top management. Cu alte cuvinte, trebuie sa aiba abilitatea de a-si manageria seful. Nu in ultimul rand, colaborarea dintr-o echipa este esentiala si trebuie sa tinem contt de nevoile colegilor si sa ii respectam daca vrem sa fim la randul nostru respectati.

Noi nu suntem predestinati sa avem joburi plictisitoare. Oamenii nu isi imagineaza cat de mare le este potentialul si pana unde pot ajunge cu actiunile lor. Cu atat mai mult cu cat, in ultimii ani, tehnologia a contribuit la realizarea imposibilului. Si nu se opreste aici.
In contextul digitalizarii din viitor, Vargha Moayed considera ca 78% din joburile efectuate in prezent de oameni vor fi realizate de roboti peste cativa ani.
Chiar si asa, leadershipul va fi o constanta cand personalul se va micsora si va fi inlocuit in mare parte de roboti. Pentru ca si robotii au nevoie de lideri, nu-i asa?

Ultimul speaker care a abordat subiectul Leadership a reprezentat compania Unilever.
Jordi Aixandri, USCE Finance Director la Unilever, a inceput prezentarea spunand ca viata este ceea ce ni se intampla, facand planurile altor persoane. Prin urmare, toate actiunile noastre au ca centru de interes oamenii si sunt ghidate de modul in care controlam viata oamenilor intr-un fel sau altul.

Prin urmare, e util sa ne intrebam cum poate un lider sa ajunga la performanta? 

In primul rand, sa fie unic si sa se remarce. Apoi, sa fie mereu concentrat pe ce si-a propus sa obtina prin actiunile sale. Dupa aceea, sa nu inceteze sa munceasca si sa lupte pentru idealurile sale.
Teoria are si ea rolul sau in procesul de leadership, insa nu totul se rezuma la ea. Pentru a-ti incepe propria afacere, e nevoie sa pui teoria in practica si sa iti extinzi cunostintele prin acumularea cat mai multor experiente. Pentru a le obtine, e nevoie de actiune. Stop planning, just do it! Afacerile iau nastere cu o idee buna, determinare si munca!

Nu rata editia Top Talents Romania 2017 care va avea loc pe 24- 25 noiembrie, la Hotel Caro, Bucuresti. Inscrie-te acum!

 

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania